جامعه

قاضی‌زاه هاشمی: از ورود انواع جهش یافته ویروس کرونا به کشور جلوگیری شود

قاضی‌زاه هاشمی: از ورود انواع جهش یافته ویروس کرونا به کشور جلوگیری شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس جمهور خواستار اقدامات پیشگیرانه از جمله کنترل دقیق مرزها برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به کشور با تغییرات جدید ژنتیکی شد.

به گزارش آپارات نیوز ، در نامه سید میرحسین قاضی زاده هاشمی آمده است:
“نام خدا
دکتر حسن روحانی عزیز
رئیس محترم ستاد ملی کرونا:
سلام.
من ضمن گرامیداشت یاد و نام سردار دله ، سرلشکر حاج قاسم سلیمانی ، سلام صمیمانه خود را به روح مطهر شهدا ، به ویژه شهدای مدافع سلامتی و پیروزی بر ویروس بدنام کوید 19 آرزومندم ، می خواهم مباحث مهمی را برای ستاد ملی کرونا مطرح کنم.

1) از آنجا که مهمترین راه جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس قلب قطع زنجیره انسان است. نیاز به بررسی جدی رهنمودها و ارائه راهکارهای دقیق عملی اجتناب ناپذیر است. به منظور سازماندهی در این زمینه ، ارائه خدمات عمومی مانند تأیید در سیستم SJAM برای سهام یا توزیع کالاهای اساسی و یارانه هایی که منجر به وقایع عمومی خطرناک شده است ، در زمینه های مناسب و مقامات برنامه ریزی برای ارائه آنها به هر شکل عمومی به خاطر سپردن جلسات می تواند گامی بزرگ در آن جهت باشد.
اجرای طرح سردار شهید سلیمانی با سه مأموریت محوری در زمینه مراقبت ، نظارت و پشتیبانی ، به فضل الهی و به برکت خون پاک و اخلاص بی نظیر و همکاری کلی عموم مردم ، با استقبال عمومی و موفقیت نسبی خوب بنابراین ، می توان با تبیین روش های محلی ، ارائه خدمات عمومی و شهروندی در قلب این طرح ، و مسئولیت توضیح و نظارت بر اجرای صحیح این روش ها ، الگویی عملی در قالب اصول بهداشتی ، در اختیار وزارتخانه های بهداشت و کشور است. به نظر می رسد که این روش می تواند برای مداخلات مبتنی بر رویکرد و استراتژی جامعه محور موثر و کارآمد باشد.

2) اقدامات پیشگیرانه و تصمیمات مناسب برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا با تغییرات ژنتیکی جدید در کشورهای همسایه ، به ویژه کشورهای آلوده ، انجام دهید:
به نظر می رسد اولین و مهمترین اصل در این زمینه کنترل دقیق مرزها ، از جمله پایانه های مرزی رسمی و غیررسمی ، مرزهای دریایی و هوایی و به ویژه فرودگاه های بین المللی است که زیرساخت های لازم را برای آزمایش گسترده و “برای اطمینان از نظم کشور مطالعه ژنوم ویروس در شهرهای مرزی و ایجاد امکانات استاندارد برای بیماران احتمالی قرنطینه بسیار واضح و ضروری است. “
انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا