عمومیکسب و کار برتر

چگونه آب ماشین لباسشویی را تخلیه کنیم

در این مقاله قرار است یاد بگیریم چگونه آب لباسشویی را تخلیه کنیم شما می توانید از این آموزش برای تخلیه آب ماشین لباسشویی ال جی سامسونگ دوو اسنوا پاکشوما بوش و انواع مدل های با برندهای گوناگون استفاده کنید.

اگر دستگاه شما به درستی تخلیه نمی کند، قبل از اقدام به ، باید خودتان آن را تخلیه کنید تا لباس های داخل دیگ را دربیاورید. قبل از انجام این کار، می‌خواهیم دقیقاً برنامه‌ریزی کنیم که چگونه آب لباسشویی را تخلیه کنیم تا از آسیب‌دیدن به دستگاه و ریختن آب به داخل محیط اجتناب کنیم.

برای تخلیه آب ماشین لباسشویی اگر دستگاه درب از جلو دارید، باید آب را از فیلتری در جلوی دستگاه قرار دارد تخلیه کنید. اگر دستگاه شما درب از بالا یا دوقلو است، شلنگ تخلیه را از پشت باز کنید و یک سطل را با آن پر کنید. توضیحات کاملی راجع نحوه خارج کردن آب ماشین لباسشویی در بخش زیر آورده است.

1- ایجاد محیطی ایمن در آموزش تخلیه کردن آب لباسشویی

در ادامه به برخی از کارهایی که شما میتوانید با انجام آب داخل دستگاه را بدون مشکل خالی کنید میپردازیم.

چگونه آب ماشین لباسشویی را تخلیه کنیم ؟ قدم اول خواندن دفترچه راهنما

آموزش تخلیه آب ماشین لباسشویی دوو سامسونگ ال جی و …

دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را با هر برندی نظیر ال جی سامسونگ بوش و … بخوانید. روش های ارائه شده در اینجا نسبتاً استاندارد هستند و به طور کلی باید با اکثر دستگاه ها جواب دهند. با این حال، اگر دفترچه راهنمای لباسشويي خود را هنوز هم دارید، بخش های مربوطه به تخلیه دستی لباسشویی را مطالعه کنید، فقط در صورتی که هر دستورالعمل یا توصیه ای برای آن برند توسط سازنده و یا مدل خاص باشد.

باید فهرست مطالب آن را برای موضوعاتی مانند موارد زیر پیدا کنید:

  1. مشکلات تخلیه و عیب یابی
  2. جدا کردن و وصل کردن شیلنگ های تخلیه و فیلترها

رعایت نکات ایمنی در خالی کردن آب داخل دیگ لباسشویی

برای رعایت موارد ایمنی از شوک الکتریکی اجتناب کنید.

تخلیه آب ماشین لباسشویی نباید یک پروژه خارج از کنترل شما باشد و احتمال دراد آب در همه جا نفوذ کند، اما به هر حال با رعایت موارد میتوانید از خطر برق گرفتگی جلوگیری کنید.

اگر ماشین لباسشویی شما به پریز برق وصل است، آن را از برق بکشید.

اگر به پریز و سیم دستگاه دسترسی ندارید، مدار شکن مربوط را در جعبه فیوز خاموش کنید. در اینصورت برای اینکه بدانید چگونه آب ماشین لباسشویی را تخلیه کنید ابتدا احتمال هر گونه حوادث پیش بینی نشده از بین میبرید.

همین کار را با هر وسیله الکتریکی دیگر در نزدیکی لباسشویی انجام دهید.

حتما بخوانید:

اجتناب از آبریزی در زمان تخلیه آب لباسشویی

چند حوله بردارید، انجام اینکار بدون احتیاط میتواند آشفتگی بزرگ ایجاد کند، احتمالا برای حداقل کمی آب آماده باشید که احتمالاً بیشتر از آن چیزی که تصور میکنید شود.

قبل از اینکه بدانید چگونه آب ماشین لباسشویی را تخلیه کنیم در شروع، مقداری حوله برای خود آماده کنید.

در صورت ریختن آب روی زمین یا جاهای دیگر، با قرار دادن آنها در دسترس آسانی برای تمیز کردن آنها قرار دهید.
تخلیه آب ماشین لباسشویی پاکشوما، دوو، فیلکو، مدیا و … از نوع درب از جلو در تمامی برندها به احتمال زیاد بیش از مدل های دوقلو این برندها کثیف کاری دارد، بنابراین اگر دستگاه درب از روبرو دارید، انتظار نشت بیشتر را داشته باشید.
علاوه بر حوله، می توانید برزنت، پارچه یا موارد مشابه را نیز روی زمین اطراف ماشين لباسشويي خود قرار دهید.

چگونه آب لباسشویی را تخلیه کنیم

مشخص کردن محل خالی کردن آب قبل از تخلیه دستی ماشین لباسشویی

محل ریخته شدن آب را مشخص کنید. این ممکن است کم اهمیت از نظر شما تلقی شود، اما با دانستن اینکه دقیقاً چگونه آب ماشین لباسشویی را تخلیه کنیم و به کجا بریزیم، کار را آسان تر میکند. اگر اتاق رختشویی شما چاه فاضلاب در کف دارد، از آن استفاده کنید.

اگر ماشین لباسشویی شما در حمام است و شلنگ تخلیه دارد، از چاه آنجا استفاده کنید. در غیر این صورت، یک لگن و سطل یا ظرف آماده برای انتقال آب به سینک یا چاه در جای دیگری از خانه خود داشته باشید.

توجه داشته باشید که آب تخلیه شده از ماشین لباسشویی شما معمولا “آب خاکستری رنگی” خواهد بود.

اگر نیاز به استفاده از سطل یا ظرف دارید، مسیری را که باید بین ماشین لباسشویی و فاضلاب طی کنید را در نظر بگیرید. ممکن است بخواهید از سطوحی که آب کثیف را در آن مسیر میبرید محافظت کنید یا در صورت ریختن آب کثیف در طول مسیر، آنجا را از هر چیزی که توسط آب آسیب میبیند پاک کنید.

بیشتر بدانید:

توجه به دمای آب در تخلیه دستی لباسشویی

اگر از برنامه هایی با دمای بالا استفاده میکنید صبر کنید تا آب خنک شود. اگر فقط برای آخرین بار از آب سرد استفاده کردید، ادامه میدهیم تا ببینیم چگونه آب ماشین لباسشویی را تخلیه کنیم و از مرحله سرد شدن آب صرفنظر کنید. با این حال، اگر از آب گرم استفاده کرده اید، قبل از اقدام به تخلیه، زمان دهید تا خنک شود. با سوزاندن خودتان اوضاع را بدتر نکنید!

این امر به ویژه در مورد ماشین لباسشویی های درب از جلو مهم است. در این مدل ها نمیتوانید درب را باز کنید و دمای آب را آزمایش کنید تنها با شروع تخلیه، دستان شما قطعا خیس می شوند و دما را متوجه خواهید شد.

مدت زمانی که طول می کشد تا دما آب به شکل ایمن خنک شود تا تخلیه آب ماشین لبساشویی را انجام دهید، بسته به تنظیمات و دستگاه شما متفاوت است. به عنوان یک اقدام احتیاطی، هنگام شروع کار از دستکش ایمنی استفاده کنید.

بیشتر بدانید:

2- آموزش تخلیه آب ماشین لباسشویی درب از روبرو

میخواهیم بیاموزیم چگونه آب ماشین لباسشویی را تخلیه کنید در تمامی برندها نظیر: زیرووات، ایندزیت، نف، ویرپول، آاگ و … در مدل هایی که درب از روبرو باز میشوند میپردازیم.

فیلتر تخلیه را پیدا کنید. به سمت پایین و قسمت جلویی دستگاه خود نگاه کنید. قاب کوچکی را که فیلتر تخلیه را می پوشاند پیدا کنید آن مسیری است که به تخلیه آب ماشین لباسشویی منجر میشود.

این روزها اکثر قاب ها لولایی هستند و به راحتی بدون ابزار قابل جدا شدن هستند، اما اگر پانل شما در جای خود پیچ شده است، یک پیچ گوشتی مناسب پیدا کنید.

هنوز فیلتر را باز نکنید. در حال حاضر، فقط مکان دسترسی آن را نظاره کنید.

این قاب معمولاً در سمت چپ یا راست در امتداد جلوی لباسشویی است.

تنظیم محل دستگاه برای تخلیه مناسب آب

اگر برای شما مشکلی ایجاد نمیکند، جلوی دستگاه را بلند کنید.

توجه داشته باشید که فیلتر فاضلاب در قسمت پایین دستگاه شما است، به این معنی که باید از ظرف برای گرفتن آب خارج شده از آن استفاده کنید. برای آسان‌تر کردن کار، دستگاه را به اندازه‌ای از دیوار جدا کنید که کمی به عقب برگردد.

قسمت جلویی را چند سانتیمتر از زمین بلند کنید. چیزی مثل آجر یا بلوک‌های چوبی جامد را زیر گوشه‌های جلویی بکشید تا در حین کار روی آن‌ها قرار گیرند تا بتوانید از ظرف عمیق‌تری برای تخلیه آب ماشین لباسشویی استفاده کنید.

خالی کردن آب لباسشویی

لباسشویی به خودی خود وزن زیادی دارد و آب داخل دیگ به طبع آن را سنگین تر می کند. در صورت امکان، با کمک کسی در این مرحله کار را آسان تر انجام دهید.

اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید حتی با کمک کسی، دستگاه خود را بلند کنید. این مرحله را باید نادیده بگیرید. این ممکن است به معنای واقعی درست نباشد، اما بهتر از صدمه زدن به خود است.

در ادامه همراه ما باشید تا متوجه شویم چگونه آب ماشین لبساشویی را تخلیه میکنیم.

بررسی نوع تخلیه آب لباسشویی از محل فیلتر

قاب را باز کنید و وسایل مورد نیاز را دم دست بگذارید. پس از قاب، خود فیلتر تخلیه را باز کنید.

یک حوله را مستقیماً روی زمین قرار دهید. سپس، بسته به طراحی دستگاه شما:

اگر خروجی یا وسیله مشابهی در پشت قاب برای راهنمایی آب وجود ندارد، یک کاسه، ظرف، یا ظرف مشابه را مستقیماً زیر فیلتر قرار دهید.

اگر قیف، لوله یا وسیله ای مشابه برای هدایت آب از دستگاه وجود دارد، آن را بکشید و ظرف خود را زیر آن قرار دهید.

چگونه آب ماشین لباسشویی را تخلیه کنیم

چگونه آب ماشین لباسشویی را تخلیه کنیم با باز کردن فیلتر 

پیچ را باز کنید، تا آب داخل لباسشویی خالی شود و این کار را تکرار کنید.

هنگامی که حوله و ظرف شما در جای خود قرار گرفت، به آرامی شروع به باز کردن پیچ فیلتر تخلیه کنید.

هنگامی که آنقدر باز شد که آب در یک جریان قابل کنترل شروع به ریختن کند، باز کردن پیچ را متوقف کنید.

بگذارید ظرف به اندازه ظرفیت پر شود، سپس فیلتر را دوباره ببندید.

آب تخلیه شده از لباسشویی را دور بریزید، سپس این کار را تکرار کنید تا دیگر آب از دستگاه شما تخلیه نشود.

خارج کردن آب دیگ داخل ماشین لباسشویی

توجه داشته باشید که فیلتر را تا آخر باز نکنید. این باعث می‌شود که آب بیشتری نسبت به ظرف شما که در خود نگه داشته است به یکباره از دستگاه بیرون بریزد. همچنین قرار دادن فیلتر در جای خود و بسته شدن آن را با ادامه تخلیه آب ماشین لباسشویی برای شما دشوار می کند.

نکته: فیلتر را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا پیچ آن باز شود.

بستن فیلتر و قرار دادن دستگاه در سر جای خود

دستگاه خود را بر روی زمین بیاورید و کار خالی کردن آب لباسشویی را تمام کنید.

اگر جلوی (پایه های) دستگاه خود را روی آجر قرار داده اید، به خاطر داشته باشید که هنوز مقداری آب داخل آن احتمالا وجود دارد، حتی اگر تخلیه آن متوقف شده باشد. پس مطمئن شوید که فیلتر محکم بسته شده است، سپس آجرها را بردارید و دستگاه را دوباره روی زمین قرار دهید.

انحراف دستگاه به عقب و قرار دادن قسمت جلو روی آجر باعث می شود که آب داخل آن به سمت عقب هدایت شود.

راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی ال جی ،در صورتی که طرز کار با ماشین لباسشویی ال جی را بلد نباشید و در انتخاب برنامه شستشوی ماشین لباسشویی ال جی دچار اشتباه شوید، ممکن است به لباس‌های خود آسیب رسانده و حتی موجب استهلاک بیش از اندازه دستگاه شوید. لباسشویی‌های اتوماتیک امروزی با انجام تمامی مراحل شستشو آن هم تنها با فشار دادن چند دکمه، شما را از اتلاف زمان بسیار و انجام دادن کاری پرزحمت آسوده کرده‌اند. برای آگاهی از قیمت و خرید انواع با کارشناسان ما تماس بگیرید.

3- آموزش تخلیه آب لباسشویی دوقلو

چگونه آب لباسشویی را تخلیه کنیم وقتی با مدل های دوقلو پاکشوما، توشیبا، ارج و … سروکار داریم؟ کافیه قدم به قدم با ما همراه باشید.

برای خالی کردن آب لباسشویی ابتدا دستگاه را جای خود خارج کنید

اگر نگران خراشیده شدن کف توسط دستگاه هستید، قسمت جلوی دستگاه خود را بلند کنید تا با کمک کسی بتوانید پارچه، پتو یا مواد مشابه را زیر آن بگذارد. سپس در صورت امکان همین کار را با قسمت پشت انجام دهید.

پس از آماده شدن، دستگاه را به آرامی از دیوار جدا کنید. زمانی که بتوانید به شلنگ تخلیه در پشت برسید جابجایی را متوقف کنید. دستگاه را برای تخلیه آب لباسشویی آنقدر بیرون نکشید که در نهایت شیلنگها را از جا بکنید.

تخلیه آب ماشین لباسشویی دوقلو

اگر ماشین برای حرکت خیلی سنگین است، درب آن را باز کنید. از یک پارچ یا ظرف مشابه برای برداشتن آب از داخل سطل خود استفاده کنید. به اندازه ای که دوست دارید آب را به این روش خالی کنید یا فقط تا زمانی که دستگاه به اندازه سبک شود تا بتوانید به راحتی حرکتش دهید.

اگر به تنهایی کار اینکار را میکنید و حتی بعد از اینکه تا جایی که می‌توانید آب را خارج کرده اید، دستگاه هنوز برای جابجایی شما سنگین است، از کسی بخواهید که به شما کمک کند.

آب لباسشویی را در سطل تخلیه کنید

با قرار دادن انتهای باز شلنگ تخلیه در داخل سطل، قبل از قرار دادن سطل روی زمین، از ریختن آب جلوگیری کنید. با پایین آمدن شیلنگ، آب به خودی خود شروع به پمپاژ می کند، بنابراین مراقب سطح آب سطل باشید که بالا می رود. هنگامی که به اندازه دلخواه ظرفتان پر شد، به سادگی انتهای باز شلنگ را تا بالای دستگاه بالا ببرید تا جریان را متوقف کنید.

سطل را خالی کنید و این کار را تکرار کنید تا دیگر آبی خارج نشود.

چگونه آب لباسشویی را تخلیه کنیم

اگرچه ممکن است استفاده از بزرگ‌ترین سطل ممکن و پر کردن آن تا انتها وسوسه‌انگیز باشد، اما فاصله‌ای را که برای حمل آن دارید به خاطر بسپارید. در هر زمان فقط به اندازه ای خالی کنید که بتوانید با خیال راحت حمل کنید، بدون اینکه از طرفین آن خمیده شود.

متناوباً، می‌توانید به سادگی انتهای باز شلنگ را روی چاه فاضلاب کف یا در صورت سینک، هدف بگیرید. تا بتوانید تخلیه آب ماشین لباسشویی دوقلو را به راحتی انجام دهید.

چگونه آب ماشین لباسشویی را تخلیه کنیم

تخلیه آب ماشین لباسشویی را تا اخرین میزان ادامه دهید

برای تخلیه کامل دستگاه، شلنگ را تا باید تا کف سطح پایین بیاورید. لبه سطل یا سینک شما احتمالاً برای این کار خیلی بلند است، بنابراین به شیشه یا بطری با اندازه مناسب پیدا کنید. آن را به پهلو بخوابانید شلنگ را بطور کامل در داخل دهانه آن هدایت کنید. بطری را در حالی که پر می شود تخلیه کنید و این کار را تکرار کنید تا خارج کردن آب لباسشویی تمام شود.

تخلیه آب ماشین لباسشویی ال جی سامسونگ دوو اسنوا

اگر انتهای دهانه شلنگ تخلیه بزرگتر از دهانه بطری است، سعی کنید از یک قیف برای کم کردن ابریزی در تخلیه آب ماشین لباسشویی استفاده کنید.

منبع مقاله:

 

امین پارسائی

امین پارسائی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا