اقتصادیعمومیکسب و کار برتر

دمنوشات گیاهی برای بهبود سلامت قلب

  چند نمونه از بهترین نوشیدنی‌ها و دمنوش های مفید برای قلب

خرید دمنوش دکتر بیز: توجه داشته باشید دمنوش‌ها و نوشیدنی‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی مفید هستند که بتوانند به‌ راحتی غلظت خون را کنترل نمایند و از ایجاد گرفتگی عروق نیز جلوگیری کنند. بنابراین ما سعی داریم در ادامه مقاله درباره برخی دمنوش های مفید برای قلب که از خاصیت سم‌زدایی نیز برخوردار هستند، صحبت کنیم تا با استفاده از آن‌ها سلامت قلب خود را به شکل عالی تضمین نمایید؛ پس تا انتهای مطلب همراه ما بمانید.

دمنوشات گیاهی برای بهبود سلامت قلب

دمنوش سنبل الطیب

دمنوش خارخاسک دکتر بیز: از جمله مفید ترین و مغذی‌ ترین دمنوش‌ برای حفظ سلامتی قلب، می‌توان دمنوش سمبل الطیب را نام برد. برای آماده کردن این دمنوش فوق‌ العاده کافی است یک قاشق چای‌ خوری گیاه سنبل الطیب خشک‌ شده را در یک استکان آب مخلوط کنید و سپس آن را به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و نوش جان کنید.

دمنوش گیاهی سنبل الطیب با خواص بی‌نظیری که دارد، ریتم قلب را منظم می‌کند و می‌تواند به بهبود کیفیت خواب نیز کمک نماید. به همین علت توصیه می‌شود هر شب قبل‌ از خواب، این دمنوش خوش عطر را بنوشید.

دمنوش بادرنجبویه

دمنوش رازیانه ستین: یکی دیگر از دمنوش های مناسب بیماران قلبی که اکثر متخصصین قلب و عروق نیز تاکید بر مصرف آن دارند، دمنوش بادرنجبویه است. این دمنوش طبیعی نقش مؤثری در تقویت قلب و پیشگیری از بیماری‌های قلبی دارد و افرادی که روزانه یک فنجان از آن را میل کنند، می‌توانند رادیکال‌های آزاد را نابود کنند و سیستم ایمنی بدن خود را هم بسیار مقاوم‌تر کنند.

دمنوش‌ بادرنجبویه به غیر از بیماری‌های قلبی، برای معده و روده درد نیز بسیار مناسب است و همچنین می‌تواند به درمان افسردگی و سردردهای عصبی هم کمک کند. این گیاه دارویی طبع گرمی دارد و اغلب متخصصان قلب برای تقویت قلب و انبساط روح، آن را تجویز می‌کنند.

این مورد از دمنوش های مفید برای قلب می‌تواند برای رفع علائم تپش قلب و بروز سکته قلبی هم موثر باشد. از این رو اگر زمانی دچار علائمی همچون احساس درد در قفسه سینه، معده با منشأ عصبی، سردردهای یک طرفه، بی‌خوابی، سرگیجه و استفراغ شدید، بهتر است حتما سراغ دم کرده بادرنجبویه بروید.

دمنوش نعناع

دمنوش نعناع یکی دیگر از دمنوش‌های مناسب برای سلامت قلب است که در آن اثرات آرامش‌ بخش زیادی وجود دارد. جهت آماده کردن این دمنوش کافی است چند شاخه نعناع را در یک فنجان آب جوش بریزید و پس از خنک شدن، میل کنید. البته ناگفته نماند که این مورد از بهترین نوشیدنی برای تقویت قلب را می‌توانید به‌ صورت گرم نیز بنوشید.

مصرف دمنوش نعناع علاوه‌بر تقویت سیستم قلب و عروق، برای کاهش دردهای مربوط به معده و روده نیز بسیار مناسب است. بنابراین اگر زمانی دچار ناراحتی معده شدید، توصیه می‌شود به جای مصرف داروهای شیمیایی مضر، این دمنوش خوش عطر را امتحان کنید.

دمنوش زنجبیل

یکی دیگر از پرطرفدارترین دمنوش‌های گیاهی که می‌تواند برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و کاهش کلسترول خون مفید باشد، دمنوش زنجبیل است. این دمنوش خوش طعم کمک می‌کند خون در بدن به شکل بهتری جریان پیدا کند و قلب دچار گرفتگی عروق نشود.

در اکثر مواقع که به متخصص قلب مراجعه می‌کنید تا وضعیت قلب‌تان مورد بررسی قرار بگیرد، دکتر قلب ابتدا‌ یک‌سری راهکارهای مناسب همچون پیروی از سبک زندگی سالم و ورزش را به شما توصیه می‌کند تا با بهره گرفتن از آن‌ها جلوی انتشار مشکلات قلبی و عروقی را بگیرید. پس تا جایی که امکان دارد، دمنوش‌های گیاهی را جایگزین مواد مضر همچون مشروبات الکلی یا نوشیدنی‌های کافئین‌دار کنید.

دمنوش زیره

دمنوش زیره یک نمونه دیگر از دمنوش های مفید برای قلب است که به کنترل کلسترول خون و کاهش وزن نیز کمک می‌کند. این دمنوش را می‌توانید به همراه برخی دیگر از نوشیدنی‌های گیاهی نظیر عرق کاسنی، شربت شاه‌تره، عسل و لیموترش مصرف کنید. این نوشیدنی بیشتر مناسب فصل تابستان است و شما می‌توانید در هفته ۳ الی ۴ بار از آن بهره بگیرید.

دمنوش رزماری، اسطوخودوس و گل ساعتی

برای آماده کردن دمنوشی مغذی می‌توانید رزماری، اسطوخودوس و گل ساعتی را به مقدار مساوی با همدیگر مخلوط کنید و سپس آن‌ها را در یک فنجان آب جوش بریزید. پس‌ از گذشت چند دقیقه باید آن‌ها را صاف کنید و سپس به‌ تنهایی یا با عسل بنوشید.

این دمنوش را می‌توان به‌عنوان بهترین نوشیدنی برای تقویت قلب با طعم دل‌چسب معرفی کرد و برای درمان تپش قلب ناشی از استرس و اضطراب هم بسیار مفید است. معمولا افرادی که به متخصص قلب و عروق مراجعه می‌کنند، در اولین مرحله دکتر قلب از آن‌ها می‌خواهد که مدیریت و کنترل مناسبی بر روی استرس داشته باشند. به همین دلیل سعی کنید زمان‌هایی که دچار استرس می‌شوید، حتما دمنوش رزماری، اسطوخودوس و گل ساعتی را مصرف کنید.

دمنوش زالزالک

با توجه به نتیجه برخی تحقیقات و پژوهش‌های انجام‌ شده می‌توان گفت زالزالک نیز در تنظیم ضربان قلب، افزایش قدرت عضلات قلب و همچنین کاهش فشارخون نقش مؤثری دارد. به‌ همین دلیل اگر می‌خواهید از دمنوش های مفید برای قلب بهره بگیرید، بهتر است دمنوش زالزالک را فراموش نکنید و حتما از آن استفاده نمایید. برای درست کردن این دمنوش کافی است گل‌های خشک‌ شده یا تازه زالزالک را حدود ۱۰ دقیقه در آب بجوشانید و روزی ۲ بار میل کنید.‌

دمنوش به‌ لیمو

دمنوش به‌ لیمو از خواص ضد التهابی، ضد میکروبی، ضد درد، آرامبخش، تقویت‌ کننده عضلات قلب و روان کننده خون برخوردار است و کسانی که به‌ طور مرتب از آن بهره بگیرند، می‌توانند عملکرد قلب را به شکل ویژه‌ای بهبود دهند.

برای آماده کردن دمنوش به‌ لیمو باید یک مشت برگ به‌ لیمو خشک‌ شده را داخل آب بریزید و سپس بگذارید برای چند دقیقه دم بکشد. پس‌ از این‌ که برگ به‌ لیمو دم کشید، باید آن را صاف کنید و بنوشید.

دمنوش گل صدتومانی

یکی دیگر از دمنوش های مناسب بیماران قلبی ، دمنوش گل صدتومانی است. این گیاه دارویی در صنعت داروشناسی کاربرد بسیار زیادی دارد و اغلب اوقات نیز برای تهیه کردن چای از آن بهره می‌گیرند. گل صدتومانی بر روی کلسترول خون اثرات مثبت زیادی دارد و به کاهش آن کمک زیادی می‌کند.

دقت داشته باشید در مصرف این گیاه دارویی نباید زیاده‌روی کنید زیرا مصرف بیش از حد آن مفید نیست. با اضافه کردن برگ گل صدتومانی به چای، می‌توانید به تعادل میزان گلوکز خون هم کمک کنید. این دمنوش بی‌نظیر اکسیژن‌ رسانی به بافت‌ها را افزایش می‌دهد و عملکرد قلب را هم بهتر می‌کند.

از دیگر فواید دمنوش گل صدتومانی می‌توان به پیشگیری از لخته شدن خون و تجمع پلاکت‌ها اشاره کرد. این دمنوش بی‌نظیر از خواص آنتی‌ اکسیدان بسیار قوی برخوردار است و توانایی بدن را هم در مقابل رادیکال‌های آزاد چندین برابر می‌کند.

آب مرکبات

املاح و مواد مغذی که در مرکبات وجود دارد، شامل ویتامین C، فیبر، پتاسیم، آهن و کولین می‌شود و تمام آن‌ها نقش مؤثری در حفظ سلامت قلب و عروق دارند. به همین خاطر اگر قصد مصرف دمنوش های مفید برای قلب را دارید، بهتر است از دمنوش‌ها و نوشیدنی‌هایی همچون آب پرتغال طبیعی، آب گریپ‌ فروت، آب‌لیمو و نارنج استفاده کنید.

تحقیقات انجام‌ شده نشان می‌دهد افرادی که به میزان کافی از مواد حاوی پتاسیم استفاده می‌کنند، بسیار کمتر از سایر افراد دچار ایست قلبی می‌شوند. به همین علت برای بهبود عملکرد قلب و تقویت سیستم ایمنی بدن، بهتر است روزانه یک لیوان آب مرکبات مختلف را بنوشید.

دمنوش زعفران

همان‌ طور که می‌دانید زعفران به‌ طور کلی برای سلامت بدن بسیار مفید است و به کاهش استرس و تقویت قلب کمک زیادی می‌کند. البته توجه داشته باشید مزایای زعفران به شرطی قابل‌ مشاهده هستند که در مصرف آن زیاده‌روی نکنید. شما می‌توانید زعفران را به‌ همراه کمی گلاب و نبات به چای اضافه کنید و روزانه ۱ الی ۲ فنجان بنوشید.

دمنوش گل‌گاوزبان

گل‌گاوزبان نیز به عنوان بهترین نوشیدنی برای تقویت قلب شناخته‌ شده است و افرادی که از آن به‌ طور منظم استفاده کنند، می‌توانند سیستم قلبی و عصبی‌شان را بسیار تقویت کنند. این گیاه مفید برای پاک‌سازی سموم بدن نیز بسیار مفید بوده و طعم بی‌نظیری دارد. هنگام درست کردن دمنوش گل‌گاوزبان می‌توانید مقداری لیموی تازه، لیمو عمانی یا حتی نبات نیز به آن اضافه کنید تا خوشمزه‌تر شود.

دمنوش گل‌ محمدی و سیب

گل‌ محمدی و سیب هر دو برای بهبود عملکرد قلب بسیار مؤثر هستند و اگر آن‌ها را با هم دم کنید، می‌توانید به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک کنید. این دمنوش معطر از خواص فوق العاده‌ای برخوردار است و به کم کردن اضطراب هم کمک می‌کند.

چای سبز

در لیست بهترین دمنوش های مفید برای قلب جا دارد چای سبز را هم به شما معرفی کنیم. چای سبز یک نوشیدنی سالم و خوشمزه است که طی چندین سال اخیر توانسته محبوبیت زیادی بین ایرانیان پیدا کند. این چای بی‌نظیر از خاصیت آرامش‌بخشی برخوردار است و می‌تواند به جلوگیری از لخته شدن خون در رگ‌ها و کاهش فشار خون نیز کمک کند.

از دیگر خواص چای سبز می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، تنظیم سطح خون و بهبود متابولیسم بدن اشاره کرد. چای سبز را می‌توانید به‌ تنهایی یا به همراه چند قطره آب لیموترش طبیعی نوش جان کنید. علاوه‌بر مصرف این دمنوش مغذی، بهتر است هر چند وقت یک‌بار به دکتر قلب نیز مراجعه کنید تا از سالم بودن وضعیت قلب‌تان اطمینان حاصل نمایید و از توصیه‌های دقیق‌تر بهره‌مند شوید.

دمنوش مادرورت

یکی دیگر از دمنوش های مناسب بیماران قلبی که خواص شگفت انگیزی دارد، دمنوش مادرورت است. این دمنوش خاصیت آنتی باکتریال، ضد التهابی و آنتی‌ اکسیدانی دارد و به‌ عنوان ماده‌ای آرامش‌بخش از آن بهره می‌گیرند. استفاده از دمنوش مادرورت برای افرادی که دچار تپش قلب شدید هستند، بسیار توصیه می‌شود و اگر به‌ طور مرتب از آن استفاده کنید، می‌توانید میزان گلیسیرید مضر و کلسترول را در بدن کاهش دهید.

دمنوش قهوه

نوشیدن روزانه ۱ فنجان قهوه نیز می‌تواند نقش بسیار مؤثری در کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی داشته باشد. بنابراین سعی کنید به‌ شکل متناوب از این نوشیدنی آرامش‌بخش نیز بهره بگیرید. دقت داشته باشید علیرغم اینکه قهوه یک نمونه از دمنوش های مفید برای قلب به شمار می‌رود، اما به هیچ عنوان نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد. به همین دلیل حتما در مورد مصرف آن با یک متخصص قلب مشورت کنید

امین پارسائی

امین پارسائی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا