عمومیکسب و کار برتر

جاذبه گردشگری پارک ملی دریاچه ناکورو

جاذبه گردشگری پارک ملی دریاچه ناکورو

دریاچه ناکورو یکی از دریاچه های سودا دره ریفت در ارتفاع 1،754 متر از سطح دریا است. این جاذبه در جنوب ناکورو و دره ریفت کنیا واقع شده است و توسط پارک ملی دریاچه ناکورو محافظت می شود. جلبک های فراوانی از این دریاچه برای جذب مقدار زیادی از فلامینگوها که به طور معروف به ساحل صاف شده بودند ، مورد استفاده قرار می گرفت. پرندگان دیگر نیز در این منطقه شکوفا می شوند ، مانند warthogs ، بابون و سایر پستانداران بزرگ. کرگدنهای سیاه شرقی و کرگدنهای سفید جنوبی نیز معرفی شده اند. سطح این دریاچه در اوایل دهه 1990 به طرز چشمگیری کاهش یافته ، اما از آن زمان تاکنون بسیار بهبود یافته است. در سال 2013 ، این دریاچه افزایش نگران کننده ای در سطح آب ایجاد کرد که منجر به مهاجرت فلامینگوها به دریاچه بوگوریا در جستجوی تامین مواد غذایی شد.

تاسیس پارک ملی

تور کنیا: پارک ملی دریاچه ناکورو ، نزدیک به شهر ناکورو، در سال 1961 تأسیس شد. این شهر کوچک شروع به کار کرد ، تنها دریاچه معروف و مجاورت کوهستانی اطراف آن را شامل می شود ، اما از آن زمان به بعد بخش اعظمی از ساکنان را گسترش داده است. دریاچه ناکورو تحت کنوانسیون رامسر در مورد تالاب ها محافظت می شود. پارک ملی دریاچه ناکورو در سال 1961 در حوالی دریاچه ناکورو ، در نزدیکی شهر ناکورو ایجاد شد. این شناخته شده برای هزاران ، گاهی میلیون ها فلامینگو در لانه های ساحل است. سطح دریاچه کم عمق به دلیل توده تغییر رنگ مداوم صورتی ، به سختی قابل تشخیص است.

تعداد فلامینگوها در دریاچه با توجه به شرایط آب و غذا متفاوت است و بهترین نقطه برتری از بابون کلیف است. همچنین مورد توجه منطقه ای به طول 188 کیلومتر در حوالی دریاچه به عنوان پناهگاه برای محافظت از زرافه ها و همچنین کرگدن های سیاه و سفید قرار دارد. این پارک اخیراً تا حدی بزرگ شده است تا پناهگاه های کرگدن های سیاه را فراهم کند. این پارک به مدت 12.1 کیلومتر در مرز جنوب شرقی با محافظت از سویسامبو راهپیمایی می کند که نشان دهنده گسترش احتمالی آینده زیستگاه برای کرگدن ها و تنها راهرو باقیمانده از حیات وحش به دریاچه نایواشا است.

جاذبه گردشگری پارک ملی دریاچه ناکورو

حیوانات پارک ملی

پارک ملی دریاچه ناکورو در حال حاضر  دارای بیش از 25 کرگدن سیاه ، یکی از بزرگترین غلظت های کشور ، به علاوه حدود 70 کرگدن سفید است. تعدادی زرافه روتشیلد نیز وجود دارد که مجدداً برای ایمنی از آغاز غرب کنیا در سال 1977 جابجا شده اند. واتربک بسیار رایج است و هر دو گونه کنیا در اینجا یافت می شوند. در میان شکارچیان شیرها ، یوزپلنگ ها و پلنگ ها قرار دارند که مورد اخیر در موارد اخیر بیشتر دیده می شود.

این پارک همچنین دارای پایتون های بزرگی است که در مناطق جنگلی متراکم ساکن هستند و اغلب می توان از کنار جاده ها یا آویزان شدن از درختان دیدن کرد. وهمچنین فلامینگوها ، تعداد بیشماری از دیگر گونه های پرنده نیز وجود دارد که در دریاچه و مناطق اطراف آن سکونت دارند ، مانند عقاب ماهی های آفریقایی ، گوسفند گلیات ، شاه ماهی پیتزا و عقاب Verreaux در میان سایر افراد در نوع خود. دریاچه ناکورو ، کوچک ، دریاچه کم عمق قلیایی در لبه جنوبی شهر ناکورو در فاصله 164 کیلومتری شمال نایروبی قرار دارد.

بنابراین می توان آن را در یک تور یک روزه از پایتخت یا به احتمال زیاد به عنوان بخشی از مدار گرفتن در ماسایی و از شرق به Samburu بازدید کرد. این دریاچه به عنوان مکان بزرگترین دیدنی پرندگان روی کره زمین مشهور است. دانشمندان معتقدند كه جمعیت فلامینگو در ناكورو در هر هكتار مساحت سالانه حدود 250،000 كیلوگرم جلبك مصرف می كند.

فلامینگو های پارک

دو نوع از گونه های فلامینگو وجود دارد: فلامینگو کمتر می تواند با لایحه کارمی قرمز عمیق و لکه های صورتی رنگ بر خلاف بیشتر ، که دارای لایحه ای با نوک سیاه است ، مشخص شود. فلامینگوهای کمتر مواردی هستند که معمولاً در مستندها به تصویر کشیده می شوند. اخیراً تعداد فلامینگوها رو به کاهش است ، شاید به دلیل گردشگری بیش از حد ، آلودگی ناشی از کارخانه های صنایع آب در این نزدیکی باشد که زباله ها را به داخل آب می ریزند یا به دلیل تغییر در کیفیت آب که باعث می شود دریاچه به طور موقت غیر قابل مهار شود. معمولاً دریاچه در فصل خشکی فرو می رود و در فصل مرطوب سیل می زند. در سالهای اخیر ، بین سطح آب و هوای فصول خشک و مرطوب تغییرات گسترده ای مشاهده شده است.

گمان می رود که این امر با افزایش تبدیل زمین های آبخیزداری به تولید شدید زراعت و شهرنشینی ایجاد شود ، که هم باعث کاهش ظرفیت خاک برای جذب آب ، شارژ مجدد آبهای زیرزمینی و در نتیجه افزایش سیلاب فصلی می شود. آلودگی و خشکسالی باعث از بین رفتن غذای فلامینگوها ، سیانوباکتری ها یا جلبک های آبی مایل به سبز می شود و باعث مهاجرت آنها به دریاچه های مجاور می شود ، اخیراً دریاچه های المانتیتا ، صمبی نیا یما و بوگوریا را نیز از بین می برد. تغییرات اقلیمی محلی نیز برای کمک به تغییر شرایط محیطی در حوضه دریاچه فرضیه شده است. گزارش های اخیر رسانه ها حاکی از افزایش نگرانی در بین ذینفعان است ، زیرا مهاجران گسترده و مرگ و میر فلامینگو باعث مرگ عذاب صنعت گردشگری می شود.

منبع :  audleytravel.com

 

امین پارسائی

امین پارسائی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا