دانش و سلامت

قوانین جدید کشورها برای شبکه های اجتماعی/ بزرگ ترین رصد اینترنتی جهان در کجاست؟

قوانین جدید کشورها برای شبکه های اجتماعی/ بزرگ ترین رصد اینترنتی جهان در کجاست؟

در سراسر جهان ، با این حال ، کشورها محدودیت ها و قوانینی برای فعالیت پیام رسان های غیر بومی دارند که باید آنها را رعایت کنند ، در غیر این صورت مجوز کار در این کشورها از پیام رسان گرفته می شود ، نمونه بارز آن تصویب زبان ترکی است قانون توسط فیس بوک. این از چند روز گذشته در رسانه ها بوده است. با این حال ، وقتی مسئله ترکیه را بررسی می کنیم ، برای پیام رسان ها به قوانین برخی از کشورها مراجعه می کنیم.

ترکیه – انتصاب نماینده قانونی

طی چند روز گذشته ، فیس بوک اعلام کرده است که مطابق با قانونی است که توسط پارلمان ترکیه تصویب شده و به دنبال کنترل بیشتر شبکه های اجتماعی است. به گفته یورونیوز ، غول آمریکایی بنابراین تسلیم قانون در ترکیه شده است و طبق این قانون علاوه بر داشتن نماینده قانونی در این کشور ، با تصمیم دادگستری ترکیه به فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی خارجی نیز ملزم می شود که ارائه تنها مطالب. توسط مقامات این کشور از سیستم عامل خود حذف شوند. این حرکت همچنین شامل شبکه اجتماعی اینستاگرام متعلق به فیس بوک است. البته هنوز توییتر تحت این قانون قرار نگرفته است و ترکیه به عنوان اقدامی مجازاتی ، درآمد Twitter از تبلیغات در این کشور را ممنوع کرده است.

آمریکا – بزرگترین رصدخانه اینترنتی جهان

اگرچه دولت آمریكا مدعی جریان آزاد اطلاعات و پرچمدار آن در جهان است ، اما در روزهای اخیر و در جریان آشوب های اشغال كنگره آمریكا شاهد محدودیت های جدی در شبکه های اجتماعی و حذف تصاویر این واقعه بوده ایم كه نشان می دهد حتی گزارش رئیس جمهور آمریكا به چهار عنصر جرایم اینترنتی پایبند است كه در هر كجای دنیا نظیر ندارد و برخلاف سبک جهانی رسانه های اجتماعی ، جزئیات و موضوعات مربوط به فضای مجازی نیز شامل می شود. طبق قانون امنیت سایبری ایالات متحده (2012) که شامل 15 بند است ، هرگونه رفتار در فضای مجازی مغایر امنیت آمریکا باشد ، قابل پیگرد قانونی است.

اتحادیه اروپا – غول های فنی زیر تیغه

اروپا همچنین قوانینی سختگیرانه برای مهار شبکه های اجتماعی دارد و هرکدام از این قوانین پیروی نکنند مجازات های شدیدی در پی خواهد داشت. یکی از این قوانین این است که طبق رای دیوان عدالت ، هر پیامی که مقامات این کشورها غیرقانونی می دانند باید از شبکه های اجتماعی حذف شود. دویچه وله همچنین در گزارشی در مورد قوانین جدید برای سیستم های بیش از 45 میلیون کاربر نوشت که این شبکه ها باید از گسترش محتوای غیر مجاز در شبکه های آنها جلوگیری کنند و در صورت لزوم ، مکان IP افراد را برای مقابله یا مقابله با دادگستری ارائه دهند. تهدیدهای تروریستی این کشورها تنظیم می شوند. اخیراً سیاستمداران اروپایی خواستار رمزگشایی رمزنگاری پیام در شبکه های اجتماعی برای مقابله با تهدیدات احتمالی تروریستی و مدیریت این پیام ها توسط کشورهای اروپایی شدند.

2323

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا