بین الملل

چین درباره منشأ و چگونگی انتشار ویروس کرونا توضیح داد

چین درباره منشأ و چگونگی انتشار ویروس کرونا توضیح داد

دولت آمریکا اخیراً چین را به عدم همکاری با سازمان بهداشت جهانی در مورد منشا ویروس کرونا متهم کرده است.

وانگ ونبین سخنگوی هیئت دیپلماتیک چین گفت: “چین با منشأ آشکار ، شفاف و مسئولانه با سازمان بهداشت جهانی در مورد منشا ویروس کرونا همکاری کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت این کشور دو بار به کارشناسان سازمان بهداشت جهانی اجازه داده است تا به چین سفر کنند تا نحوه شیوع اپیدمی جهانی در حالی که با تاج گذاری در خانه مقابله می کنند را بررسی کنند.

وانگ ونبین گفت ، در این بازدید ، کارشناسان بین المللی و چینی بازدیدهای میدانی انجام داده و مقدار زیادی داده را تجزیه و تحلیل کردند.

وی افزود: می خواهم تأكید كنم كه سرنخ ها ، گزارش ها و مطالعات متعدد نشان می دهد كه شیوع تاج از اواسط سال 2019 در مناطق مختلف جهان آغاز شده است.

بحث در مورد منشا ویروس کرونا پس از آن منتشر شد که وال استریت ژورنال روز یکشنبه گزارش داد که اطلاعات اطلاعاتی نشان می دهد که سه کارمند یک آزمایشگاه در شهر ووهان چین ، دقیقاً قبل از شیوع ویروس کرونا ویروس بیمار شده اند. این روزنامه گفت: بیماری کارکنان آزمایشگاه ادعای آزاد شدن کوید -19 از آزمایشگاه را تأیید کرد.

یک روز بعد ، وزارت خارجه چین ادعای وال استریت ژورنال را رد کرد و آن را “کاملاً غیر واقعی” خواند.

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: “انستیتوی ویروس شناسی ووهان در 23 مارس سال جاری بیانیه ای صادر كرد و در آن اظهار داشت كه در تاریخ 30 دسامبر 2019 هیچ موردی از آلودگی توسط ویروس مشاهده نشده است.” مواجه نشده است. “

سخنگوی سرویس دیپلماتیک چین افزود: در 23 مارس 2021 (دیروز) هیچ کارمندی به ویروس آلوده نشده است. “بنابراین ، انتشار اطلاعات مربوط به بیماری سه کارمند موسسه ویروس شناسی چین کاملاً خلاف واقع است.”

پیش از این ، یک تیم تحقیقاتی از سازمان بهداشت جهانی (WHO) هفته ها در چین به تحقیق در مورد منشا ویروس کرونا پرداختند و نتیجه گرفتند که گسترش بیماری “آزمایشگاه های شهر ووهان” بعید است.

311311

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا