عمومیکسب و کار برتر

دیزل ژنراتور چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

کار اصلی دیزل ژنراتور” Diesel generator” ، تولید انرژی الکتریکی است. دیزل ژنراتور مسئولیت بسیار مهمی را بر عهده دارد؛ زیرا در صورتی که برق خانه یا بیمارستان و … قطع شود تنها این دستگاه است که به دادمان خواهد رسید. این دستگاه از طریق یک موتور و ژنراتور دیزلی باعث تولید ولتاژ برق می‌شود. استفاده از دیزل ژنراتور در ساختمان‌ها و اماکن مختلف ضروری است؛ بنابراین شما با مراجعه به سایت ما می‌توانید این دستگاه بسیار ضروری و کاربردی را خریداری نمایید.

معرفی دیزل ژنراتور

همان طور که گفته شد؛ از دیزل ژنراتور به عنوان جایگزین برق استفاده می‌شود. همچنین این دستگاه از سوخت دیزل برای تولید برق استفاده می‌کند. برق در موتور دیزلی با ایجاد حرکت چرخشی از طریق احتراق سوخت دیزل و توانایی ژنراتور در تبدیل حرکت چرخشی به انرژی الکتریکی تولید می‌شود. به بیان دیگر دیزل ژنراتور قادر است تا انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کند. لازم است بدانید که سوخت دیزلی نسبت به بنزین یا سوخت‌های دیگر، در دمای بالا تری سوزانده می‌شود. این ویژگی سبب شده است که قدرت ژنراتور افزایش یابد.

اجزای دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور دارای اجزای مختلفی است که عبارت‌اند از:

  • موتور دیزل
  • منبع تغذیه
  • صفحه کنترل
  • رگلاتور ولتاژ
  • قالب مونتاژ اصلی
  • سیستم روغن کاری
  • شارژ باطری
  • مخزن سوخت
  • فیلتر سوخت
  • سیستم خنک کننده و خروجی
  • آلترناتور
  • سیستم سوخت

انواع دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور دارای برندهای مختلفی است. پر فروش ترین و با کیفیت ترین برندهای دیزل ژنراتور عبارت‌اند از:

  • دیزل دوئیتز “Deutz”
  • دیزل ولوو “Volvo “
  • دیزل پرکینس”Perkins “
  • دیزل لوول ” Lovol”
  • دیزل استامفورد ” Stamford”
  • دیزل مکالته “Meccalte”

به این نکته توجه کنید که ولوو یکی از بهترین دیزل ژنراتورها است. همچنین فراموش نکنید که انتخاب هر یک از این دیزل ژنراتورها به محیط مورد نظر شما بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی دقیق برند های دیزل ژنراتور

مزایای دیزل ژنراتور

استفاده از این دستگاه دارای مزیت‌های فراوانی است. به همین دلیل افراد زیادی به خرید این محصول کاربردی روی آورده‌اند. مزیت‌های دیزل ژنراتور عبارت‌اند از:

  • دیزل ژنراتورها در مقایسه با دستگاه‌های دیگر بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه هستند.
  • دیزل ژنراتورها در مقایسه با موتورهای بنزینی از سوخت کم تری استفاده می‌کنند.
  • دیزل ژنراتورها دارای عمر مفید بیشتری نسبت به موتورهای بنزینی هستند.
  • دیزل ژنراتورها در مقایسه با موتورهای دیگر دارای استهلاک کم تری هستند.

کاربرد دیزل ژنراتور

عملکرد و کاربرد دیزل ژنراتور آن چنان گسترده است که روز به روز شاهد توسعه و اختراع نمونه‌های جدید تری از آن هستیم. دیزل ژنراتورهای مدرن برای نظارت مداوم بر جریان الکتریکی ساخته شده‌اند و هنگامی که قطعی برق رخ دهد؛ به صورت خودکار شروع به تولید برق می‌کنند. همچنین اگر سرویس برق آنلاین شود و برق وصل شود؛ این دستگاه خاموش می‌شود. کاربرد‌های دیزل ژنراتور عبارت‌اند از:

کاربرد دیزل ژنراتور در معدن

یکی از کاربردهای گسترده دیزل ژنراتور در جهان، داخل معدن است. استفاده از این دستگاه در معدن اهمیت زیادی دارد؛ زیرا منبع اصلی انرژی فعالیت‌هایی است که در معدن صورت می‌گیرد. از دیزل ژنراتورها برای تأمین انرژی ماشین‌های حفاری، جرثقیل‌ها، تسمه‌های نقاله و همین طور برای استخراج گاز، زغال سنگ، فلزات و آهن استفاده می‌شود. جالب است بدانید که از این دستگاه به علت حمل راحت و دوام عالی در شرایط سخت معدن، استقبال فراوانی می‌شود.

دیزل نسبت به بنزین ایمن تر بوده و نرخ نوسانات پایین تری هم دارد. دیزل ژنراتورها قدرت بسیار زیادی دارند و گزینه مناسبی جهت تأمین انرژی فعالیت‌های سنگین داخل معدن هستند.

کاربرد دیزل ژنراتور در بیمارستان‌ها

دیزل ژنراتورها ناجی جان بسیاری از بیمارانی هستند که در بیمارستان بستری می‌شوند. همان طور که می‌دانید بیماران بخش مراقبت ویژه در معرض خطرات جدی هستند. دیزل ژنراتورها در صورت قطعی برق به تأمین برق دستگاه‌های پشتیبانی کننده زندگی و پمپ‌های اکسیژن کمک می‌کنند. ژنراتورهای دیزلی قابل اطمینان بوده و نسبت به ژنراتورهای گاز طبیعی از نگهداری آسان تری برخوردارند.

همچنین این دستگاه تا آخرین لحظه برق بیمارستان را تهیه می‌کند. لازم به ذکر است که مخزن گازوئیل بر اساس اندازه‌ای که دارد؛ می‌تواند تقریباً بیش از 8 ساعت در کل بیمارستان دوام داشته باشد. در شرایطی که دیزل ژنراتورها دارای سوخت ذخیره شده کافی در محل باشند می‌توانند حدود 48 ساعت انرژی پشتیبان ارائه دهند.

کاربرد دیزل ژنراتور در صنایع نفت و گاز

در صنعت نفت و گاز زمانی که سپری می‌شود بسیار ارزشمند است. این موضوع از چنان اهمیتی برخوردار است که در صورت قطعی برق با گذشت هر دقیقه، باید هزینه‌های بی شماری را متحمل شد. پس ژنراتورهای مجهز به دیزل بخش مهمی از این صنعت هستند. در فعالیت‌های مختلفی از این دستگاه استفاده می‌شود، این فعالیت‌ها شامل حفاری، پمپاژ و بارگیری هستند.

در اکتشاف نفت و گاز در مناطق دورافتاده، دیزل ژنراتورها بهترین گزینه هستند زیرا منبع برقی در نزدیک این مکان‌ها وجود ندارد. به بیان دیگر این دستگاه کار را برای استخراج آسان تر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اجزای یک دیزل ژنراتور

کاربرد دیزل ژنراتور در مراکز ارتباطات

مراکز داده و رایانه بخش مهمی از هر صنعت هستند. همواره بسیاری از صنایع اطلاعات خود را در سرورها ذخیره می‌کنند. برای جلوگیری از ایجاد مشکل در مشاغل مختلف، لازم است شرایط دسترسی به داده‌ها در هر زمانی فراهم باشد. در صورتی که برق قطع شود؛ این سرورها از دسترس خارج می‌شوند و مشاغل چاره‌ای جز توقف کسب‌ و کار خود نخواهند داشت.

از طرفی در صورتی که برق قطع شود؛ فرصت مناسبی برای حملات هکرها فراهم می‌شود. تجربه ثابت کرده است که استفاده از ژنراتورهای دیزلی در ایجاد برق فوری در شرایط قطعی برق، ضروری بوده و منبع قابل اعتمادی برای تأمین برق هستند.

خرید دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها قلب هر صنعت هستند و عضو حیاتی مشاغل و ساختمان‌های مختلف محسوب می‌شوند. این روزها که زندگی همه انسان‌ها به برق وابسته است؛ خرید این دستگاه جزو اولین اقداماتی است که باید صورت گیرد. شما با مراجعه به سایت ما می‌توانید نسبت به خرید بهترین دیزل ژنراتورها اقدام نمایید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان وبسایت تماس بگیرید.

کلام آخر

ما در این مقاله شما را با دیزل ژنراتور و انواع آن آشنا کردیم. سایت ماآماده ارائه بهترین و مرغوب ترین دیزل ژنراتورها به مشتریان عزیز است. دیزل ژنراتورها دستگاه‌های بسیار مهمی هستند و در سرتاسر صنعت‌ها و مکان‌های مختلف طرف‌داران بسیاری دارند.

دکمه بازگشت به بالا