دانش و سلامت

تولید مواد نانوکربنی با پسماند ماهی!

در این راستا، «نانو پیاز کربنی» (کربن نانو پیاز/CNO) نیز از این قاعده مستثنی نیست. این مواد که اولین بار در سال 1980 معرفی شدند، نانوساختارهایی متشکل از پوسته های متحدالمرکز فولرن ها هستند که ویژگی های جذابی مانند مساحت سطح بالا و هدایت حرارتی و الکتریکی بالا را نشان می دهند.

در همین حال، روش‌های مرسوم برای تولید نانو یون‌های مبتنی بر کربن دارای اشکالات جدی است، اما اکنون در مطالعه جدیدی که در مجله «شیمی سبز» منتشر شده است، گروهی از دانشمندان مؤسسه فناوری ناگویا در ژاپن ساده و مناسب را یافته‌اند. . برای تبدیل ضایعات ماهی به نانو کربن با کیفیت بالا.

تبدیل ضایعات ماهی به مواد نانو کربنی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار

در این روش با تغییرات شیمیایی ناشی از پیرولیز مایکروویو، ضایعات ماهی به روش سنتز در عرض چند ثانیه به نانو پیاز کربن تبدیل می شود.

این روش مصنوعی همچنین سازگار با محیط زیست است و راهی مستقیم برای تبدیل ضایعات ماهی به مواد مفید فراهم می کند. این گروه تحقیقاتی معتقد است که کار آنها به تحقق اهداف مختلف سازمان ملل برای توسعه پایدار کمک خواهد کرد.

علاوه بر این، اگر این نانو یون های کربنی وارد نسل بعدی لامپ های LED و نمایشگرهای QLED شوند، به کاهش هزینه های تولید آنها کمک می کند.

46

دکمه بازگشت به بالا