بین الملل

حمله دوباره اشغالگران به اعتکاف‌کنندگان در مسجد الاقصی

حمله دوباره اشغالگران به اعتکاف‌کنندگان در مسجد الاقصی

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه بار دیگر به اعتکاف‌کنندگان در مسجد القبلی با بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور حمله کرده و با حمله به آنها و ضرب و جرحشان، سعی کردند آنها را از مسجد بیرون کنند که در نتیجه این یورش تعدادی از اعتکاف‌کنندگان زخمی شدند.

برخی شاهدان عینی این رویداد به آناتولی گفتند، نیروهای اشغالگر صهیونیستی صحن‌های مسجد الاقصی را برای یورش احتمالی امروز (پنج‌شنبه) شهرک‌نشین‌ها، از نمازگزاران خالی کردند.

جمعیت هلال احمر فلسطین در قدس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای ما در داخل مسجد الاقصی شش فلسطینی را که در درگیری‌ها زخمی شده بودند، مداوا کرده و دو تن از آنها را به بیمارستان منتقل کردند.

به نوشته روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، حدود 400 جوان فلسطینی در داخل مسجد القبلی تحصن کرده بودند.

این روزنامه در ادامه مدعی شد که “پلیس رژیم صهیونیستی با آنها گفتگو کرده تا آنها را راضی کند داوطلبانه از مسجد خارج شوند اما آنها شروع به پرتاب سنگ و نارنجک کردند که در نتیجه آن دو نیروی پلیس زخمی شدند”.

پلیس رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه نیز با یورش به مسجد القبلی ده‌ها فلسطینی را از آنجا بیرون کرد.

شهر قدس اشغالی از زمان روی کار آمدن کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اواخر سال گذشته میلادی شاهد تنش‌های روبه افزایشی بوده است و رسانه‌های عبری، کابینه نتانیاهو را تندروترین کابینه تاریخ این رژیم می‌دانند.

310310

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا