دانش و سلامتکسب و کار برتر

ماسک جوانه گندم برای لک صورت

روغن جوانه گندم با استفاده از روش پرس سرد از جوانه دانه گندم استخراج می شود. دانه گندم پس از تصفیه مقداری زیادی از خواص و مواد معدنی خود را از دست می‌دهد در حالی که روغن جوانه گندم در کمترین حرارت تولید می‌شود و تمامی خواص خود را حفظ می‌کند. در روغن جوانه گندم مواد معدنی، توکوفرول ها، کاروتنوئیدها و اسیدهای چرب وجود دارد.

ماسک جوانه گندم برای لک صورت

این روغن مقدار زیادی روی، منگنز، فسفر و منیزیوم نیز دارد. اسید لینولئیک که یک اسید بسیار مهم است در این روغن به وفور یافت می‌شود به طوری که تقریبا نیمی از این روغن را در بر می‌گیرد. فواید روغن جوانه گندم برای پوست و مو بی‌نظیر است. در ادامه درباره تاریخچه استفاده از این روغن می‌خوانید و پس از آن به بررسی خواص آن می‌پردازیم.

یک راه مطمئن برای خرید روغن جوانه گندم خالص این است که از فروشگاه بیز خرید کنید که سابقه خوبی در فروش محصولات دارند.

ماسک جوانه گندم برای شادابی و طراوت پوست

گندم جوانه زده را بعد از خشک کردن پودر کرده و به مصرف ماسک برسانید به این صورت که پودر جوانه گندم را با ماست تازه خمیر کرده و روی پوست صورت بگذارید و پس از گذشت ۵ الی ۱۰ دقیقه پوست را کاملا شستشو کنید

ماسک سفت کننده و مغذی پوست

۱قاشق چایخوری پودر جوانه گندم را با ۲ قاشق سوپ خوری عرق گل بهار مخلوط کنید تا خمیری یکدست به دست آید سپس ۱ قاشق چایخوری عسل را به آن اضافه نمائید و به مدت نیم‌ساعت بر روی پوست تمیز قرار دهید و سپس با آب ملایم بشوئید این ماسک هفته‌ای ۲ بار قابل استفاده است. ماسک ذکر شده جهت انواع پوست‌ها قابل استفاده است.

ماسک جوانه گندم برای لایه‌برداری پوست

جوانه گندم را آسیاب کنید و با شیر یا ماست آرام‌آرام مخلوط کنید. پس از بُخور دادن، این ماسک را با حرکات دورانی از پایین به بالا روی پوستتان بمالید. پس از ۱۰ دقیقه، قطعات خشک آن را از روی پوست بردارید و پوستتان را بشویید.

ماسک جوانه گندم برای نرمی و لطافت پوست

۱قاشق غذاخوری جوانه گندم آسیاب شده را با یک عدد زرده تخم مرغ به خوبی مخلوط کنید تا حالتی خمیری شکل به دست آید. این ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست قرار دهید.

در این مدت باید به هیچ عنوان عضلات صورت را تکان ندهید. سپس صورت را پاک کرده و با آب ولرم بشویید.

روغن جوانه گندم به داشتن پوست سالم کمک می کند چون از بسیاری از مشکلات پوستی مانند پسوریازیس اگزما و پوست خشک جلوگیری می کند.

می توانید آن را به طور روزانه به کار ببرید

پوست را تسکین و درمان خواهد کرد. چون حاوی ویتامین ایی است که برای پوست بسیار خوب در نظر گرفته می شود.

آشنایی با دیگر خواص جوانه گندم

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر  آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم. پودر جوانه گندم از پودر کردن گندم های جوانه زده حاصل می شود.

از خواص پودر جوانه گندم می‌توان به افزایش رشد وزنی و قدی کودکان، تقویت حافظه، درمان ریزش مو، پیشگیری از سفید شدن موها، جوانسازی پوست و چاقی صورت اشاره کرد.

پودر جوانه گندم مکملی بسیار مفید برای بدن می باشد که هم می تواند چاق کننده و هم لاغر کننده باشد. اگر این پودر را به قصد چاق شدن مصرف میکنید باید ده دقیقه پس از غذا آن را میل کنید.

اما اگر قصد لاغر شدن دارید باید پودر را ده دقیقه قبل از غذا میل کنید. البته علاوه بر افزایش یا کاهش وزن این پودر دارای خواص بیشماری است از جمله جلوگیری از ریزش موها و زیبایی پوست.

پودر جوانه گندم یک مکمل غذایی پر ارزش و سرشار از ویتامین E و ویتامین های گروه B است. امروز به عنوان معجزه گر و اکسیر جوانی معرفی می شود. سلنیوم و موجود در جوانه گندم ، در پیشگیری از ابتلا به انواع موثر شناخته شده است.

جوانه گندم برای تقویت سیستم ایمنی بدن

جوانه گندم دارای نوعی پروتئین به نام هیدرولیزات می باشد که با افزایش فعالیت آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند با رادیکال‌های آزاد موجود در بدن مبارزه کرده و آن‌ها را نابود کند.

از وظایف پروتئین می‌‌توان به تولید آنتی‌بادی در بدن اشاره کرد که برای مقابله با میکروب عفونت و بیماری‌های خاص ضروری می باشد.

خواص جوانه گندم برای بهبود عملکرد سیستم عصبی

اسیدهای چرب امگا سه موجود در جوانه گندم بر روی عملکرد سیستم عصبی بسیار مفید بوده و می‌تواند خلق و خو را بهبود ببخشد که این امر باعث کاهش سطح استرس و اضطراب می‌شود.

جوانه گندم برای سرطان

اضافه کردن جوانه گندم به رژیم غذایی باعث کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان می شود چرا که از متابولیسم گلوکز در سلول‌های بنیادی جلوگیری کرده و با مهار کیناز که یک فعالیت سرطانی در سلول‌ها می‌باشد می‌تواند با این بیماری مقابله کند.

خواص جوانه گندم برای سلامت قلب

جوانه گندم از سلامت قلب محافظت کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، حمله قلبی و سکته را کاهش می‌دهد. اسیدهای چرب امگا سه موجود در جوانه گندم برای عملکرد قلب بسیار مفید است.

همچنین لازم است بدانید برای خرید حتما گواهینامه بین‌المللی معتبر در این زمینه داشته باشند.  قیمت سبوس چند غله دکتر بیز در بازار متفاوت است ولی شرکت ما این سبوس را با کیفیت عالی و بهترین قیمت در اختیار شما می‌گذارد.

خواص جوانه گندم برای پرندگان

ارزش غذایی چهار قاشق غذاخوری جوانه گندم معادل یک کف دست نان است.

این جوانه نسبت به دانه آن سه تا ۱۲ برابر ویتامین B و سه برابر ویتامین E دارد وبه واسطه سلنیوم، منیزیم و ویتامین E رادیکال‌های آزاد مضر بدن را حذف می‌کند و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش فعالیت‌های مغزی و غدد جنسی می‌شود.

سمنو، سوهان و حلیم به شرطی که با جوانه گندم تهیه شده باشد تا حدودی خواص این جوانه را دارد.

نحوه صحیح تغذیه با جوانه گندم به این صورت است که اولین جوانه ای که زد باید مصرف کرد و الباقی رو در یخچال گذاشت تا رشدش کمتر شود اگر اندازه جوانه زیادتر شود نباید به پرنده داد و بنوعی سمی حساب می آید و تمام خواص آن به نوک اول آن است.

از خرید پودر جوانه گندم برای چاقی صورت یا بسته آماده جوانه گندم از سوپرمارکت ها برای تغذیه ی پرنده خودداری کنید چون یکی از عوامل تلف شدن پرندگان می باشد.

جمع بندی

در این مطلب در رابطه با طرز تهیه ماسک جوانه گندم برای لک صورت صحبت کردیم و گفتیم که چگونه می‌توان در خانه و بدون هیچ گونه تجهیزاتی خاص بهترین ماسک‌ها را برای رفع لکه‌های پوستی ساخت. همچنین گفتیم اگر به هر دلیلی زمان کافی برای ساخت ماسک صورت را ندارید و می‌خواهید از یک محصول مراقبتی فوق‌العاده استفاده کنید، به دلیل ترکیبات به کار رفته می‌توانند نقش بسیاری در کاهش لکه‌های پوستی و زیبایی و جوانی پوست شما داشته باشند.

لازم به ذکر است که ما در مجموعه وارنبو با استفاده از مواد ارگانیک و طبیعی محصولاتی مراقبتی و بهداشتی را می‌سازیم که در هیچ کجای دیگر نظیر ندارند. این محصولات در بهترین آزمایشگاه‌ها با استفاده از بهترین و مدرن‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته می‌شوند. به همین دلیل نیز قابلیت رقابت با بهترین محصولات مراقبتی و بهداشتی جهانی را دارند. برای خرید این محصول تنها کافی است پس از ورود به وب سایت ما پله صفحه محصولات بروید و خرید خود را تکمیل کنید.

امین پارسائی

امین پارسائی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا