عمومیکسب و کار برتر

عیب یابی ماشین لباسشویی باکنشت

در این مقاله قصد داریم تا به عیب یابی لباسشویی باکنشت بپردازیم. همانطور که قبلا اشاره شد،  به صورت رسمی  را انجام می دهد. با تکیه بر متخصصان و  توانسته ایم تا رضایت مشتریان محترم را در این زمینه کسب نماییم. در ادامه مواردی را که امکان دارد دلیل عدم آبگیری لباسشویی باکنشت شوند را نام برده ایم و راهکاری را برای هر کدام شرح داده ایم. توجه فرمایید که تعمیرکار مجاز لباسشویی باکنشت که مهارت لازم را دارد می تواند در تعمیر هرچه مطمئن تر لباسشویی به شما کمک کند.

عیب یابی ماشین لباسشویی باکنشت

صافی ها و شیلنگ های تأمین آب لباسشویی باکنشت:

لباسشویی باکنشت به کمک شیلنگ های لاستیکی که برای تأمین آب ماشین لباسشویی به شیر آب شهری متصل می شوند، آبگیری را انجام می دهد. گاهی حتی طول این شیلنگ ها به 2 تا 3 متر نیز می رسد. همچنین در انتهای شیلنگ و در محل اتصال به شیر، صافی ها یا فیلترهای کوچکی وجود دارند که جهت جلوگیری از ورود رسوبات و مواد موجود در آب به داخل لباسشویی و شیر برقی، استفاده می شوند.

سوئیچ سطح آب یا سوئیچ فشار لباسشویی باکنشت:

سوئیچ سطح آب ماشین لباسشویی که یک سوئیچ فشاری می باشد، ولتاژ برق ورودی به شیر برقی را کنترل می نماید. درواقع جریان از تایمر یا برد الکترونیکی به سوئیچ فشار و از این قطعه به شیر برقی می رسد. در صورتی که سوئیچ سطح آب ایراد داشته باشد، ممکن است پیش از رسیدن آب به مقدار مناسب جریان را از شیر برقی قطع نماید و یا از همان ابتدا اینکار را انجام دهد که در این حالت می بایست تعویض شود.

بررسی سلامت سوئیچ توسط مولتی متر ممکن است که اینکار تخصصی بوده و حتما باید توسط تعمیرکار ماهر و باتجربه انجام گیرد. شما می توانید از طریق یکی از دو دکمه ی بالای صفحه اقدام به ارتباط با کارشناسان و سرویسکاران مجاز سما سرویس بفرمایید تا در اسرع وقت به محل شما برای تعمیرات حاضر شوند.
سلکتور، تایمر یا برد الکترونیکی لباسشویی باکنشت:
تایمر مکانیکی در مدل های قدیمی تر لباسشویی باکنشت استفاده می شود و در مدل های جدیدتر به جای این قطعه از برد الکترونیکی استفاده می شود. تایمر یا برد وظیفه هدایت جریان الکتریکی به قطعات مختلف از جمله شیر برقی را برعهده دارد که در حین مرحله آبگیری سیکل شستشو اینکار را انجام می دهد

. اگر ایرادی در تایمر یا برد لباسشویی باکنشت وجود داشته باشد ممکن است ولتاژ لازم برای عملکرد شیر برقی به آن نرسد و آبگیری انجام نشود که راهکار موجود در این حالت تعویض تایمر یا برد است. برای تست تایمر می بایست در حین مرحله آبگیری، ولتاژ کنتاکت های تایمر یا پایانه های الکتریکی برد اندازه گیری شود. این اندازه گیری به دلیل خطر برق گرفتگی باید توسط تعمیرکار مجاز و حرفه ای انجام شود.
فشار آب:
شیر برقی لباسشویی باکنشت برای عملکرد صحیح خود به حداقل فشار آبی در حدود 20 psi نیاز دارد. بنابراین کم بودن فشار آب آشپزخانه در برخی موارد مانند منازل آپارتمانی می تواند مشکل ساز شده و علت نیامدن آب داخل لباسشویی باکنشت شما باشد.
عدم تخلیه آب لباسشویی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که برای شما در هر زمانی ممکن است پیش آید. این که چرا لباسشویی باکنشت آب را تخلیه نمی کند دلایل متفاوتی میتواند داشته باشد که ما در این مطلب همه علت های تخلیه نشدن آب لباسشویی باکنشت را توضیح می دهیم.

مسدود شدن فیلتر پمپ لباسشویی باکنشت:

برای تخلیه آب لباسشویی باکنشت یک پمپ تخلیه آب طراحی شده که در چندین زمان حین انجام یک برنامه آب داخل لباسشویی باکنشت را تخلیه میکند، برای جلوگیری از آسیب به پمپ و نظافت لباسشویی باکنشت یک فیلتر قبل از پمپ نصب شده است تا رسوبات و اجرام گوناگون قبل از رسیدن به پمپ و آسیب رساندن به آن متوقف شوند. اکر این فیلتر توسط اشیاء مسدود شود دیگر پمپ لباسشویی باکنشت قادر به تخلیه آب نیست و باید فیلتر را باز کنید و آن را کاملا تمیز کنید.
مسدود شدن شیلنگ تخلیه لباسشویی باکنشت:
شیلنگ تخلیه معمولا به مسیر تخلیه فاضلاب پشت لباسشویی باکنشت و یا سیفون زیر سینک ظرفشویی نصب شده گرفتگی در مسیر فاضلاب از تخلیه آب ماشین لباسشویی جلوگیری کند.
خرابی پمپ تخلیه آب لباسشویی لباسشویی باکنشت:
همانطور که توضیح دادیم پمپ تخلیه، وظیفه تخلیه آب لباسشویی باکنشت را دارد. در بعضی موارد دیده شده که اشیاء و رسوبات از فیلتر آب تخلیه عبور کرده و به پمپ رسیده اند و باعث شکستن پره های پمپ و آسیب جدی به پمپ تخلیه شده اند و یا خود پمپ در اثر کارکرد زیاد و فرسایش از کار افتاده اگر همچین مواردی پیش آید لباسشویی تخلیه نمیکند در چنین مواردی فقط باید پمپ تخلیه تعویض شود که توسط سرویسکار مجاز صورت می گیرد.
خرابی برد یا تایمر لباسشویی باکنشت:
برد یا تایمر لباسشویی باکنشت به عنوان مغز و فرمانده اصلی لباسشویی است و دستور شروع و قطع هر قطعه ای را در زمان مشخص صادر می کنند خرابی برد یا تایمر باعث اختلال در کارکرد دستگاه ، تخلیه نکردن آب و غیره می شود . که خرابی برد و تایمر باید توسط تعمیر لباسشویی باکنشت در اصفهان  تست و بررسی شود.

علت لرزش لباسشویی باکنشت بر اساس محل نصب لباسشویی باکنشت و نحوه قرار دادن لباس‌ها متغیر است. یافتن علت لرزش ماشین لباسشویی برای انتخاب یک روش مناسب در تعمیر لرزش لباسشویی باکنشت یک امر ضروری و مهم است. خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی باکنشت یا تراز نبودن محل قرارگیری ماشین لباسشویی بیشترین احتمال را در تشخیص علت لرزش ماشین لباسشویی را به خود اختصاص داده‌اند. عیب یابی و یافتن علت لرزش ماشین لباسشویی که برخی مواقع با صدای زیاد همراه بوده؛ برای استفاده طولانی مدت از ماشین لباسشویی ضرورت دارد. دلیل لرزش و تکان خوردن در ماشین لباسشویی‌های جدید و قدیمی تحت تاثیر عوامل بیرونی و داخلی دستگاه مورد بررسی قرار گرفته است.
علت لرزش لباسشویی باکنشت:
علت لرزش لباسشویی باکنشت که در برخی مواقع با سر و صدای زیاد همراه بوده می‌تواند یک نقص فنی کلی یا دلایل کوچکی مثل محل قرارگیری نامناسب باشد. خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی، بارگیری نامنظم لباس‌ها و تراز نبودن محل نصب ماشین لباسشویی اصلی ترین علت لرزش ماشین لباسشویی می‌باشند.

علت لرزش لباسشویی در طولانی مدت می‌تواند بر نحوه عملکرد کلی دستگاه تاثیر منفی داشته باشد. بنابراین تشخیص اینکه این ایراد از نقص پیش آمده در کدام قسمت ماشین لباسشویی باکنشت نشئت گرفته بسیار مهم است. تعمیر لرزش لباسشویی باکنشت پس از یافتن علت لرزش دومین موردی بوده که در این حالت باید با حساسیت بیشتری به آن پرداخته شود.
جدا شدن وزنه‌های بالانس ماشین لباسشویی باکنشت:
این قطعات که وظیفه بالانس بودن لباسشویی باکنشت را بر عهده دارند، برخی مواقع با مشکل عدم اتصال به محل قبلی مواجه می‌شوند. این ایراد علت لرزش ماشین لباسشویی است. برای رفع این مشکل وزنه‌های جدا شده را با اصول تعیین شده به جایگاه اصلی برگردانید.

معیوب شدن قطعات تعبیه شده در مخزن لباسشویی باکنشت:

تکان خوردن لباسشویی باکنشت و لرزش‌های ایجاد شده در این دستگاه برخی مواقع تحت تاثیر آسیب دیدگی قطعات نصب شده در مخزن لباسشویی است. بعنوان نمونه از کار افتادن قطعه بلبرینگ علت لرزش ماشین لباسشویی در مدل‌های مختلف است.

معیوب شدن قطعه فولی علت لرزش لباسشویی باکنشت:

خراب شدن قطعه فولی که از آن تحت عنوان فلکه آبکشی یاد می‌شود، از دلایل لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی در هنگام فعالیت است. در این شرایط تعمیر لرزش لباسشویی از طریق بازبینی وضعیت این قطعه توسط تعمیرکار مجاز لباسشویی باکنشت در مشهد صورت می‌گیرد.
مشکل در قطعه تاخو دلیل لرزش لباسشویی باکنشت:
تنظیم جریان برق مورد نیاز در لباسشویی باکنشت تحت فعالیت قطعه تاخو تامین می‌شود. خراب شدن این قطعه بهم خوردن تنظیمات برق رسانی و در نتیجه لرزش دستگاه را به همراه دارد. تعمیر لرزش لباسشویی در این شرایط با بررسی اتصالات برق توسط سرویسکار مجاز لباسشویی باکنشت همراه است.
تراز نبودن دستگاه علت لرزش لباسشویی باکنشت:
تراز نبودن لباسشویی باکنشت در اثر نصب غیر اصولی از دلایل لرزش و تکان خوردن دستگاه طی فرآیند شستشوی لباس است. تعمیر لرزش لباسشویی در این حالت با تراز کردن لباسشویی همراه بوده که با تجهیزات مخصوص و تحت نظارت افراد متخصص و ماهر سما سرویس انجام می‌شود.
خرابی کمک فنر لباسشویی باکنشت و لرزش آن:
بروز آسیب دیدگی در کمک فنر لباسشویی باکنشت که مختص مدل درب از جلو این دستگاه بوده علت لرزش لباسشویی می‌باشد. کمک فنر در حالت عادی مانع تکان خوردن بی مورد دیگ شستشو شده و لرزش را تا حد زیادی کاهش می‎دهد. علاوه بر این مورد دیگ لباسشویی باکنشت با فنرهای نگهدارنده مخصوص ثابت نگهداشته شده است. بروز مشکل در این کمک فنرها لرزش دیگ شستشو در نتیجه تکان خوردن لباسشویی را به دنبال دارد. تعمیر لرزش لباسشویی در این حالت با تعمیر و تعویض کمک فنر در سیستم ماشین لباسشویی صورت می‌گیرد.

نشتی آب از زیر لباسشویی باکنشت:
برای اینکه از نشتی و آبریزی لباسشویی باکنشت خود مطلع شوید دستگاه را روشن و یک سیکل از شست و شو را انتخاب کنید و با دقت اطراف لباسشویی به خصوص قسمت های پشتی و زیر آن را مورد بررسی قرار دهید. اطراف درب را از این بررسی از قلم نندازید. اگر آبریزی در ابتدای شست و شو باشد و پس از سپری شدن چند دقیقه اول سیکل شست و شو، آبریزی قطع شود، میتوان گفت نشتی آب دلیل معیوب بودن یکی از موارد زیر میباشد:
شیلنگ تخلیه لباسشویی باکنشت:
شیلنگ تخلیه و شیلنگ ورودی از مواردی مهم مورد استفاده برای ماشین های لباسشویی هستند که همین دو ابزار می تواند یکی از پیش پا افتاده ترین علل نشتی ماشین لباسشویی باکنشت باشند. همانطور که می دانید شیلنگ تخلیه در قسمت عقب لباسشویی قرار دارد و قبل از هر چیز باید مطمئن شوید که اتصال این شلنگ با شیلنگ ورودی به خوبی انجام شده است.

یکی دیگر از دلایل آبریزی و نشتی لباسشویی باکنشت، خراب شدن سوپاپی است که ورودی این دو شیلنگ را به وان متصل می کند. برای اینکه علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی را به راحتی پیدا کنید، می توانید به سایش و یا پارگی شلنگ ها را بررسی کنید و همچنین سیفون یا مونتاژ تزریق باطری که از اجزای سیستم ورودی آب هستند بررسی نمائید.
پمپ تخلیه لباسشویی باکنشت:
همانطور که از اسم این بخش مشخص است، برای تخلیه آب ماشین لباسشویی بوده و یکی از بخش های مهم این دستگاه برقی محسوب می شود. پمپ تخلیه می تواند به 3 صورت تسمه ای، درایو مستقیم و یا الکتریکی در لباسشویی به کار رود و یکی دیگر از علل نشت آب از زیر لباسشویی نیز همین بخش می تواند باشد. محل قرارگیری پمپ تخلیه معمولا در قسمت پایی و جلویی ماشین لباسشویی باکنشت بوده و یا به درایو متصل می شود.
دریچه ورودی آب لباسشویی باکنشت:
کنترل ورود آب سرد و گرم به داخل لباسشویی بر عهده دریچه ورودی می باشد که در قسمت پشت لباسشویی به صورت شیر قرار گرفته و با اسفاده از شیلنگ وارد دستگاه می شود. دریچه و شلنگ متصل به آن باید فاقد ترک خوردگی و آسیب دیدگی باشند تا باعث نشتی و آبریزی از لباسشویی نشود. قبل از بررسی این قسمت حتما برق دستگاه باید قطع باشد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا