دانش و سلامتکسب و کار برتر

روش های عالی و ماسک جادویی جوانسازی صورت

محتوای این مطلب مخفی کردن
2. انواع ماسک جوانسازی پوست

ماسک جادویی برای جوانسازی پوست

روش های عالی و ماسک جادویی جوانسازی صورت

با سلام به همه ی  کاربران عزیز و دوستان خوبم. به صفحه ی ما خوش آمدید. مطلبی که برای شما گردآوری کرده ایم، پر از راهکارهای جوانسازی پوست می باشد. راهکار های آسان که می توانید به راحتی در منزل به آنها دسترسی داشته باشید. یا اگر به دنبال راهکار هایی هستید که زودتر نتیجه بگیرید، نگران آن نیز نباشید، ما در این مطلب، روش های سریع و قطعی جوانسازی پوست را نیز برای شما آورده ایم. پس از خواندن این مطلب، به راحتی می توانید انواع ماسک جوانسازی پوست که بسیار مفید و موثر هستند را به راحتی در منزل درست کنید و به نتیجه ی مطلوب برسید. این را بدانید که رسیدگی کردن به پوستتان یک کار لوکس نیست و همانند مسواک زدن و یا دوش گرفتن، یک امر ضروری می باشد. بنابراین پیش از آنکه دچار پیری زودرس پوستتان شوید، رسیدگی به پوست خود را جدی بگیرید.

بدون آنکه آگاه باشید، در زندگی روزمره تان عوامل متعددی وجود دارند که به سلامت پوست شما آسیب می زنند. عواملی مانند: اشعه ی ماورا بنفش نور آفتاب، عدم نوشیدن آب کافی، استرس، کم خوابی، استفاده از لوازم آرایشی و محصولات پوستی نا مرغوب، استفاده از غذاهای ناسالم، استفاده از دخانیات و از این قبیل، عواملی هستند که در آسیب رسیدن به بافت پوست شما موثرند. از این رو، استفاده از ماسک جوانسازی پوست در منزل و یا مراجعه به یک پزشک پوست و زیبایی مجرب برای رسیدگی به پوست، حداقل کاری است که می توانید برای شادابی و جوانسازی پوستتان انجام دهید. از یاد نبرید که داشتن پوستی کدر، تیره و پر از لک، شما را بیش از سن واقعیتان نشان می دهد و موجب می شود که همیشه چهره تان خسته به نظر برسد. با داشتن پوستی شاداب، براق و درخشان، همیشه بدرخشید.

انواع ماسک جوانسازی پوست

همانطور که می دانید، امروزه وجود دارند. از استفاده از ماسک هایی که می توانید آنها را در منزل تهیه کنید گرفته تا استفاده از محصولات مراقبت از پوست موجود در بازارها و روش های نوین پزشکی در زمینه ی زیبایی! شما می توانید با استفاده از مواد طبیعی موجود در منزلتان، ماسک های مفید برای پوستتان تهیه کنید. این راهکاری بسیار ساده می باشد. زیرا می توانید با صرف کمترین زمان و کم ترین هزینه به آن دسترسی داشته باشید. ویتامین ها و ترکیبات مفید در موادی مانند: عسل، گلاب، جوش شیرین و از این قبیل، می توانند تجربه ی داشتن پوستی جوان و شاداب را به شما بدهند. همچنین استفاده از روش های نوین پزشکی در زمینه ی جوانسازی پوست مانند روش پلاسما فرکشنال و از این قبیل، در کنار استفاده از این ماسک های خانگی، می تواند شما را سریع تر به هدفتان برساند و درمانی قطعی را به شما بدهد. در ادامه برخی از ماسک های طبیعی را برای شما آورده ایم.

جوانسازی پوست با گلاب

جوانسازی پوست با گلاب

  • استفاده از گلاب بر روی پوست، سبب کنترل و متعادل سازی PH پوست شده و از تولید چربی اضافی بر روی پوست جلوگیری می کند.
  • گلاب خاصیت ضد التهابی دارد، به همین دلیل سبب بهبود قرمزی، التهابات پوستی، خارش و یا سوزش پوست می گردد.
  • با استفاده از این محلول می توانید از شر آکنه و اگزما خلاص شوید.
  • همچنین گلاب خاصیت پاک کنندگی بسیار قوی داشته و می تواند پوست شما را عمیقا از آلودگی ها و چربی ها پاکسازی کند و سبب درخشندگی پوست گردد.
  • این ماده پوست را هیدراته کرده و آن را مرطوب می کند. خاصیت آنتی اکسیدان این ماده، موجب تقویت و محکم تر شدن سلول های پوستی شده و بافت پوست را بازسازی می کند.
  • استفاده از گلاب پس از بخور دادن، سفت شدن مویرگ ها ، قرمزی و لخته شدن پوست را کاهش می دهد.
  • گفته می شود که عطر گل سرخ تقویت کننده ی قدرتمند اعصاب است. از این رو این احساس اضطراب را از شما دور می کند و در نتیجه باعث می شود احساس آرامش بیشتری داشته باشید.
  • این ماده سبب جلوگیری از بروز چین و چروک و خطوط بر روی پوست می گردد.

برای بهره مندی از خواص گلاب بر پوست خود، می توانید مقداری پنبه را به این مایع آغشته کرده و به آرامی روی پوست خود بمالید. می توانید هر روز از این کار را انجام دهید.

ماسک جوانسازی پوست با عسل

ماسک جوانسازی پوست با عسل

عسل خام مملو از ترکیبات مفید برای پوست شما می باشد. استفاده از عسل بر روی پوست، آسان ترین کاری است که می توانید برای پوست خود انجام دهید. این نکته بسیار مهم است که عسلی که شما استفاده می کنید، دارای باکتری های مفید باشد. باکتری های مفید موجود در عسل، سیستم ایمنی را فعال کرده و سبب بهبود التهابات پوستی، قرمزی و لک ها می گردد. یکی از روش های استفاده از عسل، ترکیب آن با سایر مواد مانند گلاب، برای افزایش خاصیت آرام بخشی آن بر روی پوست می باشد. قبل از انجام این کار ، حتماً یک تست از عسل و سایر مواد دیگر را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که دچار حساسیت نخواهید شدمخلوطی از عسل خام و دارچین یک ترکیب قدرتمند آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است.

سه قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری دارچین تازه یا خالص (دارچین “واقعی”) را مخلوط کنید و با استفاده از مایکروویو ، مخلوط را کمی گرم کنید. روی پوست خود بمالید و مخلوط را به مدت 8 تا 10 دقیقه بگذارید. با استفاده از آب گرم کاملاً بشویید و پوست خود را خشک کنید. اگر به دارچین حساسیت دارید از آن استفاده نکنید.  از مزایای عسل بر پوست می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • درخشان تر، روشن تر و براق تر شدن پوست
  • از بین بردن جای زخم( می توانید هر روز مقداری عسل را روی جای زخم خود بمالید.)

ماسک جوانسازی پوست با آلوئه ورا

ماسک جوانسازی پوست با آلوئه ورا

از ژل شفاف موجود در برگهای آلوئه ورا بصورت موضعی برای تسکین پوستی که سوزانده یا حساس است استفاده می شود و بعضی از افراد از آن برای درمان آکنه استفاده می کنند. ویژگی های ضد باکتریایی آلوئه ورا آن را در استفاده موضعی برای درمان آکنه موثر می کند. مصرف آلوئه ورا به صورت خوراکی می تواند برای آبرسانی و بهبود پوست شما از درون مفید باشد. ژل آلوئه ورا را می توانید به طور خالص و بدون ترکیب با مواد دیگر استفاده کنید و از خواص آن بهره مند شوید. همچنین می توانید این ژل را با مواد دیگر ترکیب کنید و ماسک خانگی درست کنید. برخی از ماسک هایی که می توانید با ژل آلوئه ورا تهیه کنید، به صورت ذیل می باشند:

  • ماسک آلوئه ورا، دارچین و عسل

خاصیت ضد باکتریایی را می توانید در هر سه ماده ی فوق بیابید. با ترکیب این سه ماده، می توانید به راحتی از شر آکنه های پوستی خلاص شوید. برای این ماسک، 2 قاشق غذاخوری عسل را با 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کرده و خوب هم بزنید، سپس 1/4 قاشق غذاخوری پودر دارچیت خالص به آن اضافه کرده و سپس هم بزنید، مخلوط را به آرامی به پوست خود بمالید و بگذارید 5 الی 10 دقیقه بماند. سپس با آب ولرم، صورت خود را به آرامی بشویید.

ماسک صورت با آلوئه ورا و آب لیمو چهره شما را تجدید و تقویت می کند در حالی که منافذ شما را تمیز می کند و برخی از باکتری هایی که ممکن است باعث آکنه پوستی شود را از بین می برد. برخی از کارآزمایی های بالینی به نقل از منبع معتبر نشان داده اند که اسیدهای میوه ، مانند آنهایی که در آب لیمو موجود هستند ، پاک کننده های موثری برای درمان آکنه هستند. برای تهیه ی این ماسک، یک چهارم قاشق غذا خوری آبلیمو را با 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا به خوبی مخلوط کنید. اگر مقدار این ماسک برای کل صورت شما کم بود، این ترکیب را به همین نسبت درست کنید. بیشتر شدن نسبت آبلیمو، سبب افزایش خاصیت اسیدی آن می شود و به پوست آسیب می زند. سپس این ترکیب را 5 الی 10 دقیقه روی پوست خود بگذارید. سپس با آب ولرم و یا سرد، به آرامی بشویید.

  • ماسک آلوئه ورا، شکر و روغن نارگیل

این ماسک سبب لایه برداری پوست شما می گردد. سلول های مرده ی سطح پوستتان از بین رفته و سبب تمیز شدن عمیق منافذ پوست می گردد. دانه های شکر، سبب پاکسازی سلول های مرده شده و ژل آلوئه ورا به منافذ پوست نفوذ می کند و سبب تقویت پوست می گردد. روغن نارگیل خاصیت ضد باکتریایی دارد و همچنین به عنوان نرم کننده طبیعی عمل می کند. اسید اصلی موجود در روغن نارگیل منبع درمانی آکنه است. مخلوط کردن هر سه با هم باعث می شود پوست احساس صاف و شادابی داشته باشد. از روغن نارگیل به عنوان پایه خود استفاده کنید ، حدود 1/2 فنجان روغن نارگیل را به 1/2 فنجان شکر خام یا سفید اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس یک چهارم فنجان ژل آلوئه ورا را به آن اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. این ماسک را به اطراف چشم خود نزنید. 5 الی 10 دقیقه این مخلوط را روی پوست خود بگذارید و سپس به آرامی بشویید.

ماسک جوانسازی پوست با جوش شیرین

ماسک جوانسازی پوست با جوش شیرین

جوش شیرین یا بی کربنات سدیم یک ماده قلیایی است که در مدیریت سطح pH مفید است. این ماده به خنثی کردن مواد اسیدی موجود در داخل و خارج بدن کمک می کند. جوش شیرین همچنین حاوی خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده است. این باعث می شود آن را به عنوان یک ماده ایده آل در کرم های بدون نسخه برای سوزش پوستی ، نیش های گزاف و بثورات خفیف استفاده کنند. برای برطرف شدن آکنه ، جوش شیرین می تواند به تسکین التهاب و درد خفیف کمک کند. این ماده می تواند به عنوان لایه بردار استفاده شود و یا به داروهای فعلی آکنه اضافه شود تا اثرات آن افزایش یابد. اما ، برای استفاده روزمره توصیه نمی شود. برای کمک به از بین بردن سلولهای مرده پوست یا تسکین التهاب ، می توانید از اسکراب یا ماسک صورت جوش شیرین استفاده کنید. می توانید 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را در کمی آب حل کرده و ماده ی خمیری شکل به دست آید. سپس با نوک انگشتانتان، خمیر به دست آمده را به پوست خود بمالید.

جوانسازی پوست توسط دکتر

جوانسازی پوست توسط دکتر

همانطور که در بالاتر به آن اشاره کردیم، اگر در کنار استفاده از ماسک های خانگی، از نیز استفاده کنید، می توانید به طور قطعی پوست خود را از آسیب ها پاک کرده و به سرعت از نتیجه ی مطلوب برخوردار شوید. همچنین برای استفاده از ماسک خانگی نیز، بهتر است که با یک پزشک متخصص پوست مجرب مشورت کنید تا او بهترین ماسک را نسبت به نوع پوست شما، به شما پیشنهاد کند. در ادامه شما را با روش پلاسما فرکشنال که روشی بسیار موثر و موفق در زمینه ی جوانسازی می باشد را آشنا خواهیم کرد.

پلاسما فرکشنال اسپارک

پلاسما فرکشنال اسپارک

جوانسازی پوست با پلاسما فرکشنال روشی منحصر به فرد، مدرن و موثر در زیبایی پزشکی محسوب می شود. از مزایای این روش می توان به کاهش چین و چروک و خطوط پوست، ترمیم جای زخم و آسیب دیدگی، درمان آکنه و اسکار، بهبود خاصیت الاستیته پوست( قابلیت ارتجاعی) و تقویت کل بدن می باشد. این روش از طریق تحریک و افزایش تولید کلاژن و الاستین انجام می گیرد. کلاژن و الاستین، دو ماده ی موثر در جوانسازی پوست می باشد. این روش، روند لایه برداری پوست و از بین بردن سلول های مورده را بهبود می بخشد. پلاسما فرکشنال دارای اثر لایه برداری از طریق یک میدان الکتریکی قوی است و بنابراین موجب جایگزین شدن بافت آسیب دیده با یک بافت جدید – از بین بردن لایه های سطحی پوست- درخشان تر شدن و اکسیژن رسانی به پوست می شود. با کمک اثر درمانی پرتوهای مادون قرمز ، روش پلاسما باعث تحریک متابولیسم سلولی و میکروسیرکولاسیون زیر جلدی می شود و به دنبال آن ، مواد مضر از بدن خارج می شود که به عنوان مثال ، سلولیت را به طور موثری از بین می برد. پلاسما به هیدراتاسیون کامل لایه های عمیقتر پوست کمک می کند و بنابراین مقدار زیادی از نقایص پوست را از بین می برد.

این روش یک روش قابل کنترل می باشد که به صورت دسته ای از میکروکانالها به روش کسری و نقطه به نقطه، سبب آسیب حرارتی می گردد. اصل این است که یونیزه کردن گاز در هوا برای ایجاد قوس الکتریکی کوچک تر ، بافت ها تحت درمان قرار بگیرند و از انتشار گرمای ناخواسته به مناطق اطراف خودداری کنند. سپس گرما گسترش می یابد و متعاقباً به لایه پاپیلری که شامل سلولهای فیبروبلاست است به اپیدرم منتقل می شود.

کلینیک جوانسازی پوست در اصفهان

کلینیک جوانسازی پوست در اصفهان

اگر برای جوانسازی پوست با پلاسما فرکشنال و رفع چین و چروک های پوستی و یا مشاوره در زمینه ی بهترین راهکار برای جوانسازی پوست نسبت به نوع پوستتان به دنبال یک مرکز معتبر پوست و زیبایی، برای انجام این کار هستید، ما برای شما پیشنهادی داریم. پیشنهاد ما به شما مرکز پوست و زیبایی معتبری واقع در اصفهان می باشد، که دارای تیم پزشکان متخصص و حرفه ای، پرسنلی مجرب و خوش برخورد، محیطی کاملا بهداشتی، آرام و دارای تمامی استاندارد های یک مرکز درجه یک، آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم می باشد. و با این حال، معقول ترین و منصفانه ترین هزینه را برای انجام همه ی خدماتی که ارائه می دهند، از مراجعین خود دریافت می کنند. و لازم به ذکر است که تنها هدف و اولویت این مرکز، رضایت مراجعین محترم آن می باشد. برای دریافت مشاوره، اطلاعات و تماس با این مرکز کلیک کنید.

مترجم و نویسنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیاناگر می خواهید پوستی زیبا داشته باشید از این ماسک های جادویی برای جوانسازی پوست خود استفاده کنید.

بهترین ماسک های طبیعی برای جوانسازی پوست

زیبایی و داشتن پوستی زیبا باعث می شود که شما همواره جوانتر به نظر برسید .اگر شما هم به دنبال راهی برای جوانسازی پوست تان هستید به جای استفاده از داروهای شیمیایی گران قیمت ازاین ماسک های خانگی عالی استفاده کنید.

روش های عالی برای جوانسازی و زیبایی پوست صورت

اگر به دنبال ماسکی ارزان و سالم برای پوست خود هستید بهتر است یک ماسک صورت خانگی با میوه ها و گیاهان طبیعی در خانه درست کنید. اگر پوست صورت شما خشک و جوش دار است یک ماسک میوه ای می تواند به شما کمک کند و همچنین یک ماسک طبیعی میوه ای چین و چروک و لک های صورت شما را از بین برده و پوستی صاف و زیبا خواهید داشت.شما می توانید با نسخه های سنتی و ساده ای که در اختیارتان می گذاریم از محصولات بهداشتی آرایشی گیاهی بهره مند شوید و در خانه به راحتی یک کرم گیاهی درست کنید.

ماسک خانگی برای جوانسازی پوست

جوانسازی پوست در خانه

عصاره رازیانه از قدیم برای جوانسازی و شادابی پوست صورت و از بین بردن چروک کاربرد داشته است شما می توانید عصاره رازیانه را در منزل تهیه نمایید.

تاثیر عصاره رازیانه برای جوانسازی پوست

برای تهیه عصاره رازیانه کافی است 3 قاشق از گیاه خشک شده رازیانه را با دو لیوان آب جوش دم نمایید.

زمانی که آب به جوش آمد و یک لیوان از آب رازیانه باقی ماند شعله را خاموش و مخلوط را از صافی عبور دهید و کنار بگذارید تا عصاره رازیانه خنک شود.

یک پارچه سفید نخی برداشته و آنرا به عصاره رازیانه آغشته نمایید و سپس به تمام پوست صورت خود بکشید.

اجازه دهید عصاره برای 20 دقیقه روی پوست شما بماند و اگر لازم شد مقداری عصاره رازیانه روی پوست خود بمالید.

ماسک ضد چروک برای جوان تر کردن پوست

متخصصان زیبایی پوست به مراجعه کنندگان خود توصیه میکنند برای جلوگیری و از خشکی صورت و چین و چروک پوست، تقویت کننده های پوست و آبرسانی مناسب پوست را فراموش نکنند.

برای درست کردن این ماسک یک خیار متوسط را پوست کنده و آن را رنده نمایید سپس یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین به آن اضافه کنید و به مدت 20 دقیقه آن شب روی پوست خود بگذارید.برای درست کردن این ماسک میتوانید از پوست خیار به تنهایی استفاده نمایید برای اینکار کافیست که پوست خیار را رنده کرده و با گلیسیرین ترکیب کرده و روی پوست خود قرار دهید.

 ماسک پوست های جوش دار

ماسک جادویی برای پوست های جوش دار و خشک

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که پوستی خشک دارید ما به شما ماسک خیار را پیشنهاد میکنیم این ماسک را هر شب به مدت 10 بخش روی پوست خود قرار دهید تا با آبرسانی پوست از خشک شدن آن جلوگیری نمایید.

لوسیون گوجه فرنگی برای پیشگیری از خشکی و چین و چروک زودرس همچنین بسیار موثر است و پوست شما را شاداب و لطیف میکند. این لوسیون به خانم های جوانی که به تازگی 30 سالگی خود را پشت سر گذاشتن بسیار توصیه می شود.بسیاری از متخصص لوسیون گوجه فرنگی را بهترین روش برای جلوگیری از چین و چروک پوست صورت به افراد توصیه می کند.

برای درست کردن لوسیون گوجه فرنگی کافی است 2عدد گوجه بردارید یکی از آنها را رنده کنید و کنار بگذارید و گوجه دیگر را در داخل خردکن به صورت مایع در بیاورید سپس یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه به آن اضافه کنید و کنار بگذارید.

ابتدا به مدت 20 دقیقه گوجه فرنگی رنده شده را روی پوست صورت و گردن خود بمالید سپس آن را از روی پوست خود بردارید و با یک دستمال تمیز از مخلوط گوجه فرنگی و آبلیمو را برداشته و روی پوست خود بمالید و 15 دقیقه دراز بکشید و اجازه دهید این مواد روی صورتتان باقی بماند، سپس صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

روشن کردن پوست با ماسک اسفناج

ماساژ پوست صورت با اسفناج

برای فرم گیری عضلات پوست صورت و سلامت سلول های آن میتوانید صورت خود را با ماسک اسفناج ماساژ دهید .

جادویی برای نشاط و شادابی پوست خود درست کنید

برای تهیه این ماسک چند عدد برگ اسفناج را با نصف لیوان شیر جوشیده 5 دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید تا زمانیکه برگها نرم شدن مخلوط را از صافی عبور دهید و پس از سرد شدن آن را به صورت خمیر در آورده و به مدت 20 دقیقه روی پوست خود بگذارید و در این مدت به آرامی صورت خود را ماساژ دهید .در انتها صورت خود را با باقی مانده شیر بشویید و بگذارید مدتی این مواد روی صورتتان بماند سپس صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

شرایط آبرسانی به پوست

آبرسانی به پوست را فراموش نکنید

یکی از دلایل اصلی چین و چروک صورت خشکی پوست میباشد ، هر چقدر پوست رطوبت کمتری داشته باشد میزان خشکی آن زیاد میشود و چین و چروک های عمیق تری در پوست بوجود می آید.

برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک در پوست میتوانید از لوسیون گل و برگ ختمی در طول روز استفاده کنید.

برای تهیه این لوسیون 30 گرم از برگ و گل ختمی خشک شده را به همراه دو لیوان آب جوشانده و آن را از صافی عبور دهید. پس از سرد شدن این جوشانده را هر شب پس از پاک کردن مواد آرایشی از صورت خود به پوستتان بمالید این لوسیون می تواند تا صبح روی پوست و صورت و گردن شما بماند.

جلوگیری از پیری زود رس با ماسک

استفاده از حمام گیاه دم اسب یکی از روش های مناسب برای درمان چین و چروک های سطحی پوست میباشد.

