عمومیکسب و کار برتر

شامپو بچه برای موی رنگ شده

طبیعتا شامپو بچه، همان طور که از اسمش پیداست برای شستن موی بچه‌ها فرموله شده است و معمولا شامپوهای بچه چشم را نمی‌سوزانند و فرمولاسیون ملایمی دارند. اما این مساله دلیل نمی شود  که شامپو بچه بتواند جای شامپو بدون سولفات بیز را برای مراقبت از موهای شما بگیرد. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا دلایل خود را برای این ادعا مطرح کنیم.

شامپو برای موهای رنگ شده دارای چه موادی است؟

شاید بتوان گفت یکی از سوالات پرتکرار در مورد این شامپوها این است که این محصولات دارای چه موادی هستند! همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم در این محصولات از موادی استفاده شده است که به ثبات رنگ مو کمک می کنند. در کنار این موارد، در این شامپو ها نظیر شامپو کافئین جنسینگ بیز از انواع روغن های درمانی و مرطوب کننده استفاده می شود که رطوبت را به بافت مو تزریق می کنند و سبب تقویت شدن بافت مو می گردند. همچنین، در این شامپو ها معمولا از سولفات استفاده نمی شود یا سولفات موجود در آنها پایین است و تمامی این موارد به حفظ سلامت بافت مو کمک می کنند.

شامپو برای موهای رنگ شده و آسیب دیده

در این شامپو ها از ترکیبات لاکتات سدیم همراه با آمینو اسیدهای ضروری مو استفاده می شود. این مواد بر روی بافت مو قرار می گیرند و به درخشندگی و لطافت مو کمک می کنند. همچنین، این مواد به ریشه مو نفوذ می کنند و فولیکول مو را تقویت می کنند. در نتیجه مشکل ریزش که پس از رنگ مو برای بسیاری از بانوان پیش می آید پس از مدتی استفاده از این شامپوها رفع می گردد.

آیا استفاده از این شامپو برای موهای رنگ نشده مفید است؟

بهتر است بدانید حتی اگر موهای شما رنگ نشده باشد شما می توانید از این محصولات که مخصوص موهای رنگ شده هستند استفاده کنید. زیرا این شامپو ها حاوی موادی هستند که به تقویت مو کمک می کنند و با ایجاد لایه محافظتی بر روی مو از آسیب به آن جلوگیری می کنند. درصد کراتین این شامپوها بالاست و همین موضوع سبب می شود که مو لطیف شود. اما توصیه می شود اگر موهای شما رنگ نشده است از شامپو مخصوص موهای خود استفاده کنید. این کار سبب می شود نیازهای مو خود را به طور کامل تامین کنید.

شامپو بچه برای موی رنگ شده

از شامپو معمولی برای موهای رنگ شده استفاده نکنید!

بسیاری از افراد به اشتباه پس از رنگ کردن موهای خود از شامپوهای معمولی استفاده می کنند. همین امر سبب می شود رنگ موی آنها به سرعت برود و حتی رنگ مو حالتی کدر و بد رنگ پیدا کند. از طرف دیگر شامپوهای معمولی نمی توانند رطوبت مورد نیاز موهای رنگ شده که مقدار زیادی از رطوبت خود را از دست داده اند، تامین کنند. در نتیجه مو به شدت خشک می شود و این موضوع می تواند بسیار نگران کننده باشد.

شامپو بچه برای موهای رنگ شده

اشتباه بعدی این است که بسیاری از افراد پس از رنگ کردن موهای خود به جای استفاده از شامپو برای موهای رنگ شده از شامپو بچه استفاده می کنند. همانطور که از نام شامپو بچه مشخص است، این شامپو برای موهای بچه طراحی شده است نه موهایی که رنگ شده است و میزان زیادی از رطوبت خود را از دست داده است! در نتیجه خود را گول نزنید! شامپو بچه به حفظ ساختار مویی که رنگ شده است هیچ کمکی نمی کند.

شامپو موی رنگ شده باید فاقد سولفات باشد!

سولفات یا سوفاکتانت ها موادی هستند که برای رفع آلودگی از موی سر در شامپو ها استفاده می شوند. اما این مواد براقیت مو را به اندازه زیادی کاهش می دهند. برای اینکه طول عمر رنگ مو زیاد شود، کوتیکول های مو باید بسته باشد. اما سولفات ها مانند سولفات سدیم لورات، لوریل سولفات آمونیوم به کوتیکول های مو نفوذ می کنند و همین موضوع سبب می شود رنگ مو کم رنگ شود. شامپو برای موهای رنگ شده که فاقد سولفات است به حفظ لطافت مو کمک می کند و رنگ مو را تثبیت می نماید.

شامپو برای موهای رنگ شده چه مارکی خوبه

اگر شما به دنبال برندهای معتبر برای تهیه شامپو برای موهای رنگ شده هستید، می توانید شامپو خود را از برندهای زیر تهیه کنید:

  • برند فولیکا
  • برند شون
  • برند استم سل
  • برند لافارو
  • برند هسل
  • برند لروکس
  • برند لورآل

کاربردهای عجیب شامپو بچه!!

شامپو بچه برای بزرگسالان هم کاربردهای زیادی دارد و می‌توان در موارد مختلفی از آن برای نظافت و شست‌وشو استفاده کرد. برای خرید از برندهای معتبر بازار می‌توانید از فروش اینترنتی، حضوری و تلفنی فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش بهره ببرید و شامپو بچه دخترانه و پسرانه خود را سفارش دهید یا تهیه کنید.

۱- شست‌ و شوی صورت

اگر شامپو بچه برای پوست سر کودک شما به اندازه کافی ملایم است، پس به اندازه کافی برای پوست صورت شما هم ملایم خواهد بود. متخصصان پوست اغلب توصیه می‌کنند که افراد مبتلا به اگزما (درماتیت سبورئیک) هر روز از شامپو بچه برای شست‌وشوی صورت خود استفاده کنند.

۲- برداشتن راحت چسب زخم

معمولا برداشتن چسب زخم و جدا کردن آن از پوست، بعضی مواقع کار چندان آسانی نیست، مخصوصا اگر جنس چسب، پارچه‌ای باشد یا از چسب‌های مخصوص بانداژ استفاده کرده‌اید. این چسب‌ها موقع جدا شدن، پوست را با خود می‌کشند و حتی جای چسب هم روی پوست بدن می‌ماند.

یکی از کاربردهای شامپو بچه برای برداشتن چسب زخم است. می‌توانید چند قطره از شامپو بچه را روی چسب بریزید و آن را بمالید تا چسب روی پوستتان جمع شود. حتی از این شامپو برای از بین بردن اثر کرم یا پماد باقیمانده زیر چسب می‌توان استفاده کرد.

۳-شست و شوی پلک و چشم

التهاب‌های جزئی چشم یک مشکل عادی و رایج برای چشم‌ها است. در برخی موارد هم اختلال چشمی «بلفاریت» که اغلب توسط باکتری ایجاد می‌شود، می‌تواند باعث ایجاد سوزش، خارش، قرمزی و پوسته پوسته شدن پلک‌ها می‌شود. یکی از کاربردهای شامپو بچه، استفاده از آن به عنوان شوینده برای تمیز کردن چشم است. آب و شامپو را با هم مخلوط کنید و با آن پلک‌ها و چشمتان را بشویید.

۴- پاک کردن سینوس‌ها

برای کسانی که به مبتلا هستند، شامپو بچه به عنوان یک شوینده عالی برای پاک کردن و شفافیت سینوس‌ است. تمیز کردن مخاط‌ها از سینوس‌ها می‌تواند خر و پف را کاهش دهد و از بروز سردردهای ناشی از سینوزیت جلوگیری کند. برای این کار یک قطره شامپو بچه را با ۱/۲ قاشق چای خوری نمک در یک لیوان آب بریزید و هم بزنید. از این محلول برای شست‌وشوی سینوس‌ها می‌توانید استفاده کنید.

۵- درخشان کردن جواهرات

معمولا جواهرات و سنگ‌ها بعد از مدتی درخشندگی خود را از دست می‌دهند و کثیف می‌شوند. برای کافی است یک قطره شامپو بچه را در مقداری آب حل کنید و طلا و جواهراتتان را در آن بیندازید تا چربی و جرم‌ها از روی آنها پاک شود. می‌توانید از یک مسواک نرم برای پاک کردن سطوح جواهرات کمک بگیرید. بعد از شست‌وشو با شامپو بچه، جواهرات را خشک کنید تا لکه آب روی آنها باقی نماند.

۶- شست و شوی سطوح با شامپو بچه

یکی دیگر از کاربردهای شامپو بچه، است. اگر می‌خواهید هنگام تمیز کردن خانه، استفاده از مواد شیمیایی قوی را کاهش دهید، از شامپو بچه استفاده کنید. بسیاری از شرکت‌های کف سازی و نظافت، استفاده از شامپو بچه را به عنوان گزینه‌ای برای تمیز کردن کف خانه توصیه می‌کنند. مخلوطی از ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری شامپو بچه را در یک گالن آب حل کرده و با این محلول روغن و چربی‌های روی سطوح را پاک کنید.

۷- تمیز کردن مبلمان و کیف و کفش چرمی

پاک ‌کننده‌های چرم به صورت متنوعی در بازار وجود دارند که برای تمیز کردن مبلمان، کیف و کفش چرم استفاده می‌شوند. اما در بسیاری مواقع، نیاز چندانی به خرید آنها احساس نمی‌شود. کافی است یک قطره شامپو بچه را با آب گرم مخلوط کنید با یک پارچه مرطوب روی چرم بمالید. سپس چرم را خشک کنید.

۸- کاربردهای شامپو بچه برای کاپشن چرم

فرقی نمی‌کند کاپشن چرمی زنانه را بخواهید برق بیندازید یا کاپشن چرمی مردانه. همان طور که مخلوط آب و شامپو بچه مبل‌ چرم را تمیز می‌کند، می‌تواند برای تمیز کردن آلودگی‌های روی کاپشن چرم هم مفید باشد. با یک پارچه نرم و مرطوب و محلول آب و شامپو بچه، روی کاپشن بمالید و بعد آن را با یک پارچه تمیز و خشک دیگر، خشک کنید.

۹- شست و شوی لباس‌ها با شامپو بچه

برای از بین بردن آلودگی‌های لباس یا جوراب‌ها، شامپو بچه یک گزینه فوق‌العاده است. برای شست و شوی لباس‌ها با دست، مخصوصا لباس‌هایی که بافت نرم و ابریشمی دارند یا لباس‌های ترمه و حریر هم می‌توانید از شامپو بچه به جای پودر لباسشویی استفاده کنید.

در ضمن برای خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش می‌توانید به صورت تلفنی، اینترنتی و حضوری آن را سفارش داده و تهیه کنید.

۱۰- شست و شوی لباس‌های پشمی

لباس‌های پشمی اغلب بافت پیچیده و ضخیمی دارند و مخصوصا با ماشین لباسشویی ممکن است بافت آنها را شل و وارفته کند. اگر از حالت شست‌وشوی لباس‌های بافتنی و پشمی ماشین لباسشویی برای شستن این لباس‌ها استفاده کنید، با خیال راحت‌تری می‌توانید لباس‌هایتان را در ماشین بیندازید.

اما برای شوینده می‌توانید از شامپو بچه هم به عنوان یک شوینده مناسب که به لباس‌های پشمی آسیب نمی‌رساند، استفاده کنید. از شامپو بچه برای شستشوی دستی لباس‌های پشمی استفاده کنید.

۱۱- باز کردن زیپ لباس و شلوار

حتما برای شما هم پیش آمده که هنگام باز و بسته کردن زیپ لباس یا شلوار، زیپ‌ها گیر کنند و بالا و پایین نروند. در این مواقع می‌توانید یک قطره از شامپوی بچه را روی زیپ بریزید و بمالید، سپس به آرامی زیپ را باز یا بسته کنید. شامپو بچه به نرم شدن زیپ کمک می‌کند.

۱۲- شست و شوی حیوانات خانگی

یکی دیگر از کاربردهای شامپو بچه، شستن حیوانات خانگی مثل سگ یا گربه است. اگر شامپو برای بچه به اندازه کافی ملایم است، برای دوست چهارپای شما هم مناسب خواهد بود. بنابراین به جای خرید شامپوهای مخصوص حیوانات خانگی می‌توانید از شامپو بچه برای شستن آنها استفاده کنید.

سوالات متداول

آیا شامپو بچه برای شستن پوست خوبه؟

افرادی که پوست حساسی دارند مانند کودکان نباید از محصولات حاوی مواد تحریک کننده مثل پارابن، عطر، اسانس و سولفات استفاده کنند. شامپوهای بچه معمولا هیچ‌گونه ماده اولیه حساسیت‌زا، عطر یا مواد ضد عفونی و پاک‌کننده‌ای را که باعث خارش یا حساسیت شوند، ندارند. پس زمانی که با پوست شما در تماس باشند می‌توانند آن را بدون ایجاد هیچ عارضه‌ای تمیز کنند.

شامپو بچه برای رفع موخوره مفید است؟

موخوره معمولا به خاطر خشکی ساقه مو ایجاد می‌شود و هم در بزرگسالان و در برخی موارد در کودکان اتفاق می افتد. وظیفه اصلی شامپو مثل شامپو فری سولفات برای موهای کراتینه شده این است که به تارهای مو کمک کند تا رنگ خود را از دست ندهند و رنگ مو برای مدت طولانی تری بر روی بافت مو حفظ شود.

همانطور که می دانید رنگ موها معمولا به بافت مو آسیب می رسانند و سبب می شوند مو رطوبت خود را از دست بدهد. به همین دلیل، استفاده از اهمیت زیادی دارد. با این وجود باید بدانید مهم نیست که شما موهای خود را با رنگ مو بدون آمونیاک یا رنگ مو معمولی رنگ می کنید، مهم این است که باید پس از رنگ کردن موهای خود از آن مراقب کنید.

دکمه بازگشت به بالا