بین الملل

رئیس پارلمان عراق: پیش‌بینی می‌کنیم کابینه الکاظمی رأی اعتماد بگیرد

رئیس پارلمان عراق: پیش‌بینی می‌کنیم کابینه الکاظمی رأی اعتماد بگیرد

رئیس شورای نمایندگان عراق امروز (چهارشنبه) انتظار داشت که دفتر نخست وزیر اعتماد به نفس خود را بدست آورد.

آپارات نیوز به نقل از محمد الهلبوسی ، رئیس مجلس عراق ، در مصاحبه تلویزیونی گفت: “امروز به وزرا رأی جداگانه داده می شود.”

وی انتظار داشت امروز دولت علیرغم مشکلات و اعتراضات برخی از نامزدهای این وزارت ، اعتماد به نفس خود را جلب کند. الحلبوبی گفت که نام برخی از وزرا هنوز کامل نشده است.

الحلبوبی تأیید کرد که هیچ تغییری در اعضای شورای وزیران که امروز صبح به مجلس ارائه شده اند ، صورت نگرفته است. در نظر گرفتن همه وزرا امروز جایز نیست.

مصطفی ال کاظمی ، معاون اول نخست وزیر عراق گفت: “دولت جدید با چالش های اقتصادی و امنیتی روبرو خواهد بود.” این بود

رئیس شورای نمایندگان عراق گفت که هیچ کس نمی تواند حقوق کارمندان را نقض کند ، مگر از راه های قانونی ، و چنین رویکردی وجود ندارد. ما قصد داریم از طرف کارمندان اقدامی انجام دهیم. به همین دلیل برای افزایش بودجه دولت و جلوگیری از بروز هرگونه بحران اقتصادی باید درآمد غیر نفتی را افزایش دهیم.

وی گفت: “ما یک دیدگاه جامع از اوضاع عراق و مناطقی که تحت تأثیر تروریسم قرار دارند ، داریم و قبل از هر چیز منافع کشورمان را جستجو می کنیم.” روابط عراق با همه باید مبتنی بر احترام متقابل ، منافع و عدم دخالت در امور داخلی باشد. ما باید روابط خود را با جامعه بین المللی بهبود بخشیم و از طرف مقابل به هزینه طرف مقابل پشتیبانی نکنیم.

الحلبوسی گفت: به زودی قانون انتخابات اعلام می شود و جنبش مردمی مفاهیم بسیاری را در روند سیاسی اصلاح کرده است زیرا نمی توان صدای مردم را نادیده گرفت و دولت آل کاظمی باید مطالبات تظاهرکنندگان را پیگیری کند.

وی درباره جلسات اخیر با برخی از شخصیتهای برجسته سیاسی در فلوجه گفت: “هیچ پایتختی برای عراق به جز بغداد وجود ندارد و جلسات ما در فلوجه عادی است.”

از سوی دیگر ، میثاق الحمدی ، نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق ، گفت که با وجود معرفی اعضای شورای وزیران به مجلس ، مذاکرات سیاسی و کابینه همچنان ادامه دارد و اعضای شورای وزیران به رئیس مجلس ارائه شده اند. نمایندگان گنجانده نشده اند.

وی افزود: مذاکرات برای تغییر برخی از نامزدهای وزارتخانه که نام آنها در رسانه ها اعلام شده است ، در حال انجام است. به همین دلیل در اعضای کابینه تغییراتی ایجاد می شود و ممکن است برخی از وزرا رأی اعتماد به نفس نگیرند.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا