بین الملل

واکنش آمریکا و انگلیس به مصوبه ضد صهیونیستی پارلمان عراق

واکنش آمریکا و انگلیس به مصوبه ضد صهیونیستی پارلمان عراق

آمریکا به جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در پارلمان عراق واکنش نشان داده و گفته است که این قطعنامه فضای «یهودستیزی» را تقویت می کند.

وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به جرم انگاری عادی سازی روابط با اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد: «ایالات متحده عمیقا از تصویب قانونی در پارلمان عراق که عادی سازی روابط با اسرائیل را جرم انگاری می کند، ناراضی است». است.

این قانون علاوه بر تهدید آزادی بیان و ایجاد فضای یهودی ستیزانه، در تضاد کامل با پیشرفت های همسایگان عراق در برقراری روابط، عادی سازی روابط با اسرائیل و ایجاد فرصت های جدید برای مردم سراسر منطقه است. بیانیه گفت. گفت. آنها به دست آورده اند.»

دیوید لامی، سخنگوی امور خارجه، نیز با تمجید از قانون پارلمان عراق که عادی سازی روابط با اسرائیل را جرم انگاری می کند، در صفحه توئیتر خود نوشت: اینکه او مقصر است و حتی تهدید به قتل می کند، نگران کننده است.

وی در این توئیت افزود: «دولت بریتانیا باید از اهرم دیپلماتیک خود برای دور نگه داشتن عراق از این قانون وحشتناک استفاده کند».

پارلمان عراق روز پنجشنبه طرحی را تصویب کرد که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جرم انگاری می کند.

این مفهوم در نسخه اصلی خود شامل 10 بند اصلی از جمله جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به هر شکل و ممنوعیت برقراری روابط دیپلماتیک، سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و یا هر نوع دیگر با رژیم اشغالگر است. رژیم به هر شکلی

لایحه جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی فراکسیون صدر تقدیم پارلمان عراق شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا