جامعه

مراجعه بیش از یک میلیون نفر به مراکز بهداشت و درمان در نوروز/افزایش مصدومان حوادث ترافیکی

مراجعه بیش از یک میلیون نفر به مراکز بهداشت و درمان در نوروز/افزایش مصدومان حوادث ترافیکی

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه اورژانس 115 از 25 اسفند تاکنون 110 هزار مأموریت انجام داده است گفت: از این تعداد 17 هزار و 901 مأموریت ترافیکی و 92 هزار مأموریت غیر ترافیکی بودند

به گزارش آپارات نیوز ، پیر حسین کولیوند وی امروز در یک کنفرانس خبری گفت: “سال گذشته ما برنامه ها و برنامه های ویژه ای را برای رویدادهای مختلف در نظر گرفتیم.”

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به طرح سلامت نوروز گفت: علی رغم اینکه سیاست وزارت بهداشت و به ویژه نگاه کارشناسانه وزیر بهداشت به عنوان فرمانده کل حوزه تاج ، برای سفر نبود ، ما بیشتر درگیر انتقال ویروس کرونا هستیم. “ما آن را در سفرها ، دوره ها یا جمع ها تجربه کردیم. در عزاداری ها و عروسی ها ، انتقال معمولاً بسیار بیشتر است و ویروس به سرعت گسترش می یابد. امروز شاهد افزایش تدریجی تعداد مبتلایان به بیماری ویروس کرونا قلب هستیم.

وی ادامه می دهد: با همه این تفاسیر ، ما پروژه ای را با عنوان طرح سلامت نوروز آغاز کرده ایم. ما پروژه را با شدت بیشتری از 25 تا 15 تا 17 آوریل ادامه خواهیم داد.

وی گفت: یکی از آنها مسئله اورژانس و 115 بیماری و مسئله بهداشت (هم بهداشت محیط و هم مدیریت بیماری های عفونی) و سازماندهی خون و دارو و تجهیزات و تجهیزات و موضوع درمان است. سرانجام ، ما پوشش عمومی را بر اساس برنامه سلامت نوروز برای مردم در نظر گرفتیم.

وی افزود: علی رغم اینکه در مواقع اضطراری همیشه آماده هستیم ، اما اخطار فوری تری داده ایم و همه همکاران شیفت خود را افزایش داده اند.

کولیوند در بخش دیگری از این نشست گفت: ” ما به دنبال برنامه بهداشتی نوروز هستیم تا خدمات بهداشتی را ادغام کنیم و ظرفیت نگهداری و عملیاتی خدمات بهداشتی را افزایش دهیم و داروها و تجهیزات و در دسترس بودن اقلام را برای مردم فراهم کنیم. و ذخیره خون.

رئیس سازمان اورژانس کشور در ادامه گفت: اورژانس 115 از 25 اسفندماه که شروع به کار این پروژه بود 110 هزار مأموریت انجام داده است که 17 هزار و 901 مأموریت مأموریت ترافیکی و 92 هزار مأموریت غیر ترافیکی بوده است. تصادفات رانندگی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و این نشان می دهد که افزایش سفر منجر به حوادث رانندگی بیشتری شده است.

کولیوند با اشاره به دو طرح 247 و 724 برای حملات حاد قلبی و سکته مغزی گفت: با اجرای این طرح از 25 اسفند تاکنون 474 نفر نجات داده شده اند.

وی افزود: در این مدت 64 پرواز در هر مورد اضطراری داشتیم که 100 مصدوم را توسط اورژانس منتقل کردیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور در ادامه اظهار داشت: تعداد کل مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی در سراسر کشور 1 255000 نفر است که از این تعداد 272000 نفر در بیمارستان و مابقی در بیمارستان به صورت سرپایی بستری شده اند. از این تعداد 18 هزار و 931 نفر در بخشهای ویژه بستری شدند.

برو جلو …

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا