جامعه

عوامل کاهش سرعت پیشرفت پارکینسون

عوامل کاهش سرعت پیشرفت پارکینسون

انجمنی در زمینه اختلالات حرکتی گفت: پارکینسون یک بیماری پیشرونده سیستم عصبی مرکزی در میان بیماری های عصبی است. پارکینسون یک بیماری پیشرونده و تنها روشی است که ثابت شده است پیشرفت بیماری را کند می کند. ورزش و فعالیت بدنی منظم.

به گزارش آپارات نیوز، دکتر مهری سالاری متخصص مغز و اعصاب و جامعه اختلالات حرکتی گفت: پارکینسون یک بیماری مزمن است که دومین بیماری شایع سیستم عصبی مرکزی در بین بیماری های عصبی است. این بیماری در افراد بالای 60 سال شایع تر است و در مردان شایع تر از زنان است. علائم اصلی در فرد مبتلا اینرسی حرکتی، سفتی و لرزش است.

وی گفت: خوشبختانه پارکینسون به خوبی به درمان دارویی در بیماری های عصبی پاسخ می دهد و می تواند کیفیت زندگی و عملکرد بیماران را بهبود بخشد. اثر و عملکرد مناسب دارو.

این متخصص مغز و اعصاب گفت: پارکینسون یک بیماری پیشرونده است و تنها راه ثابت شده برای کاهش سرعت پیشرفت این بیماری ورزش و فعالیت بدنی منظم است که از نظر علمی سه روز در هفته و هر بار یک ساعت کمک می کند. و مفید خواهد بود و تغییر سبک زندگی تاثیر زیادی در پیشگیری از پارکینسون خواهد داشت.

سالاری با تاکید بر سبک زندگی سالم و مصرف سبزیجات و میوه های تازه و استفاده بیشتر از گوشت سفید گفت: از نظر علمی ثابت شده است که نوشیدن یک فنجان قهوه در روز می تواند از ابتلا به پارکینسون پیشگیری کرده و نقش موثری را ایفا کند. محافظت از سلول های عصبی است. لازم به ذکر است که برخلاف تصور رایج که لرزش را عامل بیماری پارکینسون می دانند، هر لرزشی بیماری پارکینسون نیست. به عنوان مثال، یک بیماری شایع تر از پارکینسون وجود دارد که به آن لرزش خوش خیم یا لرزش خانوادگی می گویند. در ادامه افزوده می شود در برخی از بیمارانی که لرزش دست و سر دارند، احتمال ابتلا به این بیماری دور از ذهن نیست، تشخیص نوع بیماری آسان خواهد بود.

وی گفت: در حال حاضر هیچ روش غربالگری برای تشخیص بیماری پارکینسون در آینده وجود ندارد و استفاده از MRI ​​تنها برای تشخیص پارکینسون از سایر بیماری ها است.

به گزارش انجمن پارکینسون ایران، سالاری از طرح ها و امکانات حمایتی با هزینه بسیار کم برای کاردرمانی و ورزش توسط انجمن پارکینسون در آینده نزدیک خبر داد و گفت: از بیماران دعوت می شود اطلاعات خود را در سایت انجمن پارکینسون به آدرس اینترنتی ثبت کنند. . www.Pdiran.ir تا از این برنامه های حمایتی که در دستور کار این انجمن قرار دارد مطلع و بهره مند شوند و ما را در کنترل این بیماری در کشور یاری کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا