بین الملل

هاآرتص: تعرض مجدد بن گویر به مسجد الاقصی منطقه را به آتش می‌کشد

هاآرتص: تعرض مجدد بن گویر به مسجد الاقصی منطقه را به آتش می‌کشد

یک روزنامه عبری امروز (شنبه) گزارش داد که سرویس های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ضمن ابراز نگرانی از حمله ایتامار بن گور به مسجد الاقصی به عنوان وزیر اسرائیلی، حمله مکرر وی به کل منطقه را به آتش کشیده است.

به گزارش آپارات نیوز، روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا هرگونه افکار تحریک آمیز وزرای دولت را کنار بگذارد، اما اکنون به نظر می رسد که از پیگیری سخنان و خواسته های خود عاجز است. به وزرای اسرائیل و در همین رابطه سفر وی به امارات نیز به تعویق افتاد.

این روزنامه اسرائیلی افزود: اگرچه حمله بن گوئر به مسجد الاقصی با واکنش فوری فلسطینی ها همراه نبود، اما چنین موضوعی مدتی طول می کشد تا اوضاع ملتهب و متشنج شود، همانطور که پس از حمله آریل شارون به الاقصی رخ داد. مسجد الاقصی در سال 2000. روزهای بعد درگیری های شدیدی رخ داد و کار به انتفاضه دوم کشیده شد.

روزنامه مذکور در ادامه نوشت: اسرائیلی‌ها این بار نگران دو چیز هستند: اول شلیک موشک از غزه و دوم، عملیات انفرادی در کرانه باختری و اراضی اشغالی در سال 1948، در حالی که حماس تلاش می‌کند تا زمین گیر شود. زیر پای صهیونیست ها در کرانه باختری.

هاآرتص خاطرنشان کرد: ارتش رژیم صهیونیستی نگران آغاز موج جدیدی از عملیات فلسطینیان است و این بار انگیزه چنین عملیاتی حمله شخصی یک فرد غیرمسئول به نام بن گئر به مسجد الاقصی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا