دانش و سلامت

حیوانات وحشی عامل ۷۰ درصد بیماری های نوظهور

حیوانات وحشی عامل ۷۰ درصد بیماری های نوظهور

به گزارش شفاف ، سازمان بهداشت جهانی با همکاری سایر سازمان های بین المللی اعلام کرده است که حیوانات وحشی در بروز بیش از 70٪ از کل بیماری های نوظهور در انسان نقش دارند و خواستار پایان فروش حیوانات زنده در مواد غذایی است. بازارها سراسر دنیا.

این سازمان ها دستورالعمل های جدیدی را با هدف کاهش خطر انتقال Covid-19 و سایر بیماری های انسان و حیوان در بازارهای غذایی سنتی تهیه کرده اند. این رهنمودها هشدار می دهند که “بازارهای مرطوب” مانند بازار ووهان ، که در آن کشتار و فروش حیوانات وحشی زنده انجام می شود ، می تواند با مشکلات قابل توجهی همراه باشد.

این سازمانها از کلیه مقامات ذیصلاح در کشورها خواسته اند که تجارت حیوانات وحشی صید شده برای غذا یا دام را متوقف کنند و بخشهایی از بازار مواد غذایی را که حیوانات دستگیر شده را به فروش نمی رسانند مگر اینکه مقررات موثر و ارزیابی ریسک انجام شود.

هندوستان تایمز همچنین به نقل از رهنمودهایی گفته است که ویروس کرونا ، شیوع Covid-19 ، به یک بازار عمده فروشی مواد غذایی سنتی در ووهان ، چین مرتبط است و بسیاری از مبتلایان اولیه ، صاحبان کلبه ، کارگران بازار یا مشتریان این بیماری هستند.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا