اقتصادیعمومیکسب و کار برتر

قیمت پودر تالک صنعتی

پودر تالک برای مو

تالک یک ماده معدنی نرم و طبیعی است که در پودر بچه ، آرایش ، دئودورانت ، سرامیک و رنگ استفاده می شود. برخی تحقیقات نشان می دهد که پودر تالک با مزوتلیوما مرتبط می باشد که موجب سرطان تخمدان و همچنین پودر تالک آلوده به آزبست می شود. این پودر به عنوان یک روان کننده عمل می کند و محصولات را نرم و براق می کند. ، رطوبت را جذب کرده و حس ابریشمی در محصولات ایجاد می کند. این امر آن را به یک جزء رایج در لوازم آرایشی ، افزودنی های غذایی و محصولات صنعتی تبدیل می کند.

پودر تالکوم چیست

 قیمت پودر تالک:

شامل یک ماده معدنی می باشد که عمدتاً از عناصر منیزیم ، سیلیکون و اکسیژن تشکیل شده است. به شکل پودر ، رطوبت را به خوبی جذب می کند و به کاهش اصطکاک کمک می کند. همچنین برای خشک نگه داشتن پوست مفید می باشد. در محصولات آرایشی مثل پودر بچه و پودر بدن و صورت بزرگسالان و همچنین در سایر محصولات مصرفی قابل استفاده می باشد.

بیشتر نگرانی ها در مورد ارتباط احتمالی بین پودر تالک و سرطان به شرح زیر می باشد:

آیا افرادی که در محل کار به مدت طولانی در معرض ذرات تالک قرار می گیرند ، مانند پودرهای تالک بیشتر در معرض ابتلا به سرطان ریه هستند.

آیا زنانی که به صورت مرتب از تالک در ناحیه تناسلی استفاده می کنند در خطر ابتلا به سرطان تخمدان هستند؟

پودر تالک دارویی

پودر تالک در پزشکی

فروش پودر باریت در صنعت داروسازی ، تالک عمدتا به عنوان یک محرک برای بهبود جریان پودر موقع فشرده سازی قرص استفاده می گردد.

پودر تالک صنعتی

صنعت سرامیک از آن به عنوان پر کننده برای ساخت کاشی های سرامیکی ، وسایل آرایشی و لعاب ها استفاده می گردد.

پودر تالک اوریفلیم

 پودر باریت حفاری عرق بسیار را جذب می کند و می توانید از این پودر به عنوان یکی از بهترین محافظ های طبیعی در برابر سایش پوست استفاده کنید.

لباس و الیاف مصنوعی موجب التهاب و خارش پوست می شود ، برای تسکین پوست ملتهب می توانید از پودر تالک استفاده کنید.

این دانه های معدنی سفید روی پوست می لغزد و آن را نرم و لطیف می کند.

آیا پودر تالک موجب سرطان می شود؟

هنگام بررسی اینکه آیا پودر تالک با سرطان ارتباط دارد ، باید بین تالک حاوی آزبست و تالک بدون آزبست تمایز قائل شد. تالک حاوی آزبست به صورت کلی پذیرفته شده میباشد که در صورت استنشاق می تواند موجب سرطان شود. شواهد برای تالک بدون آزبست نامشخص می باشد.

مطالعات در مورد حیوانات

مطالعات روی حیوانات آزمایشگاهی (موش و همستر) که در معرض تالک بدون آزبست قرار گرفته اند نتایج گوناگونی را نشان داده میباشد ، بعضی از آنها تشکیل تومور و بعضی دیگر هیچ نتیجه ای را نشان نداده است.

مطالعات در مورد  انسان

سرطان تخمدان

پیشنهاد شده است که اگر ذرات پودر (روی اندام تناسلی یا روی نوار بهداشتی ، دیافراگم یا کاندوم بهداشتی) از طریق واژن ، رحم و لوله های فالوپ به تخمدان منتقل شوند ، پودر تالک امکان دارد به تخمدان منتقل شود. موجب سرطان تخمدان می شود.

مطالعات متعددی بر روی زنان ارتباط احتمالی پودر تالک با سرطان تخمدان را بررسی کرده است. نتایج نشان داد که در بعضی از مطالعات خطر کمی افزایش یافته و در بعضی دیگر هیچ افزایشی مشاهده نشده است.

پودر تالک برای ریه

برخی مطالعات بر روی معدنچیان و مکنده های تالک خطر ابتلا به سرطان ریه و سایر بیماری های تنفسی را نشان می دهد ، در حالی که بعضی دیگر هیچ گونه خطر ابتلا به سرطان ریه را افزایش نداده اند. این مطالعات افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه را گزارش نکردند زیرا تالک در شکل طبیعی امکان دارد حاوی مقادیر مختلفی از آزبست و سایر مواد معدنی باشد.

سرطان های دیگر

استفاده از تالک با سایر سرطان ها ارتباطی ندارد ، اگرچه همه پیوندهای احتمالی با سایر سرطان ها به طوروسیع مورد مطالعه قرار نگرفته است.

مطالعات نشان داده است که استفاده از پودر تالک در دستگاه تناسلی امکان دارد خطر سرطان آندومتر (رحم) را در زنان یائسه افزایش دهد. اما مطالعات دیگر چنین موردی را پیدا نکرده اند. برای بررسی این س studiesال به مطالعات بیشتری نیاز می باشد.

بعضی تحقیقات محدود نیز ارتباط احتمالی بین قرار گرفتن در معرض تالک استنشاقی در محل کار و سایر سرطان ها مانند سرطان معده را بررسی کرده اند. اما در حال حاضر ، شواهد محکمی از چنین مواردی وجود ندارد.

استفاده از تالک با سایر سرطان ها ارتباطی ندارد ، اگرچه همه پیوندهای احتمالی با سایر سرطان ها به صورت وسیع مورد مطالعه قرار نگرفته است.

مطالعات نشان داده است که استفاده از پودر تالک در دستگاه تناسلی امکان دارد خطر سرطان آندومتر (رحم) را در زنان یائسه افزایش دهد. اما مطالعات دیگر چنین موردی را پیدا نکرده اند. برای بررسی این سوال به مطالعات بیشتری نیاز می باشد.

بعضی تحقیقات محدود همچنین به ارتباط احتمالی بین قرار گرفتن در معرض تالک استنشاقی در محل کار و سایر سرطان ها مانند سرطان معده پرداخته اند. اما در حال حاضر ، شواهد محکمی از چنین مواردی وجود ندارد.

پودر تالک برای صورت

تالک برای صورت نیز استفاده می شود. این پودر حالت نرم ابریشمی دارد و ماندگاری و ثبات لوازم آرایشی را روی پوست افزایش می دهد و در بعضی موارد ، خاصیت ضد آب بودن آن را دارد. پودر تالک می تواند به آسانی چربی و عرق را از پوست جذب کرده و از پخش شدن لوازم آرایشی بر روی پوست پیشگیری کرده و همچنین آرایش را شفاف و درخشان کند.

کاربردهای پودر تالک

پودر تالک کاربردهای آرایشی و صنعتی دارد ، از جمله:

پودر بچه
رنگ                                                                        23 درصد
صادرات ، مواد نسوز ، حشره کش ها و مصارف مختلف         21 درصد

سرامیک (از جمله مبدل های کاتالیزوری خودرو)                  20 درصد
کاغذ                                                                    15 درصد
لاستیک                                                                  4 درصد
بام                                                                         3 درصد
مواد آرایشی                                                            2 درصد

پودر تالک در لوازم آرایشی

قیمت پودر تالک صنعتی

آیا پودر تالک ایمن است؟

ایمنی تالک یک موضوع مشکوک می باشد. تولید کنندگان و تامین کنندگان پودر تالک ادعا می کنند که پودر معدنی مورد استفاده در لوازم آرایشی بسیار تصفیه شده و بی خطر می باشد.

اما تعدادی از مطالعات استفاده از پودر تالک را با سرطان های خاصی از جمله سرطان های تخمدان و مزوتلیال مرتبط کرده اند.

اگرچه تالک موجود در آرایش هیچ ارتباطی با سرطان ندارد ، اما می تواند مشکلات سلامتی دیگری را ایجاد کند. استنشاق پودر صورت نیز می تواند موجب مشکلات تنفسی شود. آرایش تالک هرگز نباید روی پوست مشکل دار استفاده شود زیرا می تواند سبب التهاب یا عفونت گردد.

آیا برای نوزادان بی خطر است؟

آکادمی اطفال آمریکا در مورد پودر بچه ابراز نگرانی کرده است. این سازمان استفاده از پودر تالک را برای نوزادان توصیه نمی کند زیرا در صورت استنشاق می تواند موجب آسیب شدید ریه و مشکلات تنفسی شود.

سایر بیماری های مرتبط با تالک عبارتند از:

مشکلات تنفسی
سرطان ریه
تالکوز
آسم
ذات الریه

جایگزین های دیگر

نشاسته ذرت شناخته شده ترین جایگزین تالک می باشد. بعضی از پودرهای کودک به جای طلق با نشاسته ذرت ساخته می شوند. انجمن سرطان آمریكا گفت كه هیچ مدرکی در رابطه با نشاسته ذرت با سرطان وجود ندارد.

با توجه به نگرانی در مورد ایمنی تالک بعضی از تولیدکنندگان آرایش همچنین خطوط آرایشی بدون طلق را معرفی می کنند.

پودر تالک از کجا بخریم

در صورت تمایل به خرید تالک می توانید به فروشگاه اینترنتی   که مواد شیمیایی را ارائه می دهد مراجعه کنید و همچنین آن را به صورت آنلاین خریداری کنید ، برای اطلاعات بیشتر ، لطفاً با شماره های ذکر شده در وب سایت با ما تماس بگیرید

 

 

امین پارسائی

امین پارسائی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا