عمومیکسب و کار برتر

شستشوی فرش ابریشم مصنوعی

راهنمای کامل برای شستن فرش‌های ابریشم مصنوعی

فرش ابریشم مصنوعی با استفاده از ماشین آلات پیشرفته و الیاف مصنوعی بافته می‌شوند و جلوه و زیبایی خاصی را به منزل می‌دهند. برای حفظ کیفیت و دوام فرش ابریشم مصنوعی باید با نحوه صحیح شستشوی آن آشنا باشید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب نکات مهم شستشوی فرش ابریشم مصنوعی را بیان کنیم.

در صورتی که می‌خواهید فرش ابریشم مصنوعی را در خانه و با استفاده از شوینده‌های خانگی شستشو کنید باید مراحل زیر را رعایت کنید.

۱. غبارگیری از فرش

یکی از مهم‌ترین مراحل شستن فرش ابریشم مصنوعی در قالیشویی خوش قدم  در کرج غبارگیری از آن است. در صورتی که به این مرحله از شستشوی فرش اهمیت ندهید و از انجام آن اجتناب کنید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید فرش تمیز و درخشان شود.

پس قبل از اینکه فرش ابریشم را خیس کنید و آن را با شوینده بشویید، ابتدا تمام قسمت‌های آن را جاروبرقی بکشید تا گرد و غباری روی آن باقی نماند.
شستشوی فرش ابریشم مصنوعی

۲. استفاده از شوینده برای شستن فرش ابریشم مصنوعی

انتخاب شوینده یکی از اقدامات مهم برای شستن فرش ابریشم مصنوعی است. شوینده باید قدرت پاک‌کنندگی بالایی داشته باشد و تغییری در رنگ و کیفیت فرش ایجاد نکند. شوینده‌های خانگی مانند مایع ظرفشویی، صابون مایع و شامپو فرش انتخاب‌های مناسبی برای شستن فرش هستند.

در این مرحله باید نکات زیر را هم رعایت کنید.

یکی از نکات بسیار مهمی که برای لکه‌بری و تمیز کردن فرش ابریشم مصنوعی باید بدانید این است که استفاده از آب داغ برای شستن و تمیز کردن آن کار اشتباهی است و حتما باید از آب سرد یا ولرم استفاده کنید. زیرا آب داغ کیفیت الیاف فرش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ممکن است برخی از فرش‌ها حین انجام شستشو تغییر رنگ بدهند و خراب شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از شستن فرش حتما تست رنگ انجام دهید. برای انجام تست رنگ باید یک دستمال نرم و سفید را خیس کنید و روی فرش بکشید. در صورتی که با این کار پارچه رنگی شود، متوجه می‌شوید که شستن فرش ابریشم مصنوعی منجر به خراب شدن آن می‌شود و باید در انتخاب شوینده و روش شستشو دقت بیشتری داشته باشید.

۳. آبکشی فرش ابریشم مصنوعی

پس از شستن فرش با شوینده لازم است فرش را با آب سرد بشویید تا شوینده کاملا از فرش پاک شود. در صورتی که این مرحله را به خوبی انجام ندهید، فرش بعد از خشک شدن حالت زبری به خود می‌گیرد. بنابراین توصیه می‌کنیم با دقت این مرحله را انجام دهید. می‌توانید برای تخلیه آبی که داخل فرش جمع شده از یک پارو استفاده کنید.

بعد از کشیدن پارو روی فرش ابریشم مصنوعی، باید فرش را لوله کنید و به مدت یک ساعت یا بیشتر در جایی قرار دهید تا آب باقی مانده لابه‌لای آن هم خارج شود.

سپس فرش را پهن کنید تا خشک شود. اگر فرش را به مدت طولانی به صورت لوله شده باقی بگذارید، احتمال اینکه فرش چروک شود یا خطی روی آن ایجاد شود، بیشتر می‌شود.

۴. خشک کردن فرش ابریشم مصنوعی

بعد از شستن فرش ابریشم مصنوعی نوبت به خشک کردن آن می‌رسد. فرشی که به خوبی شسته و آبگیری شده باید در محلی صاف پهن شود تا خشک شود. دقت داشته باشید که فرش را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید؛ زیرا این کار موجب تغییر رنگ الیاف فرش می‌شود.

با توجه به اینکه شستن فرش ابریشم مصنوعی کاری سخت است و نیازمند رعایت اصول مهم شستشو و خشک کردن است، بهتر است شستن آن را به قالیشویی بسپارید.

معرفی قالیشویی گل ابریشم

قالیشویی گل ابریشم در تهران مجهز به دستگاه‌ها و ماشین آلات تخصصی و پیشرفته است که کارهای شستشو فرش را در کوتاه‌ترین زمان و با بیشترین دقت انجام می‌دهند. هزینه ارائه خدمات در این قالیشویی کاملا مناسب و مقرون‌به است و بر اساس متراژ فرش تعیین می‌شود.

با سپردن فرش‌های دستبافت و ماشینی منزل به قالیشویی گل ابریشم می‌توانید اطمینان داشته باشید که از شوینده‌های مرغوب و درجه یک استفاده می‌شود و الیاف فرش تغییر رنگ نمی‌دهند.

برای سپردن فرش به قالیشویی، می‌توانید از هر منطقه تهران با شماره تلفن‌های ۰۲۱۸۶۹۴ (۳۰ خط) یا ۸۸۹۲۷۰۰۰(۲۰ خط) تماس بگیرید تا کارکنان قالیشویی سفارشات شما را ثبت کنند.

قالیشویی گل ابریشم با سرویس دهی به سراسر تهران با ناوگان حمل و نقل مسقف و ایمن. همین حالا با ثبت سفارش آنلاین، از امکان حمل و نقل رایگان بهره مند شوید.

نحوه شستن فرش ابریشم مصنوعی

 

فرش ابریشم مصنوعی یکی از فرش‌های زیبا و باکیفیت است که معمولاً در فضاهای شیک و مرتبط با برخی نوع دکوراسیون‌های داخلی استفاده می‌شود. بااین‌حال، شستشوی فرش ابریشم مصنوعی درست انجام نشود می‌تواند به شکست فرش و خراب‌شدن آن منجر شود. در این مقاله به بررسی نحوه شستشوی فرش ابریشم مصنوعی می‌پردازیم.

روش‌های شستن فرش ابریشم مصنوعی

برای شستن این نوع فرش از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که به آنها اشاره می‌کنیم.

شستشوی دستی

شستشوی دستی با استفاده از شوینده‌های ملایم و تخصصی، یکی از بهترین روش‌های شستشوی فرش ابریشم مصنوعی است. در این روش، ابتدا باید فرش را با آب تمیز شستشو داده و سپس از شوینده‌های ملایم و تخصصی برای شستشو استفاده کرد. برای شستشو، می‌توانید از اسفنج یا دستمال نرم استفاده کنید و با حرکات دایره‌ای فرش را به‌دقت شستشو دهید. بعد از شستشو، فرش را با آب تمیز شستشو داده و با دستمال نرم خشک کرد. این روش، به دلیل استفاده از شوینده‌های ملایم و تخصصی، بهترین شیوه شستشوی فرش ابریشم مصنوعی است.

در این قسمت قصد داریم به طور خلاصه این مسئله را بیان کنیم که در یک قالیشویی خوب برای فرش ماشینی چگونه فرش را می‌شویند…

شستشو با ماشین لباسشویی

شستشو با ماشین لباسشویی برای فرش ابریشم مصنوعی پیشنهاد نمی‌شود، چرا که ممکن است باعث شکست فرش شود و به کیفیت آن آسیب برساند. ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس‌های پارچه‌ای طراحی شده است و برای فرش‌ها مناسب نیست. در حین شستشو، فرش ممکن است به هم بریزد و در نتیجه آن، الیاف آن از هم جدا شده و فرش شکسته شود.

علاوه بر این، در صورت استفاده از شوینده‌های نامناسب، ممکن است فرش آسیب ببیند و رنگ آن فرسایش پیدا کند. برای اینکه کیفیت و زیبایی فرش ابریشم مصنوعی حفظ شود، بهتر است از روش‌های دیگری مانند شستشوی دستی یا خدمات قالیشویی تخصصی استفاده کنید.

استفاده از خدمات قالیشویی

استفاده از خدمات قالیشویی می‌تواند بهترین راه برای شستشوی فرش ابریشم مصنوعی باشد. خدمات قالیشویی با استفاده از تجهیزات و مواد شیمیایی تخصصی، فرش را به بهترین شکل ممکن شستشو می‌دهند و به شما فرشی تمیز و بدون هیچ‌گونه آلودگی‌ای را باز می‌گردانند. خدمات قالیشویی با توجه به نوع فرش و نیازهای آن، بهترین روش شستشو را انتخاب کرده و بادقت و حرفه‌ای فرش شما را شستشو می‌دهند. این روش، علاوه بر حفظ کیفیت فرش، زمان و انرژی شما را نیز صرفه‌جویی می‌کند.

نکات مهم هنگام شستن فرش ابریشم مصنوعی

در هر روشی که برای شستشوی فرش ابریشم مصنوعی استفاده می‌کنید، باید به چند نکته مهم توجه کنید. ابتدا باید از شوینده‌های تخصصی و ملایم استفاده کنید که برای فرش‌های ابریشم مصنوعی مناسب باشند. از شستن با آب سردوگرم خودداری کنید، زیرا آب گرم و سرد ممکن است به فرش آسیب برساند و رنگ آن را فروکند

. همچنین، باید برای خشک‌شدن فرش از خشک‌کن استفاده نکنید، زیرا این روش ممکن است باعث تغییر شکل و اندازه فرش شود. بهتر است فرش را به‌صورت طبیعی خشک کنید و از آفتاب و باد استفاده کنید. در نهایت باید توجه داشت که برای حفظ کیفیت و زیبایی فرش بهتر است از خدمات قالیشویی تخصصی استفاده کنید.

سخن پایانی

به‌طورکلی، شستشوی فرش ابریشم مصنوعی نیازمند توجه و دقت بسیاری است. با رعایت نکات مهم و استفاده از روش‌های درست، می‌توانید به بهترین شکل ممکن فرش خود را شستشو دهید و از زیبایی و کیفیت آن برای طولانی‌مدت لذت ببرید. همچنین، استفاده از خدمات قالیشویی می‌تواند به شما در به‌دست‌آوردن بهترین نتیجه و حفظ کیفیت فرش کمک کند. در این باره، قالیشویی بانو کرج باتجربه و تخصص خود، بهترین خدمات شستشوی فرش ابریشم مصنوعی را به شما ارائه خواهد داد.

فرش ابریشم مصنوعی چیست ؟

نوعی فرش است که جلوه خاصی به منازل می دهد. استفاده از ابریشم مصنوعی در بافت این نوع از فرش ها، سبب این شده است که با نام فرش ابریشم مصنوعی شناخته شود.

فرش های ابریشم مصنوعی پس از تولید دستگاه های تمام اتوماتیک در صنعت فرش بافی، بافته شده اند و امروزه طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. فرش ابریشم مصنوعی بسیار مقاوم و همینطور سبک می باشد.

فرش های ابریشم مصنوعی در طیف گسترده ای از رنگ ها تولید می شوند. اما رنگ سفید جلوه بسیار لطیفی دارد و برای شستن آن باید به تمام نکات آگاه باشید.

شستشوی فرش ابریشمی مصنوعی چند مرحله دارد؟

شستن فرش های ابریشمی مصنوعی با شستن دیگر انواع فرش، تفاوت عمده ای ندارد. البته نکاتی در این بین مطرح است که باعث افزایش عمر و دوام فرش می شود و کسانی که یک فرش ابریشمی مصنوعی در منزل دارند، خوب است به این نکات توجه داشته باشند.

مراحل شستن فرش های ابریشم مصنوعی به شرح زیر است:

  • گرفتن غبار از فرش
  • از بین بردن لکه ها
  • تست رنگ
  • به کار بردن یک ماده شوینده مناسب
  • شستن فرش
  • آب کشیدن فرش
  • مرحله خشک کردن فرش

هر یک از مراحل ذکر شده در فوق، باید با توجه به نکات خاص آن، که در ادامه ذکر خواهند شد، انجام گیرد.

گرفتن غبار از فرش

وقتی می خواهید فرش های ابریشم مصنوعی را بشویید، قبل از خیس کردن فرش، باید برای گرفتن گردوغبار آن، اقدام کنید. برای غبارگیری روش های متفاوتی وجود دارد.

راحت ترین و سریع ترین روش زدودن غبار از فرش، جاروبرقی است. برای آنکه به تاروپود و الیاف این نوع فرش آسیبی وارد نگردد، بهتر است درجه و قدرت جاروبرقی را کاهش دهید.

در صورت نبود جاروبرقی، جاروهای دستی نیز می توانند غبارهای پنهان شده در گره های فرش را از بین ببرند.

از بین بردن لکه ها

بعد از غبارگیری، لکه هایی که در اثر حوادث مختلف بر روی فرش ایجاد شده اند، باید تمیز شوند. یکی از موادی که می تواند به پاک کردن لکه ها از روی فرش کمک کند، وایتکس است.

وایتکس را با آب به نسبت 20 به 80 را رقیق کرده و آن را به ظرف حاوی پودرهای لباسشویی و آب سرد اضافه کنید. یک عدد اسفنج یا پارچه پنبه ای داخل این محلول فرو برده و در جهت خواب فرش بر روی لکه بکشید. بعد از این کار، با یک دستمال خشک، محل لکه را به خوبی خشک کنید.

تست رنگ

در تست رنگ، شما باید یک پارچه نخی و یا پنبه ای را خیس کرده و در جهت خواب فرش، بر روی آن بکشید. اگر دستمال، رنگی شد از خیس کردن کامل فرش اجتناب کنید؛ زیرا ممکن است در اثر این حرکت شما، رنگ از قسمت های تیره تر به قسمت های روشن تر سرایت کرده و جلوه و ظاهر رنگ فرش ابریشم مصنوعی تغییر کند.

دکمه بازگشت به بالا