جامعه

فیروزی: برای کنترل آلودگی هوا در همه استان‌ها یک نسخه پیچیده نشود

فیروزی: برای کنترل آلودگی هوا در همه استان‌ها یک نسخه پیچیده نشود

یکی از اعضای کمیسیون غیرنظامی مجلس مشورتی اسلامی تأکید کرد که در هر استان ، مطابق با منابع تشدید کننده آلودگی هوا ، باید راه حل های تخصصی برای کنترل آن بررسی شود.

رحمت الله فیروزی پور آبادی در گفت وگو با آپارات نیوز ، در مورد علل آلودگی هوا در کلانشهرها و لزوم مدیریت این موضوع اظهار داشت: در بحث آلودگی هوا در کلان شهرها ، صنایع مختلف ، نیروگاه ها و کارخانه هایی مانند سنگ و سیمان که گردو با خاک زیاد تولید کنید. ، تأثیر می گذارد. از طرف دیگر ، ترافیک گسترده اتومبیل ها و وسایل نقلیه سنگین که عمر مفید خود را سپری کرده اند و خودروهایی که از گازوئیل استفاده می کنند ، دست به دست هم داده و باعث تشدید آلودگی می شوند.

وی ادامه می دهد: هر ساله با شروع فصل سرما در هر استان با این مشکل روبرو می شویم. به نظر من ، ستاد مدیریت بحران ، متناسب با منبع آلودگی ، باید راه حل های تخصصی در هر استان را به همراه نمایندگان و مسئولان محیط زیست استان برای کنترل آلودگی هوا بررسی کند.

نماینده ساکنان نطنز در مجلس گفت: برای کنترل آلودگی هوا در همه استان ها نمی توانیم یک نسخه کپی کنیم زیرا در هر استان با توجه به شرایط استان ، جمعیت استان و صنایعی که در آن هستند فعال ، منابع مختلفی در بحث آلودگی هوا وجود دارد. تشدید آن مثر است. در هر استان ، کارشناسان محیط زیست به همراه مسئولان و دستگاه های مرتبط و مسئولان در این زمینه باید یک تیم متخصص تشکیل دهند و برای کنترل آلودگی هوا به دنبال راه حل هایی برای وضعیت استان باشند.

فیروزی پور آبادی در پایان تأکید کرد: در مورد استفاده از گازوئیل در نیروگاه ها و تأثیر آن در تشدید آلودگی هوا ، دو نظر وجود دارد ، یک مخالف اثر و دیگری که دانش بیشتری دارد ، تأثیر منفی را تأیید می کند از آن به نظر من این مسئله باید با جدیت بیشتری پیگیری شود و از استفاده از آن جلوگیری شود. برای کنترل آلودگی هوا ، ما به برنامه ریزی و ارزیابی تخصصی در سطح هر استان نیاز داریم.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا