عمومیکسب و کار برتر

عیب یابی تلویزیون با هوش مصنوعی

در سال ۲۰۱۷ شرکت LG در راستای بهبود عملکرد محصول های هوشمند تکنولوژی ThinQ را روانه ی بازار نمود ، این تکنولوژی ساخته های این شرکت را از هوش مصنوعی بهره مند می سازد. با استفاده فناوری تینکیو (ThinQ) الجی، وسایل هوشمند شما از راه وای فای (Wi Fi) به هم وصل شده و با هم ارتباط برقرار می کنند. این فناوری، تکنولوژی خارق العاده ای میباشد که در مرکزیت آن هوش مصنوعی معنا یافته میباشد وهمین هوش مصنوعی میباشد که شما را قادر می سازد تا از راه اتصال لوازم هوشمند تان به وای فای عملکرد وسایل خانگیتان را مدیریت نمایید. از جمله ی اینکار های خارق العاده می توان به زمانبندی اجاق گاز اشاره نمود.  یکی از مراکز مجاز نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در اصفهان است که برترین خدمات را به شما سروران گرامی ارائه خواهد داد.

عیب یابی تلویزیون با هوش مصنوعی

عملکرد این تکنولوژی

مدیریت عملکرد ماشین ظرف شویی و لباس شویی، مدیریت و نظارت بر مواد غذایی فاسد شدنی درون یخچال تان ،… اشاره کرد. شما تمامی اینکار ها را میتوانید در خانه و یا حتی دور از خانه و از راه دور هم انجام بدهید.

به عنوان مثال با چند تاچ ساده بر روی گوشی تلفن همراهتان و یا فشار دادن چند دکمه بر روی ریموت تلوزیونتان یخچال خود را مدیریت نمایید و یا حتی به ماشین لباس شویی خود دستور اغاز شستشو را دهید.
در می زنند! آینده در پشت در است…!

در دنباله ی این جمله هم ال جی مرتبا بر روی این که این تکنولوژی می تواند کار هایی فراتر از پخت و پز وتمیز نمودن و یاری به تازه ماندن مواد غذایی موجود در یخچال را انجام دهد، تاکید دارد.

در کل این تکنولوژی به راحت نمودن کار های سخت و دشوار شهرت دارد و از راه مبارزه با لکه های سخت و دور نمودن الودگی ها از محیط خانه و … بر جزء به جزء کار های خانه نظارت دارد. و حتی اگر هزاران کیلومتر با خانه فاصله داشته باشید از راه این تکنولوژی امکان نظارت بر کارهای خانه برای شما به خوبی فراهم میشود.

این دقیقا همان چیزی ست که ما در گذشته نه شاهدش بودیم و نه ان را ممکن می دانستیم در حالی که امروزه ال جی در سعی میباشد تا این غیر ممکن را به ممکن تبدیل بکند. که تا به اکنون هم به خوبی قبل رفته میباشد. از کجا معلوم شاید واقعا اینده در پشت در است!

هوش مصنوعی AI ThinQ

در سال ۲۰۱۱ این شرکت برای نخستین بار از نخستین محصول مجهز به تکنولوژی هوش مصنوعی خود رونمایی نمود. این محصول، یخچال مجهز به هوش مصنوعی بود که قابلیت هایی نظیر نظارت بر نگهداری مواد غذایی موجود در یخچال و ارائه ی امکانات بهتر در نرم افزار صفحه ی LCD یخچال داشت.

بعد ها الجی در راستای هوشمند سازی هرچه بهتر محصول های اینده ی خود گام های بزرگتری برداشت. در سال ۲۰۱۸ این شرکت با راه اندازی ازمایشگاه مختص به هوش مصنوعی در سئول، پایتخت کره ی جنوبی، بر توانایی یادگیری عمیق محصول های الکترونیکی از راه حسگر ها، صداها، ویدیو ها تمرکز نمود.

به این ترتیب درتلاش میباشد تا با تحقیقات بیش در این زمینه محصول های خود را هوشمند تر سازد. به گونه ای که این محصول های در اینده ای نه چندان دور بتوانند در جهت بهبود عملکرد خود و پیدا نمودن سازگاری با محیط و تسهیل در استفاده از انها، از راه سنسور های اطلاعاتی و یا صدا با کاربر خود ارتباط برقرار کنند.

در این راستا هن چنگ هی؛ مدیر بازاریابی جهانی ال جی می گوید: هدف از برند ThinQ، برجسته‌ سازی محصولاتی از ال‌جی است که همواره در صدد بهترسازی زندگی شما هستند.

۱٫ دسترسی هوشمند

قابلیت موجود در این تکنولوژی به شما این امکان را میدهد تا در صورتی که لوازم خانگی شما به این فناوری مجهز باشند با نصب این نرم افزار بر روی گوشی تلفن همراه خود در هر وقت و در هر جا بر روی لوازم خانگی هوشمند از راه اینترنت خود نظارت داشته باشید .

شما از راه این اپلیکیشن میتوانید با دادن دستورات ساده ای ،کارهایی از جمله تغییر برنامه های قبل شستشوی ماشین ظرف شویی و لباسشویی، تنظیم زمانبندی و درجه ی شعله ی اجاق گاز، تمیز کاری خودکار درون مایکرویو و .. را انجام بدهید.

عیب یابی هوشمند هم یکی از قابلیتهای خارق العاده ی این تکنولوژی میباشد. بی شک وقت هایی فرا می رسد که دستگاه ها و لوازم خانگی هوشمند ما دچار عیب و اختلال میشوند. ال جی تینکیو به فکر این مسائل هم بوده میباشد.

این تکنولوژی به واسطه ی بهرمندی از این قابلیت، زمانیکه لوازم شما دچار مشکل شده اند به شما در عیب یابی و برطرف نمودن هر چه سریع تران ها یاری رسانی میکند.

۳٫ سازگاری هوشمند

لوازم خانگی هوشمندی که پا به درون خانه و محیط کارمان گذاشته اند امروزه قادرند تا کارهایی فراتر از انتظارات ما انجام بدهند این لوازم هوشمند ال جی با اتصال به اینترنت به سرعت می توانند در راستای رفع نیاز های شما و خانواده یتان شخصی سازی شده و نسبت به محیط خانه تان سازگاری منحصر بفردی را به دست اورند.

این سازگاری می تواند یاری به پخت غذای خوشمزه با استفاده از مواد غذایی موجود در یخچالتان، یا دانلود برنامه های شستشوی مناسب با لباس ها ومصرف انرژی متناسب برای ماشین لباسشویی شما باشد.

الجی با ارائه ی چنین تکنولوژی خارق العاده ای می خواهد تا زندگی پر مشغله ی امروزه را بهبود بخشد و بتواند باری از روی دوش خانواده های امروزی بردارد.

LG ThinQ چیست؟

LG ThinQ یک برند نو از ال جی میباشد که لوازم خانگی پریمیوم و لوازم الکترونیکی مصرفی را با هم در یک بنر جمع میکند. با این حالا، این فقط یک نام نیست.

بعلاوه، این پلتفرم های دارای هوش مصنوعی DeepThinQ شرکت ال جی محصول های دستیار دیگر شرکتها را هم بکار می گیرند.

به عنوان مثال، ال جی نسخه جدیدی از یخچال و فریزر اینستاویو خود را با پشتیبانی از فناوری آمازون الکسا در بازار عرضه میکند، هم چنین این قابلیت را دارد تا با اجاق گازهای متصل و حتی یک ماشین ظرفشویی ارتباط برقرار کرده و صحبت بکند. و بسیاری از محصول های هوشمند دیگر آن قادر خواهند بود بوسیله دستیار Google کنترل شوند.

LG Deep ThinQ چیست؟

پلتفرم هوش مصنوعی DeepThinQ شرکت ال جی، به گونه ای طراحی شده میباشد که همانند مغزی برای محصول های عمل بکند تا آنان بتوانند نیازهای کاربر را قبل بینی کرده و رفتارهای متفاوتی را بر این اساس از خود بروز بدهند.اینها بسته به محصول به روش های مختلفی آشکار میشوند.

به عنوان مثال جاروبرقی ربات پرچمدار Hom-Bot، از فناوری DeepThinQ برای شناسایی اشیاء اطراف خود در یک اتاق استفاده کرده و بر همین اساس واکنش نشان میدهد و مسیر خود را انتخاب میکند. حتی می تواند تفاوت بین یک صندلی و یک انسان را تشخیص دهد و از دومی بخواهد که با مهربانی از سر راهش کنار رود.

هم چنین در کنار این نوع جاروبرقی، یخچال با فناوری DeepThinQ می تواند الگوهای استفاده و خوردن را تحلیل بکند. این تکنولوژی می تواند به گونه ای عمل بکند که یخچال فقط در موارد نیاز یخ تولید بکند و یا در صورت شناسایی درجه حرارت های بالاتر در محیط اطراف، الگوهای سیستم سرما ساز را تغییر دهد.

شرکت ال‌جی الکترونیکس در نمایشگاه CES 2018 لذت تجربه ی استفاده از محصول های صوتی تصویری خود را به سطح جدیدی ارتقا خواهد داد. امسال شرکت ال‌جی هوش مصنوعی ThinQ و پردازشگر تصویر جدید تصویرش را معرفی کرده و کاربرد آن در سری تلویزیون‌های هوشمند جدیدش از جمله OLED و SUPER UHD را به نمایش می‌گذارد. قابلیت ThinQ این امکان را فراهم می‌کند تا صد ها دستور صوتی برای استفاده از پلتفرم هوشمند شرکت ال‌جی و دیگر سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تعریف شود.

با وجود هوش مصنوعی در تلویزیون‌های ال‌جی، مشتریان می‌توانند از راه کنترل تلویزیون صحبت کرده و از همه مزایا و راحتی فناوری پیشرفته دستیار صوتی بهره ببرند. به علاوه می‌توان از تلویزیون‌های ThinQ ال‌جی به عنوان سیستم کنترل مرکزی خانه هم استفاده نمود و از راه آن با دیگر وسایل و لوازم هوشمند خانه مثل ربات جاروبرقی، سیستم تهویه هوا، تصفیه هوا، روشنایی هوشمند، بلندگوهای هوشمند و تعداد زیادی وسیله دیگر از راه وای فای و بلوتوث ارتباط برقرار نمود. هم چنین با استفاده از پردازشگر نو ال‌جی یعنی آلفا(α۹) در تلویزیون‌های OLED، تماشاگران تغییر زیادی در کیفیت عکس مشاهده خواهند نمود.

فناوری ThinQ ال‌جی در همه تلویزیون‌های نو OLED و SUPER UHD این شرکت، با استفاده از قابلیت پردازش زبان عامیانه (NLP) تجربه کاربری را بهبود داده است و می‌تواند از راه فناوری یادگیری عمیق ال‌جی (DeepThinQ)، کنترل هوشمند بر پایه صدا را در اختیار مشتری بگذارد.

با وجود فرایند راه‌اندازی زیاد ساده، تماشاگران می‌توانند سریع و به راحتی کنسول بازی و یا ساندبار را به تلویزیون وصل کنند. هم چنین کاربران می‌توانند با دادن دستور صوتی، از راه تلویزیون به دنبال اطلاعات، ویدئو و یا تصاویر بگردند. مثلا می‌توانند بگویند «تمام فیلم‌هایی که این بازیگر در آن حضور داشته را به من نشان بده» یا این که «به من ویدئوهای ورزش یوگا را نشان بده».

ارائه خدمات منحصر بفرد

تلویزیون‌های ThinQ ال‌جی با قابلیت پشتیبانی از هوش مصنوعی از خدماتی که بر پایه راهنمای برنامه‌های الکترونیکی (EPG) عرضه می‌شوند، پشتیبانی می‌کند و به این وسیله اطلاعات را در لحظه عرضه کرده و یا بر پایه درخواست شما کانال را تغییر می‌دهد.

مثلا شما می‌توانید بدون این که اسم برنامه و یا وقت خاصی را نام ببرید، بگویید که «به دنبال آهنگی که در این فیلم پخش می‌شود بگرد» و یا «وقتی این برنامه به پایان رسید تلویزیون را خاموش کن».

به علاوه کاربران در مناطق خاصی می‌توانند با به کارگیری دستیار گوگل، وسایل خانه هوشمند مثل سیستم روشنایی و دیگر لوازم هوشمند را کنترل کنند.

امین پارسائی

امین پارسائی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا