اقتصادیکسب و کار برتر

علت خالی شدن اب ماشین لباسشویی

آیا یکسره آب وارد لباسشویی می‌شود و آبگیری لباسشویی قطع نمی‌شود؟ یا لباسشویی آبگیری می‌کند و مداوم تخلیه می‌شود؟ شستشوی لباس‌ها در ماشین لباسشویی دارای مراحل مختلفی مانند آبگیری، چرخش، وارد کردن پودر، تخلیه، چرخش سریع خشک کن است.

برنامه‌ی شستشو که توسط تایمر کنترل می‌شود، زمان و مدت هر مرحله را تعیین می‌کند. برنامه‌ها زمانی درست اجرا می‌شوند که اجزاء مختلف ماشین لباسشویی درست کار کرده و با یکدیگر هماهنگ باشند.  نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در مشهد این مشکل را زود تشخیص می دهد و برطرف می نماید.

ماشین لباسشویی یکسره آبگیری می‌کند: یکی از مشکلاتی که ممکن است در ماشین لباسشویی رخ دهد، آبگیری مداوم لباسشویی می‌باشد. در زیر نحوه تشخیص و عیب‌یابی این ایراد را بررسی و توضیح می‌دهیم. در این مشکل چند قسمت می‌توانند درگیر باشند. شیر برقی آب ورودی و کنترل‌کننده سطح و فشار آب (هیدرواستات) اصلی‌ترین دلایل هستند. بنابراین ابتدا از این موارد شروع کنید. تعمیرات لباسشویی در مشهد با دقت و با کمک دستگاه های جدید انجام می گیرد.

شیر برقی آب ورودی

شیر برقی آب وظیفه‌ی پر کردن مخزن با آب سرد و گرم، برای شستشو و آبکشی ماشین لباسشویی را دارد. شیربرقی آب به یک بوبین الکتریکی مجهز است که توسط تایمر یا برد الکترونیکی و هیدرو استات کنترل می‌شود. اگر متوجه شدید که ماشین لباسشویی حین شستشو و یا تخلیه همچنان آبگیری می‌کند، ممکن است که شیر برقی در حالت باز از کار افتاده و آب بی‌وقفه وارد می‌شود. برای تعمیر تخصصی لباسشویی سامسونگ در مشهد با شماره های مشهد تعمیر تماس بگیرید.

 

علت خالی شدن اب ماشین لباسشویی

برای بررسی این مورد، ابتدا وقتی این حالت رخ داد دو شاخه‌ی ماشین لباسشویی را از پریز در آورید. اگر دید که وارد شدن آب به مخزن همچنان ادامه دارد، به این معنی است که شیر برقی خراب شده است. ولی اگر جریان آب قطع شد مشکل به سیستم‌های کنترل‌کننده شیر برقی یعنی هیدرواستات یا برد و تایمر ربط دارد.

اگر متوجه شدید که ماشین لباسشویی با اینکه خاموش است ولی آب داخل لباسشویی جمع می‌شود قطعا مشکل از خرابی شیر برقی است باید تعویض شود.

هیدرواستات (کنترل کننده سطح آب)

هیدرواستات سویچی است که با فشار فعال می‌شود و برای تعیین سطح آب در مخزن بکار می‌رود. این قسمت پشت کنترل پنل قرار دارد و دارای یک شیلنگ هوا است که به مخزن وصل شده است.  این شیلنگ یک سر آن به هیدرواستات و سر دیگر شیلنگ در کنار قسمت تخلیه زیر مخزن قرار می‌گیرد. هنگامی که آب مخزن پر می‌شود، هوای داخل شیلنگ فشرده شده و این دیافراگم داخی سویچ هیدرواستات را فشار می‌دهد.

هیدرواستات آب ورودی را کنترل می‌کند و زمانی که آب به سطح معینی رسید برق شیربرقی را قطع می‌کند. اگر شیلنگ نشتی داشته باشد، فشار کافی برای فعال کردن سویچ هیدرواستات ایجاد نمی‌شود و ماشین لباسشویی یکسره و به طور مداوم آبگیری و مخزن بیش از اندازه پر می‌شود.

همچنین ممکن است که خود میکروسویچ خراب شده باشد یعنی اصلاً عمل نکند. برای تعیین اینکه سویچ هیدرواستات خراب است، اول باید از سالم بودن شیلنگ و تیوب مطمئن شوید. به دنبال نشتی آب در شیلنگ و محل اتصالات بگردید و از نظر ظاهری آن را بررسی کنید.

برای آزمایش بیشتر، شیلنگ را درآورده و در آب فرو کنید، یک سر آن را گرفته و از طرف دیگر داخل آن فوت کنید، اگر حباب در آب مشاهده کردید باید شیلنگ را عوض کنید. اگر شیلنگ سالم بود، احتمالاً میکروسویچ هیدرواستات خراب شده و احتیاج به تعویض دارد.

علت دیگر آبگیری مداوم و تخلیه همزمان ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی مداوم آبگیری می‌کنند و همزمان تخلیه آب صورت می‌گیرد چند دلیل می‌تواند داشته باشد.

۱ارتفاع شیلنگ تخلیه کم است:

شلنگ تخلیه باید ۵۰ تا ۵۵ سانتیمتر از سطح زمین ارتفاع داشته باشد و بعد به مسیر تخلیه وصل شود معمولا خود کارخانه پشت لباسشویی این شلنگ را با یک بست فیکس کرده ولی هنگام جابجایی لباسشویی و یا بعضی افراد به اشتباه برای این که شلنگ به مسیر تخلیه سیفون بفرسد این بست را باز می‌کنند و این باعث کم شدن ارتفاع شلنگ شده و هنگامی که آبگیری لباسشویی شروع می‌شود چون این ارتفاع کم است آب که وارد لباسشویی می‌شود همزمان نیز خارج می‌شود.

۲خرابی برد:

در بعضی موارد خرابی برد باعث می‌شود که هنگام آبگیری ماشین لباسشویی هم زمان پمپ تخلیه در مدار باشد و آب را از لباسشویی تخلیه کند، در این موارد باید یک تکنسین ماهر تعمیرات ماشین لباسشویی برد و هیدرواستات را تست کند.

تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی

بررسی و برای افراد غیرمتخصص زمان‌بر است و به تجهیزات خاصی مانند مولتی‌متر نیاز است. همین‌طور با وجود تولیدکننده‌های مختلف و تنوع تکنولوژی‌های استفاده شده در ماشین‌های لباسشویی، نمی‌توان راه‌حل قطعی ارائه داد. تکنسین‌ها مجرب ما در گروه پشتیبان سرویس به صورت تخصصی آموزش و تجربه کسب کرده‌چطور می شود که ماشین لباسشویی نشت می دهد؟ علت تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی چیست و چطور رفع می شود؟

شیلنگ ها علت تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی

یکی از مواردی که سبب تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی و نشتی آن می شود شیلنگ ها هستند.در واقع اینکه شیلنگ از لوله ورودی خارج شده باشد و یا دچار خراش و پارگی شده باشد از مواردی است که سبب می شود پارگی و سایش ایجاد شده و آب از زیر لباسشویی نست پیدا می کند.در این زمان نیاز است که شیلنگ ها از نظر نوع اتصال بررسی شود و همینطور اگر شیلنگ معیوب است می بایست اقدام به تعویض آن صورت بگیرد.جهت انجام این کار با مجموعه تماس بگیرید.

خرابی پمپ علت تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی

یکی از مهمترین علت تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی، خرابی پمپ تخلیه آب است که سبب نشتی آب می شود.این پمپ ها معمولاً در مدل های تسمه ای، درایو مستقیم و یا الکتریکی طراحی شده اند.در صورتی که در طول چرخه شستشو، نشتی آب احساس شود، در واقع پمپ تخلیه دچار مشکل است.و سبب میشود که آب از زیر ماشین به بیرون برود

.نیاز است که پمپ تخلیه و شیلنگ های متصل به آن بررسی شود.همینطور می بایست قسمت جلویی به راحتی باشد شود و پمپ مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت خرابی نیز تعویض شود.

دریچه ورودی در تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی

دریچه ای که برای ماشین لباسشویی طراحی شده است که وظیفه کنترل آب گرم و سرد را به داخل لباسشویی دارد.در واقع این شیر در پشت ماشین لباسشویی قرار گرفته است.و شیلنگ مخصوصی نیز به آن وصل شده است و همینطور از پنل عقب وارد دستگاه می شود.

بنابراین در صورتی که دریچه ورودی و شیلنگ های متصل به آن به طور کلی بررسی شود علت تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی مشخص می شود.گاه شیلنگ ها چار ترک هستند و یا دریچه در وضعیت نیمه باز قرار دارد برای بررسی این بخش باید دستگاه از برق کشیده باشد.در غیر این صورت مشکلات زیادی ایجاد می شود.

بررسی جاپودری در تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی

شیلنگ ها به بخش جاپودری متصل هستند و در صورتی که شیلنگ رسوب زدایی نشود آب وارد جاپودری می شود.و از لباسشویی نشت پیدا می کند .بنابراین نیاز است که اتصالات به طور دقیق در این بخش نیز ارزیابی شود.و جاپودری از نظر ترک داشتن نیز بررسی شود.

لاستیک دور درب در تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی

لاستیکی که دور درب استفاده می شود به مرور زمان دیگر کیفیت اولیه را نخواهد داشت و پوسیدگی ایجاد می شود.و برای همین نیاز است که لاستیک از نظر کیفیت جک شود با در صورت پوسیدگی و پاره بودن اقدامات لازم برای تعریض صورت بگیرد.

در واقع علت تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی از بخش جلوی دستگاه وابسته به همین لاستیک است که از حالت اولیه خود خارج شده است.و دلیل نشت آب از لباسشویی است.نیاز است که هر چند وقت یک بار اقدام به چک کردن لاستیک نمایید.و با ابزارهای خاص آن را تمیز کنید. در صورتی که نیاز به تعویض لاستیک باشد باید این کار سریعاً صورت بگیرد.

کاسه نمد و بلبرینگ علت تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی

در ابتدا باید دقت کنید که لباسشویی در محل مورد نظر خود تراز است یا نه.در واقع عدم تراز بودن در حین کار سبب می شود که تکان های شدیدی به آن وارد شود و در نهایت به دستگاه ضربه وارد می شود .و یک سری سوراخ ها ایجاد می شود که عوامل تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی محسوب می شود.

دیگ لباسشویی نیز به مرور زمان بر اساس رسوب بیش از اندازه دچار زنگ زدگی و سوراخ شدن می شود .و در نهایت سبب می شود که نشت آب در لباسشویی صورت بگیرد.در واقع وقتی ماشین لباسشویی تراز نباشد آسیب وارد شده به کاسه نمد و بلبرینگ نیز خواهد بود.و این روند سبب نشت آب می شود.

موضوع دیگر که مربوط به همین بخش است استفاده بیش از حد لباس در دستگاه است به طوری که در کار دستگاه اختلال ایجاد می شود.و بلبرینگ به درستی عمل نمی کنند و سبب نشت آب می شود.

 

شرکت مشهد تعمیر با نام تجاری ” مشهد تعمیر” با قدمت بیشتر از 15 سال در شهر مشهد جز اولین شرکت های حوزه تعمیرات لوازم خانگی بوده است.

آدرس سایت : mashhadtamir.com

شماره تماس های مشهد تعمیر :

09398087766

05137667535

ساعت پاسخگویی : 8 صبح تا ۲۱

آدرس مشهد تعمیر : مشهد، دستغیب 13 پلاک 77

ایمیل : saeed.nejati2018@gmail.com

دکمه بازگشت به بالا