برای استفاده از این روش دو لیوان جوشانده گیاه دم اسب را در آب نیمه ولرم وان بریزید و برای 20 دقیقه در وان دراز بکشید. این حمام گیاهی برای پیشگیری از پیری زودرس و درمان چین و چروک ها بسیار موثر است و شما می توانید در هفته دوبار از این حمام استفاده کنید.

برای تهیه جوشانده گیاه دم اسب 200 گرم از این گیاه را با 4 لیوان آب جوش مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید و اجازه دهید تا این مخلوط به جوش و تنها دو لیوان از آن باقی بماند پس ااغلب افراد جامعه و به ویژه بانوان، دارای یک دغدغه مشترک هستند و آن هم جلوگیری از صورت است. معمولا، افرادی که مرز 30 سالگی را رد می‌کنند، وارد برهه جدیدی از زندگی خود شده و بدن آن‌ها دچار تغییر و تحولات زیادی از جمله چروک شدن می‌شود.

بسیاری از این افراد سراغ پزشک رفته و برخی نیز به انجام روش های خانگی صورت روی می‌آورند. روش‌هایی که برخی نیاز به هزینه‌های زیادی دارد و برخی نیز با چند روش ساده انجام می‌شوند. اما، تمام این روش‌ها یه هدف مشترک تحت عنوان آب‌رسانی به پوست را دنبال می‌کنند. آب‌رسانی به پوست با استفاده از کرم‌های مختلف امکان‌پذیر است، اما استفاده مکرر از این کرم‌ها، پوست را دچار التهاب و حساسیت می‌کند.

این روزها، بسیاری از پزشکان و متخصصان پوست ابتدا برخی روش‌های سنتی و خانگی را به بیماران تجویز می‌کنند تا به کمک آن‌ها پوست خود را جوان کنند. اگر روش‌های خانگی نتیجه‌بخش باشند، دیگر نیازی به استفاده از روش‌های مدرن نبوده و با کمی صبر و حوصله می‌توان پوس خود را جوان کرد. در ادامه چند راهکار ساده و در عین حال مفید در اختیار شما می‌گذاریم تا با بهره‌مندی از آن صاحب پوستی شفاف و زیبا شوید. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

آشنایی با روش های خانگی جوانسازی پوست صورت

برای اینکه پوستی زیبا و جوان داشته باشید می‌توانید از چند محصول ارزان‌قیمت استفاده کنید. در ادامه چند راهکار مناسب را در خصوص جوان‌سازی پوست صورت به شما معرفی می‌کنیم.

استفاده از ژل شگفت انگیز آلوئه‌ورا

ژل آلوئه‌ورا یکی از محصولاتی است که در بیشتر کرم‌ها و مرطوب‌کننده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان یک محصول شگفت‌انگیز برای جوان‌سازی پوست شناخته می‌شود. برای بهره‌مند شدن از خاصیت آلوئه‌ورا کافیست عصاره یا ژل آن را هفته‌ای چند بار به پوست خود بمالید.

ژل آلوئه‌ورا را برای مدت چند ماه و هفته‌ای سه بار روی صورت خود بمالید. اجازه دهید تا ماسک آلوئه‌ورا به مدت 10 دقیقه بر روی پوست شما بماند و سپس با آب گرم بشویید. این روش یکی از بهترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت می‌باشد.

عصاره گوجه‌فرنگی برای جوانسازی پوست

برای استفاده از گوجه‌فرنگی به عنوان باید کمی دقت کرد. چراکه استفاده نادرست از این محصول بی‌نظیر می‌تواند پوست را دچار سوزش یا التهاب کند. از این رو، بهتر است بجای استفاده از خود گوجه‌فرنگی از عصاره آن استفاده کنید. عصاره گوجه‌فرنگی را هفته‌ای دوبار برای مدت 15 دقیقه روی پوست خود بگذارید. این کار را برای مدتی انجام دهید تا نتایج لازم را بگیرید.

روغن نارگیل برطرف کننده خشکی پوست

روغن نارگیل یکی از بهترین محصولات برای شادابی و طراوت پوست است. استفاده از روغن نارگیل روشی موثر برای رفع خشکی پوست و آبرسانی به منافذ آن است. استفاده از این روغن در کنار مرطوب‌کننده‌ها روشی جادویی برای جوان‌سازی پوست است.

نحوه استفاده:

  • چند پره از نارگیل را توسط بخار گرم کنید.
  • روغنی که از آن بدست آمد را به دستان خود آغشته کنید و به صورت بمالید.
  • اکنون با انگشتان خود به شکل دورانی پوس خود را با روغن ماساژ دهید.

روغن نارگیل یکی از بهترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت بوده که بسیاری از آن تاثیر مثبت گرفته‌اند. این کار را به مدت 20 دقیقه در روز انجام دهید و سپس پوست خود را بشویید.

استفاده از اسکراب بادام برای جوانسازی

بادام همیشه به عنوان یک محصول ایده‌آل برای شادابی و طراوت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده صحیح از اسکراب بادام باعث می‌شود تا سلول‌های مرده پوست از بین رفته و به منافذ آن آب‌رسانی شود. استفاده از بادام پوست را در برابر تابش نور خورشید محافظت کرده و اجازه نمی‌دهد اشعات خورشید پوست را خشک و قرمز کنند.

نحوه استفاده:

  • 3 قاشق غذاخوری خامه را با یک فنجان شکر مخلوط و روغن زیتون و روغن بادام را به آن اضافه کنید.
  • ماسک را روی صورت بگذارید و به مدت 15 دقیقه ماساژ دهید.
  • سپس صورت خود را با آب ولرم بشوید تا اثری از ماسک بر پوست شما نماند.

استفاده از اسکراب بادام یکی از موثرترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت می‌باشد که بسیاری از متخصصان آن را توصیه می‌کنند.

عصاره لیمو – پاکساز و جوانساز

عصاره لیمو سرشار از ویتامین C است و از پیری زودرس پوست به خوبی جلوگیری می‌کند. معمولا، آبلیمو در تمام خانه‌ها یافت می‌شود و به عنوان یک روش ایده‌آل برای شادابی و طراوت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. عصاره لیمو در کنار شادابی پوست، لکه‌ها و آکنه‌های صورت را از بین می‌برد.

نحوه استفاده:

  • یک عدد لیمو تازه را از وسط نصف کرده و مقدار عسل بر روی آن بمالید.
  • سپس لیمو را به پوست خود بمالید (به صورت مداوم لیمو را بالا و پایین کنید).
  • اجازه دهید 10 دقیقه آثار لیمو بر روی پوست بماند و سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

این کار یکی از ایده‌آل‌ترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت است. برای نتیجه‌گیری بهتر، این کار را هفته‌ای 2 الی 3 مرتبه تکرار کنید.

تخم‌مرغ شگفت انگیز در لیفت و جوانسازی

سفیده تخم‌مرغ خاصیت سفت‌کنندگی و رفع چین و چروک پوست را دارد. استفاده از سفیده تخم‌مرغ باعث می‌شود تا بیش از حد بزرگ نشده و تبدیل به جوش یا آکنه نشوند. منافذ پوست هنگامی که از هم فاصله‌ بگیرند منجر به انباشت باکتری و در نتیجه جوش‌های سرسفید و گوشتی می‌شوند.

نحوه استفاده:

  • 1 عدد سفیده تخم‌مرغ را به کمک قلم‌مو به پوست خود بمالید.
  • سپس، برای مدتی اینکار را متوقف کنید تا سفیده تخم‌مرغ جذب پوست و در نهایت خشک شود.
  • بعد از 15 دقیقه صورت خود را بشویید و با حوله خشک کنید.

استفاده از تخم‌مرغ جزو مناسب‌ترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت بوده و نتایج بی‌نظیری بر شادابی پوست داشته است.

گلاب یک آنتی اکسیدان طبیعی

گلاب به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی برای تقویت و بازسازی سلول‌های پوست مناسب بوده و باعث می‌شود چین و چروک صورت پس از مدتی از بین برود.

نحوه استفاده:

  • 2 قاشق چای‌خوری گلاب را با نصف قاشق چای‌خوری آبلیمو ترکیب کنید.
  • سپس با استفاده از یک پنبه محلول را به پوست خود بمالید.
  • پس از اینکه محلول خشک شد پس از 10 دقیقه آن را با آب گرم به خوبی بشویید.

همچنین در کنار آبلیمو می‌توانید از عسل و موز نیز به عنوان مکمل‌های مناسب برای شادابی پوسست خود استفاده کنید. این ترکیب یکی از بهترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت بوده و بسیار موثر است.

استفاده از جوش ‌شیرین به عنوان یک محصول جادویی

ماسک صورت جوش شیرین خواص بسیاری دارد. جوش شیرین یکی از ترکیبات شناخته شده‌ای است که دارای خواص بالقوه برای شادابی پوست می‌باشد. جوش شیرین در پزشکی به عنوان یک عنصر جلوگیری کننده از بروز چین و چروک صورت شناخته می‌شود. جوش شیرین همچنین یکی از موثرترین راه‌ها برای سفید کردن پوست و مقابله با لکه‌ها است. برای اینکه پوستی شاداب و بشاش داشته باشید شما را به خواندن ادامه مطلب دعوت می‌کنیم.

ماسک جوش شیرین با آب

ساده‌ترین راه ساخت ماسک مخلوط کردن آن با آب است که باعث از بین رفتن چربی‌های اضافی و ناخالصی‌های پوست می‌شود. جوش شیرین دارای خواص ضد قارچ و ضد عفونی‌کننده است که آن را تبدیل به یکی از موثرترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت کرده است.

نحوه استفاده:

  • جوش شیرین و آب را باهم مخلوط کنید تا به شکل خمیر در بیایند. می‌توانید مقدار مورد نظر را با رعایت تناسب بیشتر کنید.
  • پس از آماده شدن ماسک، مخلوط را به صورت خود بمالید. از تماس با لب‌ها و چشم‌ها خودداری نمایید.
  • ماسک را به مدت ۵ دقیقه روی صورت خود نگه دارید.
  • سپس آن را با آب بشویید و صورت خود را خشک کنید.

ماسک صورت جوش شیرین با شیر

شیر به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی خود جزو عناصر شاداب کنندهٔ پوست محسوب می‌شود. به همین خاطر، ماسک صورت جوش شیرین با شیر مقادیر فراوانی از مواد معدنی و ویتامین را در خود فراهم می‌کند. این ترکیب همچنین مقدار زیادی کلاژن تولید می‌کند که به کاهش چین و چروک در پوست کمک می‌کند و آن را تبدیل به یکی از بهترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت می‌کند.

نحوه استفاده:

  • جوش شیرین را با شیر مخلوط کنید تا خمیر شوند.
  • آن را به مدت ۲۵ دقیقه بر روی پوست خود بگذارید.
  • سپس با آب صورت خود را بشویید.

ماسک صورت جوش شیرین با پرتقال

خاصیت اسیدی پرتقال باعث بسته شدن منافذ پوست و تغذیه آن می‌شود، این در حالی است که جوش شیرین نیز به عنوان یک تمیز کنندهٔ طبیعی عمل می‌کند تا انواع ناخالصی‌ها را از بین ببرد. باعث می‌شود تا اکسیژن بیشتری به منافذ پوست برسد و بهتر تنفس کند. بنابراین پوست سالم، با نشاط و شفاف می‌ماند. ترکیب جوش‌ شیرین با پرتقال جزو هوشمندانه‌ترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت است.

نحوه استفاده:

  • جوش شیرین و آب پرتقال را باهم مخلوط کنید تا خمیر شوند.
  • ماسک را به صورت خود بمالید و از برخورد آن با چشم‌ها جلوگیری کنید.
  • به آرامی صورت را با نوک انگشتان ماساژ دهید تا اثر لایه برداری بیشتر شود.
  • ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت خود نگه دارید.
  • سپس صورت خود را با آب بشویید.

ماسک صورت جوش شیرین با عسل

عسل به همراه جوش شیرین محافظ‌های مناسب پوست هستند و پوست شما را شفاف نگه می‌دارند. این ترکیب حاوی مواد معدنی فراوان بوده و به خوبی منافذ پوست را آب‌رسانی می‌کند. بسیاری از متخصصان، عسل و جوش شیرین را جزو بهترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت می‌دانند.

نحوه استفاده:

  • مواد را باهم مخلوط کنید تا خمیر شوند.
  • ماسک را به صورت خود بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید.
  • صورت خود را به خوبی بشویید به طوری که اثری از عسل باقی نماند.

ماسک جوش شیرین با عسل

ماسک صورت جوش شیرین با عسل و دارچین

دارچین یک تمیز کننده بسیار عالی است که خاصیت ضد التهابی دارد و آکنه‌ها و لکه‌های صورت را از بین می‌برد. عسل خاصیت نرمی و آنتی اکسیدان دارد و آلودگی‌ها و مواد شیمیایی را که پس از یک روز شلوغ در شهر وارد پوست شما شده‌اند، از بین می‌برد. جوش شیرین نیز خاصیت لایه‌برداری دارد و منافذ پوست شما را باز می‌کند. این ترکیب جزو جادویی‌ترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت می‌باشد.

نحوه استفاده:

  • مواد را باهم مخلوط کنید تا خمیر شوند
  • ماسک را روی صورت خود بمالید و ۱۵ دقیقه صبر کنید
  • سپس صورت خود را با آب سرد بشویید

ماسک صورت جوش شیرین با ماست

هنگامی که آکنه‌ها خفیف باشند ماسک صورت می‌تواند کمک کنندهٔ خوبی باشد. مخلوط جوش شیرین و ماست می‌تواند اثربخشی جوش شیرین را افزایش دهد.

نحوه استفاده:

  • مواد را باهم مخلوط کنید تا خمیر شوند.
  • ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت خود نگه دارید.
  • سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

ماسک صورت جوش شیرین با سرکه سیب

این ماسک، پوست صورت شما را در معرض نور آفتاب و آلودگی هوا محافظت می‌کند و باعث از بین رفتن لکه‌های پوست می‌شود. در این روش عمق پوست تمیز شده و چین و چروک‌ها از بین می‌روند. استفاده از این ماسک جزو موثرترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت به شمار می‌رود.

نحوه استفاده:

  • نصف لیوان آب را با سرکه سیب مخلوط کرده و خوب بهم بزنید تا رقیق شوند.
  • سپس بقیه مواد را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
  • قبل از گذاشتن ماسک،‌ صورت خود را به خوبی بشویید و آن را خشک کنید.
  • ماسک را به مدت ده دقیقه روی صورت خود نگه دارید و سپس با آب سرد بشویید.
  • توصیه می‌شود این کار شب‌ها و قبل از خواب انجام شود.

سایر روش های خانگی جوانسازی پوست صورت

پوست خشک نسبت به تمام پوست‌ها مسئله‌سازتر است، زیرا نیاز به مرطوب شدن منظم و مداوم دارد. برای این کار، مرطوب کننده‌ها به دلیل داشتن چربی کافی بهترین گزینه هستند. همچنین بهتر است حدالمقدور از صابون استفاده نشود و تنها از آب برای مرطوب کردن پوست بهره برد.

پوست خشک نیاز به توجه بیشتری در زمستان دارد، زیرا سرما منجر به خشکی پوست می‌شود. از این رو، استفاده مداوم از مرطوب کننده‌ها هزینهٔ زیادی را در بر خواهد داشت، اما شما با یک سری روش‌های خانگی می‌توانید این کار را با هزینه‌ای بسیار کمتر انجام دهید.

بعد از حمام از پوست خود مراقبت کنید

افرادی که پوستی خشک دارند نباید صورت خود را با حوله خشک کنند، بلکه باید اجازه دهند به صورت طبیعی خشک شود تا نرم باقی بماند. این امر عارضه را کاهش می‌دهد. پس از اتمام حمام پوست خود را با کمک لوسیون مرطوب کنید، این کار باعث می‌شود تا رطوبت طبیعی پوست حفظ شود. مراقبت از پوست پس از حمام جزو روش‌های خانگی جوانسازی پوست صورت بوده و بساری از متخصصان آن را توصیه می‌کنند.

انتخاب یک مرطوب کننده مناسب

لوسیون مرطوب کننده‌ای را انتخاب کنید که از ترکیبات ملایم تشکیل شده و دارای خاصیت سیلیسیم باشد و بتواند رطوبت پوست را حفظ کند. ژل پوست، اسید هیالورونیک و روغن‌های معدنی از جمله مرطوب کننده‌های پوست هستند.

استفاده از آرد نخودچی

نخودچی به مرطوب شدن پوست کمک می‌کند و چین و چروک خطوط زیر چشم را از بین می‌برد. استفاده از آرد نخودچی می‌تواند جزو هوشمندانه‌ترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت باشد.

نحوه استفاده:

  • آرد نخودچی را با زردچوبه، شیر و عسل مخلوط کنید
  • چند قطره آب لیمو به ترکیب اضافه کرده و به صورت خود بمالید
  • اجازه دهید ترکیب به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت شما بماند و سپس آبکشی کنید

استفاده از انبه

انبه را باید جزو آندسته از میوه‌هایی دانست که کمتر کسی از خواص بی‌نظیر آن آگاه است. بسیاری از متخصصان انبه را به عنوان یک پاک‌کننده طبیعی دانسته و استفاده از آن را برای شادابی و طراوت پوست توصیه می‌کنند.

نحوه استفاده:

  • انبه را پوست کنده و در مخلوط‌کن بریزید
  • سپس یک قاشق سوپ‌خوری عسل و ۳ قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید
  • ترکیب را به مدت ۱ ساعت روی پوست خود بگذارید و بعد بشویید

مراقبت‌های پوستی

در کنار روش های خانگی جوانسازی پوست صورت در فصل زمستان با استفاده از مرطوب کننده‌هایی که مخصوص پوست‌های خشک هستند، از دست‌ها و پاهای خود مراقبت بیشتری کنید. همچنین، لب‌ها در طول زمستان در معرض خشکی قرار دارند به همین خاطر استفاده از یک چرب کننده یا مرطوب کنندهٔ خوب توصیه می‌شود تا پوست لب تغذیه شود.

معرفی برخی روش‌های کلینیکال برای جوانسازی پوست

اکنون که با انواع روش های خانگی جوانسازی پوست صورت آشنا شدید، بهتر است با روش‌های کلینیکال نیز آشنا شوید؛ چراکه تمام روش‌های خانگی صرفا برای شاداب ماندن پوست بکار می‌روند و تاثیری در از بین رفتن چین و چروک‌های پوست ندارند. روش‌های کلینیکال تاثیر زیادی بر رفع چین و چروک داشته که در ادامه به چند مورد آن اشاره می‌کنیم.

اندولیفت لیزر مدرن جوانسازی پوست صورت

یک روش جوانسازی پوست است که توسط لیزر انجام می‌شود و جزو روش‌های کم‌تهاجمی با هدف لیفتینگ یا بالابردن اجزای صورت است.

هایفوتراپی

در کنار روش های خانگی جوانسازی پوست صورت تاثیر بی‌نظیری دارد. در این روش، پزشک با دستگاه هایفو با استفاده از امواج متمرکز فراصوت اقدام به جوانسازی پوست می‌کند. در این روش لایه‌های زیرین پوست مورد اصابت امواج قرار گرفته و انرژی‌درمانی می‌شوند.

لیزر CO2 فرکشنال

باعث می‌شود تا تمام زخم‌ها و آثار جوش‌های صورت در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف شوند. این لیزر باعث می‌شود تا رنگ پوست بهبود یابد و چین و چروک صورت از بین برود.

آر اف فرکشنال

یکی دیگر از روش‌های کم‌تهاجمی کلینیکال که در کنار روش های خانگی جوانسازی پوست صورت مناسب است، استفاده از امواج می‌باشد. در این روش پزشک با این کار کلاژن‌های پوست را تحریک کرده و به شادابی پوست کمک می‌کند.

نمونه قبل و بعد از فرکشنال آر اف

کربوکسی‌تراپی

بهترین درمان برای سیاهی‌های دور چشم می‌باشد. در این روش تمامی ترک‌های پوست، سیاهی دور چشم از بین رفته و سلولیت‌های پوست درمان می‌شوند. این روش نیاز به 7 الی 10 جلسه درمانی دارد.

تزریق چربی

بسیاری از افراد در کنار روش های خانگی جوانسازی پوست صورت به دنبال راهکارهای کلینیکال نظیر نیز هستند. این روش جزو روش‌های کم‌تهاجمی بوده و پزشک با تزریق چربی‌های خاص به جوانسازی پوست و رفع چین و چروک صورت کمک می‌کند.

تزریق ژل

باعث می‌شود تا فیلرها، پرکننده‌ها و حجم‌دهنده‌های پوستی وارد بافت صورت شوند و آن را شاداب و جوان کنند. این کار همچنین باعث می‌شود تا چین و چروک‌های پوست از بین بروند.

تزریق ژل جهت از بین بردن چین و چروک پوست

بوتاکس

یک روش نسبتا کم‌تهاجمی بوده و با تزریق آن به پوست، عضلات صورت فلج شده و باعث از بین رفتن خطوط پوستی می‌شود. این روش یکی از متداول‌ترین روش‌های جوانسازی پوست بوده و برای تمام سنین مناسب می‌باشد.

لیفت صورت با نخ

در کنار روش های خانگی جوانسازی پوست صورت می‌توان به نیز اشاره کرد. در این روش، پزشک به کمک نخ‌های بخیه موقتی یا جذبی اقدام به بالابردن پوست می‌کند. در این روش هیچ نیازی به تیغ جراحی نبوده و به صورت سرپایی انجام می‌شود.

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

 

حمیدرضا عبدی

اولویت فعالیت های ژوابکس بر پایه تحقیق و توسعه و تولید فرآورده های بر پایه هیالورونیک اسید است و محصولات خلاقانه تخصصی ای را به پزشکان جهت تامین نیازهای بیماران مطابق با مقررات اروپا و ایالات متحده آمریکا ارائه می دهد.
دکمه بازگشت به بالا