دانش و سلامتکسب و کار برتر

عقیم سازی گربه با دارو امکان پذیر است؟

امروزه توجه به بهداشت شهری، سلامت شهروندان و محیط زیست شهر امری ضروری و اجتناب ناپذیر است و در اولویت برنامه های مدیریت شهری و خدمات شهری شهرداری همدان قرار دارد. معاون امور شهری شهرداری دزفول نیز به خبرنگار ایرنا گفت:تاکنون طرح زنده گیری و عقیم سازی سگ های ولگرد در دزفول و استان خوزستان اجرا نشده است زیرا زنده گیری این حیوانات کاری دشوار است . سگ های نر عقیم شده اتفاقا بیشتر حالت حمایتی دارند و دیگر با تمایل به جفت گیری با ماده و یا جنگیدن با سگ های نر از وظیفۀ نگهبانی منحرف نمی شوند. عقیم کردن حیوانات حانگی بعد از عمل جراحی برخی کلینیکها ترجیح میدهند سگ را یک شب نگه دارند و برخی دیگر همان روز سگ را مرخص میکنند. این اشخاص اطلاعات زیادی درباره ژنتیک سگها دارند پس بهتر است تولید نژاد در سگها توسط این افراد انجام شود. اصولا جواب آزمایش سه روز بعد آماده میشد و سگها جداسازی میشدند. از همه مهمتر پیدا کردن خانه ای مناسب برای توله سگها ممکن است سخت باشد. سگ شما پس از جراحی به شدت خسته است پس بهتر است یک فضای آرام و جایی مناسب برای استراحت او مهیا سازید و سعی کنید یک روز کامل از او در داخل خانه با کمترین مزاحمت نگهداری کنید.

مناسب ترین روش برای عقیم کردن سگ ماده برداشت کامل رحم به همراه تخمدان هاست.این عمل جراحی که اواریوهیسترمتومی نامیده می شود دوره های ج-ن-س-ی را به طور کامل متوقف کرده از ایجاد بیماری های رحمی و عوارض آن ها برای همیشه پیشگیری می کند و از به وجود آمدن تومور های پستانی با درصد بسیار بالایی جلوگیری به عمل می آورد.اگر این عمل قبل از اولین فحلی انجام شود احتمال ایجاد تومور های پستانی در آینده به درصد بسیار پایینی در حد کمی بالاتر از صفر می رسد. مدت زمانی که باید از این قلاده استفاده کنید را دامپزشک مشخص می کند. دیگر علت عقیم کردن سگ ها میتواند کاهش علائمی شود که سلامتی آنها را به خطر می اندازد. سگ های ماده ای که عقیم نشده اند میتوانند عفونتی را انتشار دهند که دردناک بوده و سلامتی را تهدید میکند. برای بازی اگر از توپ پینگ پنگ یا عروسک های کوچک استفاده کنید خیلی استقبال می کند و تمام انرژی خود را با آنها تخلیه می کند. سگ شما ممکن است بعد از عمل تا چند روز ناراحتی ناشی از عمل را تجربه کند که معمولا در این موارد دامپزشک داروهای مسکن تجویز میکند. در هنگام تعین بهترین سن برای عقیم کردن سگ، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

بعد از بلوغ دورههایی از سال هست که احتمال باروری سگ درش وجود داره؛ به این زمانها، دوره فحلی یا پریود سگ و به این حالت سگ فحل شدن میگن. بسیاری توصیه میکنند سگهای ماده بهتر است قبل از اولین دوره فحل عقیم شوند ( که معمولا در ۵ ماهگی اتفاق میفتد ) هرچند شواهدی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه سگهای ۵ ماهه چون هنوز بطور کامل رشد نکرده اند نباید عقیم شوند. اخته کردن : در سگهای نر یعنی برداشتن بیضه ها با جراحی و حین بیهوشی. اخته کردن سگ های نر از سرطان بیضه جلوگیری کرده و ریسک عواملی چون بیماریهای پروستات و غیره را کاهش میدهد. سگهای ماده عقیم نشده نسبت به گروه عقیم شده در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان پستان هستند. کاهش مشکلات ارتوپدیک – کاهش احتمالی سرطان در برخی نژادها و بهبود رفتار. اما با همین زمان کم نیز گربهها را بیهوش کرده و دوره درمان و بهبود کامل گربه ها از یک روز تا ۱۰ روز ادامه پیدا میکند و بستگی به وضعیت جسمی و روحی گربه دارد. سگ عزیزتان برای ۷ تا ۱۰ روز باید فعالیتهایش را محدود کرده تا زودتر بهبود یابد.

دامپزشک معمولا قبل از عمل، از سگتان آزمایش خون میگیرد تا مطمئن شود سگ عزیزتان از سلامت کافی برخوردار است و وضعیتی ندارد که روند بیهوشی را دچار مشکل کند. افرادی که گربه دارند، به راحتی می توانند دوره میل جنسی گربه خود را تشخیص دهند، چرا که رفتار گربه کاملا تغییر می کند و او آماده آمیزش است. عقیم سازی یک جراحی برای برداشتن عضو جنسی حیوان است که میتواند دردناک باشد. با سلام و درود خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی مجله کت داگ آنلاین ، در این قسمت شما را بطور کامل با موضوع عقیم سازی ( اخته کردن) گربه ها آشنا میکنیم و به تمامی سوال های شما عزیز صاحب گربه خانگی در مورد بهترین زمان برای انجام این کار ،انواع روشها ، معایب و محاسن این عمل بر روی گربه ها و هر آنچه که باید در مورد عقیم کردن گربه ها دارید پاسخ میدهیم.در ابتدا باید در مورد بلوغ جنسی در گربه ها بدانیم که در حدود پنج تا هشت ماهگی به بلوغ جنسی میرسند که این مدت رابطه مستقیمی با نژاد ، جثه و شرایط نگهداری گربه دارد. این بیماری می تواند به دلیل کمبود هورمون انسولین و یا کم کار بودن آن باشد.

دکمه بازگشت به بالا