جامعه

جزییات تخلیه یکی از ساختمان‌های بیمارستان حضرت رسول / انتقال بیمارستان فیروزآبادی تا ۲ ماه آتی

جزییات تخلیه یکی از ساختمان‌های بیمارستان حضرت رسول / انتقال بیمارستان فیروزآبادی تا ۲ ماه آتی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه ارزیابی های ما نشان می دهد ساختمان شماره 3 بیمارستان حضرت رسول (ص) دارای اخطار حیاتی است، گفت: این موضوع باعث شده تخلیه این ساختمان در دستور کار شستشو قرار گیرد. عملیات تخلیه ظرف یک ماه برنامه ریزی شده و ظرف سه ماه تکمیل خواهد شد. بنابراین عملیات تخلیه هنوز آغاز نشده است.

دکتر دکتر در گفت وگو با آپارات نیوز نادر توکلی وی در خصوص عملیات تخلیه یکی از ساختمان های بیمارستان حضرت رسول (ص) گفت: تخلیه به معنای تخلیه فوری نیست. در بیمارستان حضرت رسول 4 ساختمان متصل به هم داریم. سه ساختمان دارای کاربری فعال درمانی و یک ساختمان دارای کاربری غیر درمانی و اداری بوده است. در حال حاضر، ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که ساختمان 3 هشداری حیاتی دارد که منجر به تخلیه ساختمان 3 در دستور کار ما شده است.

وی افزود: هدف از تخلیه ساختمان شماره 3 این بیمارستان، قرار دادن آن در فضای دیگری خارج از بیمارستان است. حدود 180 تخت از بیمارستان حضرت رسول در این ساختمان قرار دارد که به ارائه خدمات فوق تخصصی و انتخابی (غیر اورژانسی) اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه هر 4 ساختمان بیمارستان حضرت رسول (ص) از نظر ایمنی غیر سازه ای پایش شدند، این امکان تغییر کرد. در بحث ایمنی سازه های ساختمان های شماره یک و دو دارای ایمنی نسبی هستند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه تخلیه ساختمان شماره سه بیمارستان حضرت رسول (ص) دانشگاه علوم پزشکی ایران، تصریح کرد: این کارگروه متشکل از روسای بخش، 5 واحد، حراست و مدیریت بیمارستان و … است. بیمارستان عملیات تخلیه ظرف یک ماه برنامه ریزی شده و ظرف سه ماه آینده انجام می شود، بنابراین عملیات تخلیه هنوز شروع نشده است. این کار بسیار دشواری است. البته برخی از قسمت های ساختمان شماره سه در ساختمان های شماره یک و دو قرار دارند، اما قسمت های دیگر باید در بیمارستان های دیگر مستقر شوند که در این مورد با بیمارستان هایی که ضریب اشغال تخت کمتری دارند مشورت می کنیم.

توکلی افزود: تمامی خدمات اورژانس، تروما، مصدومین و اورژانس های تنفسی و قلبی همچنان در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) پذیرش می شود و تمامی خدمات ساختمان های شماره یک و دو همچنان پابرجاست. ترجیح ما بیمارستان جایگزین در منطقه غرب است تا از نظر توزیع بیمار دچار مشکل نشویم.

وی تاکید کرد: یک ماه در نظر گرفته شده برای برنامه ریزی روند تخلیه از ابتدای تیرماه آغاز و پس از آن در تابستان روند تخلیه انجام می شود. ساختمان شماره سه بعد از تخلیه نیاز به تخریب و بازسازی دارد که قطعاً برای این کار نیاز به بودجه خارج از حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایران داریم. دستور کار بعدی ما مکان یابی و تخلیه ساختمان 4 است، اگرچه تخلیه به اندازه ساختمان 3 حیاتی نیست.

اشاره کرد برنامه بلندمدت بیمارستان حضرت رسول (ص) 7 بیمارستان جایگزین استوی گفت: سال ها پیش می توانستیم در کنار بیمارستان، زمینی را جایگزین بیمارستان در نظر بگیریم و فکری برای آن کنیم. بیمارستان حضرت رسول (ص) موقوفه است و از آنجایی که قصد ارائه خدمات درمانی در این مکان بوده است، قطعاً بازسازی و جانمایی آن به صورت درمانی در آینده خواهد بود.

وی درباره سایر مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران که امکان تخلیه و مکان یابی آنها وجود دارد، توضیح داد: ما چنین موضوعی را فوری و الزامی در نظر نمی گیریم اما قطعا بیمارستان های دیگری هم داریم که ناپایداری دارند. اکثر مراکز درمانی ما فرسوده هستند و به همین دلیل باید به فکر بیمارستان های جایگزین، نوسازی و نوسازی در طول زمان باشیم. در این راستا جایگزینی برای بیمارستان فیروزآبادی دیده شده و در حال انتقال آن به بیمارستان جدید 320 تختخوابی هستیم که تا دو ماه آینده ساخته و تجهیز می شود.

وی افزود: بیمارستان فیروزآبادی قبلا 200 تختخوابی داشت اما بیمارستان جایگزین جدید که به زودی وارد مدار می شود 320 تخت اضافه می کند و این تعداد قطعا پاسخگوی نیاز منطقه خواهد بود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: پس از تخلیه؛ بیمارستان فیروزآبادی تخریب می شود و اگر خدا بخواهد با احداث ساختمان جدید، دانشکده دندانپزشکی در آنجا شروع به کار خواهد کرد تا خدمات بیشتر و بهتری در این زمینه ارائه شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا