جامعه

«پارکینسون» چه علائم و نشانه‌هایی دارد؟

«پارکینسون» چه علائم و نشانه‌هایی دارد؟

طبق گزارش انجمن بیماری پارکینسون، حدود یک میلیون نفر در ایالات متحده و بیش از 10 میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری پارکینسون مبتلا هستند.

به گزارش آپارات نیوز، بیماری پارکینسون یک اختلال پیشرونده در سیستم عصبی است که بر تحرک بیمار تاثیر می گذارد. علائم و نشانه های این بیماری ممکن است برای هر فردی متفاوت باشد. علائم اولیه نیز ممکن است خفیف باشند و مورد توجه قرار نگیرند.

علائم بیماری پارکینسون اغلب از یک طرف بدن شروع می شود و حتی پس از شروع علائم در هر دو طرف، معمولاً در سمت دیگر بدن بدتر می شود.

برخی از علائم و نشانه های بیماری پارکینسون عبارتند از:

لرزش: ارتعاش معمولاً از پا، دست یا انگشتان شروع می شود. دست بیمار نیز ممکن است در هنگام استراحت بلرزد.

سرعت حرکت کندتر: با گذشت زمان، بیماری پارکینسون می تواند کندتر شود و کارهای ساده را برای بیمار سخت و وقت گیر کند. گام های فرد ممکن است هنگام راه رفتن کوتاهتر باشد، ممکن است بلند شدن از روی صندلی دشوار باشد و هنگام راه رفتن پاهایش را روی زمین بکشد.

سفتی عضلانی: سفتی ماهیچه می تواند در هر قسمتی از بدن رخ دهد. سفتی عضلات می تواند دردناک باشد و دامنه حرکتی فرد را محدود کند.

تغییر در وضعیت اندام و عدم تعادل: وضعیت بدن ممکن است خم شده باشد یا ممکن است فرد برای حفظ تعادل تلاش کند.

تغییر در نوشتار: نوشتن ممکن است برای بیمار دشوار باشد.

هیچ درمانی برای بیماری پارکینسون وجود ندارد، اما دارو اغلب به کنترل چشمگیر علائم کمک می کند. بیمار مبتلا به پارکینسون باید با یک متخصص همکاری کند تا برنامه درمانی مناسبی را پیدا کند که علائم را تا حد امکان تسکین دهد و کمترین عوارض را داشته باشد. در موارد پیشرفته تر، ممکن است جراحی توصیه شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا