عمومیکسب و کار برتر

حق کمیسیون باربری 1402

حق کمیسیون باربری  در سال 1402 به چه صورت است ؟

Freight commission fee 1402

حق کمیسیون باربری حساس بار در سال 1402 طبق مصوبه8 درصد تا 10% می باشد  مثال زمانی که هزینه ماشین 1 میلیون می شود شما باید به ازای 10 درصد آن یعنی 100 هزارتومن حق کمیسییون بدهید

میزان کمیسیون در پایانه‌های عمومی کالا: ۸ درصد کرایه پایه مندرج در بارنامه

خارج از پایانه‌: ۱۰ درصد کرایه پایه مندرج در بارنامه

حمل و نقل سیمان: ۶ درصد کرایه پایانه مندرج در بارنامه

آیا شرکت های  باربری طبق تعرفه های کمیسیون 10 % درصدی می گیرند؟

خیر – اکثر باربری ها برای دریافت سود بیشتر مبلغ بالاتر از نرخ اتحادیه به مشتری اعلام می کنند تا بتوانند کمیسیون بیشتری دریافت کنند . به ندرت افرادی هستند که نرخ کمیسیون را با 10% می گیرند .

دلیل اصلی بالا رفتن قیمت کمیسیون باربری چیست ؟

یکی از اصلی ترین علت ها: وجود واسطه های و در ارتباط نبود مستقیم مشتری می باشد.

متن کمیسیون باربری

محاسبه مبلغ کمیسیون دریافتی شرکتهای حمل و نقل در سامانه بارنامه برخط

باسلام

به اطلاع می رساند جناب آقای دغاغله مدیرکل محترم دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری در نامه ای به شماره ۱۶۱۵۰۰/۷۴/۱ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸  از اقای متولی مدیرکل محترم دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری ، درخواست کرده اند که از ابتدای بهمن ماه سال جاری مبلغ کمیسیون دریافتی شرکتهای حمل و نقل در سامانه بارنامه برخط اعمال و کنترل گردد.

ضمنا به اطلاع می رساند:

در حال حاضر کمیسیون سازمان راهداری (حق پایانه) ۹ درصد می باشد.

کمیسیون شرکت حمل و نقل نهایتا تا ۱۰ درصد می باشد که البته شرکتهای مستقر در پایانه بار و شرکتهای حمل و نقل سیمان کمیسیون کمتری دارند.

سازمان راهداری بعنوان و به اسم بیمه تکمیلی رانندگان، شرکتهای حمل و نقل را اجبار  کرده است نیم درصد از کرایه راهم بعنوان بیمه تکمیلی دریافت کنند و آن را به کانون انجمن های صنفی کشور پرداخت نمایند. (که در شماره دادنامه ۱۴۰۰۰۹۹۷۰۹۰۵۸۱۱۴۱۳ هیات عمومی دیوان عدالت اداری آن را غیرقانونی اعلام کرده است)

مبلغ ۵۰۰۰ریال می بایست بابت کدرهگیری هر بارنامه به سازمان راهداری پرداخت گردد. بیمه مسئولیت برای صدور بارنامه اجباری می باشد.

قیمت و تعرفه بار 1402

در خدمات باربری و حمل و نقل بین شهری و درون شهری، حمل بار و باربری برای صاحب بار و کالا مهم است. از آنجایی که شرکت ها و واسطه ها برای افزایش درآمد خود به تعرفه بار 1402 توجه نمی کنند، این موضوع باعث افزایش کلی هزینه های حمل و نقل و باربری می شود و صاحب برخی کالاها هزینه های گزافی را برای حمل بار می پردازد.

تعرفه بار 1402 بر اساس نرخ تن/کیلومتر تعیین می شود و کمترین کرایه برای رانندگان در سامانه های صدور بارنامه تعیین شده است که بر اساس شرایط خاص دارای مبالغ کرایه نیز خواهد بود.

از آنجا تعرفه بار در ایران مانند گذشته در قالب توافق نامه ای شناخته می شود که اکثر شرکت ها و رانندگان نرخ کرایه و تعرفه بار را 1402 تعیین می کنند.

در ادامه این مطلب به بررسی تعرفه های 1402 می پردازیم.

عوامل تعرفه حمل بار بین شهری 1402 چیست؟

در هزینه ها و تعرفه های حمل و نقل بار بین شهری عوامل و موارد زیادی وجود دارد. اما برخی چیزها به طور غیر مستقیم و برخی مستقیم هزینه های شما را افزایش یا کاهش می دهد. تعرفه حمل کالا بین شهرها به شدت به 2 عامل بستگی دارد. افزایش نرخ سوخت و افزایش هزینه های رانندگان.

 

به عنوان مثال با افزایش قیمت لاستیک کامیون، نرخ تعرفه باربری بین شهری نیز افزایش می یابد. علاوه بر لاستیک، عواملی مانند قطعات یدکی، روغن و … . نیز درگیر این موضوع هستند.

به طور کلی هزینه باربری بین شهری بر اساس تجمیع این اقلام تعیین می شود و ممکن است در اثر عوامل غیر مستقیم افزایش یا کاهش یابد.

به عنوان مثال وضعیت آب و هوا در هزینه حمل و نقل و حمل بار و کالا بین شهرها در سال 1402 رانندگی است. در شرایطی که در تابستان به دلیل گرمای طاقت فرسا، استهلاک خودروها افزایش می یابد، هزینه و تعرفه حمل و نقل کالا در شهر برای مناطق جنوبی کشور و استان زاهدان افزایش می یابد. اما در فصل زمستان که بارندگی ها در جاده های کوهستانی مشکل ایجاد می کند، جاده های منتهی به غرب کشور با افزایش کرایه مواجه خواهند شد.

با تمام این موارد، تعرفه حمل و نقل بین شهری کالا و خدمات بار در 1402 باید روزانه یا حداقل 24 ساعت قبل از بارگیری استعلام شود تا نرخ کرایه مشخص به شما اعلام شود.

 

انواع کامیون و تریلر

انواع کامیون و تریلر

آیا کرایه حمل 1402 برای همه نقاط یکسان است؟

آنچه گفته شد برای شهرهای مختلف با توجه به شرایط متفاوت است. به عنوان مثال حمل بار از مشهد به تهران معمولا نرخ باربری بین شهری بالاتر از تهران به مشهد دارد. این برای بسیاری از شهرهای دیگر نیز صدق می کند.

میزان بار برای رانندگان در این صورت باعث افزایش یا کاهش تعرفه حمل و نقل کالاهای بین شهری می شود.

ضمنا تعرفه باربری بین شهری 1402 بر اساس نوع بار تغییر می کند. به عنوان مثال، برای تردد بار باید هزینه های بیشتری پرداخت شود. انواع بارهای ترافیکی نیز دارای نرخ و هزینه های متفاوتی هستند.

تعرفه انواع وسایل نقلیه باری 1402

وسایل نقلیه باری مختلف برای حمل بارهای مختلف مورد نیاز است. از تریلر، کامیون، خاور و وانت نیسان برای حمل انواع بار و کالا در تناژها و مصارف مختلف استفاده می شود که هر کدام دارای نرخ کرایه و تعرفه 1402 می باشند.

عواملی مانند انواع بار نیز در تعرفه باربری بین شهری حمل می شود. معمولا برای ارسال با شرایط خاص یا مسئولیت بالا هزینه بیشتری می گیرند. شرایط مکان بار و انتخاب آن نیز جزو هزینه های باربری بین شهری می باشد. به عنوان مثال برای برداشتن بار در مناطقی که تردد کامیون تا ساعت 22 ممنوع است، رانندگان باید در شب جذب آن مکان شوند و اگر تا صبح قبول نکردند، باید تا روز بعد که کامیون یا کامیون متوقف شود. تریلر می خوابد همچنین به باربری بین شهری اضافه می شود.

انواع وسایل نقلیه باری در هزینه و تعرفه حمل و نقل کالا بین شهرها بسیار گران هستند. برای یک مسیر خاص، کرایه ها به نسبت زیر افزایش می یابد.

نیسان

شرق باز

مسقیف مشرق

کامیون 911

کامیون تک

زوج کامیون

واگن برقی کف

تریلر باغدار

تریلر چادر

تریلر کمرشکن

برای حمل بار با ترولی نیز انواع ترولی در هزینه ها و تعرفه های باربری بین شهری بسیار پیشرفته است. هر یک از خودروهای باربری دارای تعرفه خاصی هستند که از طریق شماره های آنی قابل استعلام می باشد.

در لیست فوق کمترین تعرفه حمل کالا بین شهرها مربوط به وانت نیسان و بیشتر برای تریلر کمرشکن است. ارسال بار به شهرستان با کمترین و ارزان ترین نرخ اجاره با انواع وسایل نقلیه باربری به آنی بار.

بار با انواع تریلر

بار با انواع تریلر

جدول نرخ کرایه بین شهری 1402

در جدول زیر نرخ و تعرفه های حمل و نقل کالای بین شهری مربوط به سال 1402 درج شده است. اما این کرایه n است

دکمه بازگشت به بالا