عمومیکسب و کار برتر

عوارض کراتینه مو

عوارض جانبی ناشی از کراتینه مو اغلب جدی است. ممکن است از موهای وز شده خود خسته شده باشید، اما باید توجه داشته باشید که درمان های کراتینه و اتو مو معمولاً بیش از 2 ماه دوام نمی آورند.

کراتینه مو یکی از رایج ترین روش های صاف کردن مو و از بین بردن موهای شکننده است که به آن «صاف کننده، معجزه گر» می گویند.

کراتینه مو مشکلات و خطرات زیادی دارد که یکی از آنها بعد از 72 ساعت حالت دادن و شستن موها آشکارتر است. کراتینه شدن مو در برخی افراد با واکنش های آلرژیک همراه است. این علائم شامل خارش و میوه های قرمز رنگ است که از علائم شایع آلرژی هستند.
عوارض کراتینه مو
نکاتی برای کراتینه کردن مو:

کراتینه کردن مو یکی از متداول ترین روش های صاف کردن و رفع موخوره است و به اصطلاح «معجزه گر اتو» است. در واقع از این روش به عنوان یک روش طبیعی صاف کردن مو استفاده می شود که برای آن از مواد شیمیایی مضر استفاده می شود.

این موضوع پس از شکایات فراوان مشتریان در مورد کراتینه مو و گزارش عوارض ناشی از آن بیشتر مورد بررسی قرار گرفت. کراتین در واقع پروتئین اصلی موجود در مو، دندان و ناخن است که موها را نرم و براق می کند. افرادی که موهای مجعد یا وز دارند این پروتئین کافی برای نرم کردن ساختار مو ندارند. کراتینه کردن مو عمدتاً با تغییر میزان کراتین در مو عمل می کند.

کراتین مورد نیاز برای این کار از منابع حیوانی یا سایر منابع طبیعی به دست می آید. در طی این روش، محصول کراتینه روی موها اعمال می شود و سپس توسط یک سشوار داغ جذب می شود. برای انجام این روش باید موها را صاف کرد، کوتیکول مو را با کراتینه پوشاند و به موها نرم کننده زد.

اثرات کراتینه کردن مو

عوارض کراتینه کردن مو در اولین شستشوی مو ظاهر می شود که معمولاً 72 ساعت پس از درمان است.

مشکلات کراتینه مو، کراتینه مو و خطر سرطان:

فرمالدئید یک ماده سرطان زا است که تقریباً در تمام محصولات کراتینه مو یافت می شود. حتی نوع موی کراتینه به نام نوع برزیلی حاوی فرمالدئید است.

اگرچه اکثر سالن های زیبایی از ماسک های مو برای حذف فرمالدئید استفاده می کنند، اما هیچ راهی برای جلوگیری از جذب مقادیر بسیار کمی فرمالدئید از پوست وجود ندارد و فرمالدئید پتانسیل بالایی برای ایجاد سرطان دارد. اگرچه تعداد کمی از محصولات کراتینه ای هستند که فرمالدئید نداشته باشند، اما این مواد به دلیل داشتن فرمالدئید، به دلیل قدرت صاف کنندگی مو، نتایج مطلوبی ندارند. کراتینه مو و ریزش مو: یکی دیگر از مشکلات عمده ریزش مو برای برخی از کاربران این روش است.

حتی پس از استفاده از محصولات مراقبت از مو توصیه شده در سالن ها، موها پس از اولین شستشو از ریشه شروع به ریزش می کنند. علاوه بر این، علاوه بر ریزش مو، ریزش مو در عرض چند هفته پس از درمان کراتینه مو مشاهده می شود. در این شرایط لازم است برای بررسی علت ریزش مو با پزشک متخصص مشورت شود و ممکن است نیاز به مصرف داروهای ضد ریزش باشد.

کراتینه و تخریب ساختار مو:

موها بلافاصله پس از کراتینه شدن براق و براق می شوند، اما این مدت طولانی نیست. و بعد از 2-3 هفته پس از کراتینه شدن، قوام و بافت مو تغییر می کند. موها خشک و شکننده می شوند، اما فرم فر یا فرها تغییر می کند و صاف می شود، بنابراین ممکن است پس از 2 یا 3 بار شستشو، امید به صاف شدن موها برآورده نشود.

واکنش آلرژیک:

مانند سایر درمان های مو، کراتینه کردن مو با واکنش های آلرژیک در برخی افراد مرتبط است. این علائم شامل خارش و لکه های قرمز است که از علائم رایج آلرژی هستند.اگر آلرژی دارید، باید این روش را انتخاب کنید. عوارض جانبی ناشی از کراتینه مو اغلب بسیار جدی است. ممکن است از موهای مجعد خود خسته شده باشید، اما به یاد داشته باشید که درمان های کراتینه و صافی معمولاً بیش از 2 ماه طول نمی کشد.

کراتینه شدن مو نیز با بروز واکنش های آلرژیک در برخی افراد همراه است

فواید کراتینه سازی

صرفه جویی در زمان

هنری بوردی، صاحب یکی از سالن های زیبایی حرفه ای در لس آنجلس و محققی در زمینه لوازم آرایشی و به خصوص کراتینه مو، می گوید اگر شما از آن دسته افرادی هستید که موهای خود را مرتباً صاف می کنید، در واقع یک محصول کراتینه خوب است. ثابت شده است، زمان خشک کردن و حالت دادن به موهای شما بین 40 تا 60 درصد کاهش می یابد که بسیار مهم است!

راه های طبیعی زیادی برای از بین بردن سفیدی مو وجود دارد، اما کراتینه یکی از روش هایی است که برای افراد در سالن های زیبایی انجام می شود.

کسانی که بعد از کراتینه کردن موهایشان دچار وز می شوند، گاهی از نگرانی و استرسشان در این مورد شکایت دارند. وضعیت و ارتفاع، چیز خوبی است!

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا