جامعه

قانون مدیریت پسماند به خوبی اجرا نشده است

قانون مدیریت پسماند به خوبی اجرا نشده است

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری از جمع آوری ۴۵۰۰ زباله گرد از سطح شهر تهران خبر داد.

به گزارش آپارات نیوز، عسکر جلالیان در این باره گفت: در سال ۱۳۸۳ قانون مدیریت پسماند تصویب و  در سال ۱۳۸۴ آیین نامه اجرایی آن تصویب شد و در این قانون و آیین‌نامه آن  تولید، جمع آوری، نگهداری و بازیافت زباله مشخص شده است. 

وی گفت: متاسفانه از این قانون ۲۰ سال می گذرد و آنطور که باید این قانون اجرا نشده و تبعات آن را در پدیده زباله گردی در شهرهای مختلف مخصوصا در کلانشهر تهران مشاهده می کنیم.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری ادامه داد: با تلاش‌هایی که انجام شد نتایج ارزشمندی حاصل شد و شهردار تهران اعلام کرد که با همکاری که همه دستگاه‌ها دارند، تا دهه فجر زباله گردی را در تهران جمع می‌کنیم. البته این کار سختی است و اعلام کردیم که این تلاش در دستور کار باشد.

جلالیان تصریح کرد: طبق گزارشی که از سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گرفتم  در شهر تهران حدود ۶ هزار زباله گرد داریم که از تعداد ۶ هزار زباله گرد،  ۴۵۰۰ زباله گرد جمع آوری شده و حدود ۱۵۰۰ نفر دیگر باقی مانده که امیدواریم با همکاری مردم و بقیه دستگاه ها هر چه زودتر زباله گردی جمع شود. 

وی در پایان گفت: جمع کردن ۴۵۰۰ زباله گرد که زخمی بر پیکر شهر تهران است و لکه بسیار نازیبایی بر چهره پایتخت است کار بسیار بزرگی است. 

انتهای پیام 

نویسنده تحریریه مقالات اجتماعی

تحقیقگر جامعه‌شناسی با تجربه در مطالعه تمدن‌ها و ارتباطات بین فرهنگ‌ها.
دکمه بازگشت به بالا