دانش و سلامت

۲۵۰ هزار دوز واکسن کرونای چینی امروز وارد کشور می‌شود/ گروه‌های جدیدی که تا پایان سال واکسینه می‌شوند

۲۵۰ هزار دوز واکسن کرونای چینی امروز وارد کشور می‌شود/ گروه‌های جدیدی که تا پایان سال واکسینه می‌شوند

به گزارش شفاف ، علیرضا رییسی ، سخنگوی ستاد ملی ضد کرونا تاج ، به نمایندگی از جلسه ستاد ملی ضد تاج کرونا گفت: تاریخ ورود 4.2 میلیون دوز واکسن کرونا از سبد کاکس امروز اعلام می شود یا فردا.

مقدمه ای برای واکسیناسیون تاج در گروه های جدید

سخنگوی ستاد ملی کرونا درباره برنامه واکسیناسیون علیه کوید 19 گفت: پنجشنبه گذشته ، با حضور وزیر بهداشت در آسایشگاه کهریزک ، واکسیناسیون گروه جدید را آغاز کردیم. در این دوره جدید ، افرادی که در خانه های سالمندان زندگی می کنند و افراد دارای معلولیت جسمی و ذهنی در مراکز مراقبت در سراسر کشور واکسینه می شوند ، قربانیان جنگ شیمیایی بیش از 50 ، و به ویژه تنفس و حمام در صومعه ها.

رییسی افزود: علاوه بر این ، واکسیناسیون کارکنان ICU و بخشهای ویژه کرونا ، بیماران بستری کوئید ، آزمایشگاههای انجام دهنده کوئید ، مراکز منتخب کوئید در بخشهای سرپایی و بهداشت و اورژانسهای بیمارستان واکسینه می شود و … امیدوار است قبل از پایان سال گروه های پر خطر را که شامل 1.3 میلیون نفر هستند واکسینه کند و مرحله اول را تا آوریل واکسینه کند. بقیه واکسیناسیون ها طبق سند ملی واکسیناسیون مصوب ستاد ملی به تدریج انجام می شود.

وضعیت تاج در اروپا و ایالات متحده

سخنگوی ستاد تاجگذاری ملی با اشاره به جلسه ستاد تاجگذاری ملی به ریاست رئیس جمهور و سایر اعضا ، در مورد وضعیت بیماری قلبی در جهان گفت: “وضعیت بیماری عروق کرونا قلب مطلوب نیست و تاکنون بیش از 114 میلیون نفر در جهان. آنها از بیماری قلبی رنج می بردند و متأسفانه بیش از 2.5 میلیون نفر جان خود را از دست دادند. در همین حال ، ایالات متحده سهم بسیار زیادی از مرگ و میرها و بیماری ها را دارد ، فقط در ایالات متحده بیش از 520،000 فوت تاج دارد. انگلیس نیز میزان مرگ و میر بالایی دارد و در اروپا تقریباً بیشترین میزان مرگ و میر است.

وی افزود: “در نتیجه ، محدودیت های شدیدی در کشورهایی مانند ایتالیا ، فرانسه ، آلمان و انگلیس اعمال شده است. ویروس جهش یافته که از انگلیس آغاز شد ، در سراسر اروپا گسترش یافته است و در انگلیس می توان گفت تاج انگلیس ویروس. “ووهان بود ، لازم به ذکر است که سیستم مراقبت های بهداشتی انگلیس و سیستم مراقبت های بهداشتی آلمان بسیار قوی هستند ، اما آنها در برابر ویروس به زانو در آمده اند.

روند افزایش تاج در خوزستان و چهارمحال و بختیاری

سخنگوی ستاد ملی در کرونا درباره وضعیت بیماری های قلبی در کشور گفت: ‘اگرچه روند بیماری تقریباً پایدار است ، اما استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری در سطح کشور یکی از استانهایی است که بیماری در حال افزایش است. در اهواز ، آبادان و برخی دیگر از شهرهای خوزستان ، گردش ویروس جهش یافته زیاد است و تعداد زیادی از افراد به عروق کرونا آلوده شده و بستری شدن در بیمارستان نیز زیاد است.

وی افزود: اقدامات خوبی در خوزستان آغاز شده و میزان انطباق با دستورالعمل های دزفول و شادگان مانند گذشته بهبود یافته است و به نظر می رسد تمایل فزاینده بیمار تا حدی کنترل می شود. و از این نظر روزانه 12000 آزمون فقط در خوزستان انجام می شود. در کشور بیش از 100000 آزمایش در روز انجام می شود که می تواند به تشخیص زود هنگام بیماران و اطرافیان کمک کند.

11 شهر هنوز در ایالت سرخ کرونا قرار دارند

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: در حال حاضر در 11 شهر سرخ خوزستان اهواز ، آبادان ، بندرماهشهر ، خرمشهر ، دزفول ، دشت آزادگان ، رامهرمز ، شادگان ، شوشتر ، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند و امیدوارم با پیروی از دستورالعمل ها می توانیم شرایط را افزایش دهیم. “بیایید در این شهرهای قرمز بیرون برویم.

وی گفت: “در سراسر کشور اکنون 32 شهر به رنگ نارنجی ، 251 شهر زرد و 154 شهر آبی وجود دارد.”

به چند هفته باقیمانده برای داشتن نوروزی آرام توجه داشته باشید

معاون وزیر بهداشت در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کشور گفت: باید از نزدیک بر رعایت دستورالعمل ها نظارت کرده و این میزان را افزایش دهیم. چند هفته به عید نوروز مانده است ، باید از نزدیک و دقیق تحت مراقبت قرار بگیریم تا بتوانیم روزهای نوروز را با آرامش سپری کنیم.

وی ادامه می دهد: “ماهیت ویروس کرونا به گونه ای است که وضعیت چندان قابل پیش بینی نیست و به محض رعایت نکردن دستورالعمل ها ، موجی از بیماری می تواند به شهرها ، استانها و کشورها سرایت کند. از طرف دیگر ، ویروس جهش یافته انگلیس بسیار مسری است. “

تقویت کنترل مرزهای غربی کشور با کمک داس قرمز

رییسی درباره کنترل مرزها در کشور گفت: در ارتباط با کنترل مرزها ، ستاد بحث و توافق کرد که نیروهای جمعیت هلال احمر برای کنترل مرزها به کمک نیروهای بهداشتی بیایند. در حال حاضر ، مرزهای غربی کشور بسته است و مرزها به شدت کنترل می شوند. امیدواریم بتوانیم مرزهای هوا ، زمین و آب را با دقت کنترل کنیم. گرچه ویروس جهش یافته در کشور شیوع یافته است ، اما در هر صورت باید از شیوع بیشتر آن جلوگیری کنیم و راه حل شناسایی سریع بیماران و اطرافیان است.

وی خطاب به مردم گفت: ‘اگرچه من از همه هموطنانم كه دستورالعمل های بهداشتی را به خوبی انجام می دهند تشكر و قدردانی می كنم ، اما امیدوارم كه با دستورالعمل های بهداشتی و در ایام نوروز دست به دست هم داده و از شیوع بیماری جلوگیری كنیم. “آهسته. تدریجی.

انتهای پیام /

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا