دانش و سلامت

هشدار کرونایی معاون وزارت بهداشت به مردم

گزیده ها:

دکتر. قاسم جان بابایی در حاشیه مراسم افتتاحیه فاز دوم پزشکی از راه دور در منطقه 9 کشور در بیمارستان قائم مشهد ، اظهار داشت: و امیدواریم که شاهد بهبود وضعیت بیماری در کشور از طریق محدودیت ها باشیم اولین تصمیم را بگیرید و فاصله بگیرید و از ماسک استفاده کنید.

“محدودیت های اخیر در برخی از استان ها نباید به تعطیلات در پایان ماه صفر محدود شود ، و ما بعد از این تعطیلات بیشتر نگران هستیم زیرا بسیاری از مردم قصد دارند بعد از این تعطیلات بروند و ما می دانیم که برخی از افراد حتی آنها تالارهای عروسی اجاره کردند. اگر مردم بخواهند بعد از ماه صفر مراسم و اجتماعاتی را برگزار كنند كه قطعاً شاهد انتقال بیماری هستیم ، وضعیت بسیار بدتر از وضعیت فعلی خواهد بود.

معاون وزیر بهداشت: بعداً می توانید سفر کنید

در حال حاضر مشخص نیست که وی پس از ترک پست خود چه کاری انجام خواهد داد.

معاون وزیر بهداشت گفت: از نظر زمانی مشخص نیست که چه مدت تاج در کشور وجود داشته است و خوشبختانه درصد زیادی از ایرانیان هنوز به این بیماری آلوده نشده اند و البته آنها همیشه خطر ” تا زمانی که تاج با همان توانایی و قدرت بیماری زایی ادامه یابد ، ما باید نگران باشیم و محدودیت ها نباید به دو یا سه روز محدود شوند.

بدترین استراتژی این است که بگوییم همه افراد باید تاج داشته باشند

دکتر. جان بابایی افزود: تا زمانی که یک واکسن موثر ، تولید یا ویروس به مرور ضعیف می شود ، ما باید پروتکل ها و روش ها را دنبال کنیم و این ایده که بگوییم همه افراد باید به این بیماری مبتلا شوند بدترین استراتژی است که مطمئنا در کشور ما چنین رویکردی وجود ندارد.

وی تأکید می کند: دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت بیماری تولید نمی کنند اما در خارج از وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی اتفاق می افتد. کرونا یک مسئله اجتماعی است و هیچ جنبه درمانی و البته هیچ درمان قطعی ندارد.

کوید 19 ریشه در رفتارهای اجتماعی دارد

معاون وزیر بهداشت افزود: وقتی فردی مبتلا به سرطان تشخیص داده می شود ، وظیفه او مشخص است كه باید به بیمارستانها برود و تحت عمل جراحی ، پرتودرمانی یا شیمی درمانی قرار گیرد ، اما برای بیماری Covid 19 كه هیچ درمان قطعی ندارد ، درمان آن حمایتی است. ” و علت و ریشه آن مسائل و رفتارهای اجتماعی است.

دکتر. جان بابایی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور هزینه های عدم رعایت برخی از هموطنانمان را که رفتار اجتماعی آنها باید بار بیماری ها را در جامعه افزایش دهد ، پرداخت می کنند و کارکنان مراکز درمانی به مدت 8 ماه با لباس مخصوص بوده اند. ، 24 ساعت شبانه روز سخت و گرم کار می کند و به افرادی که نمی خواهند از قوانین پیروی کنند ، به نقاب زدن اعتقاد ندارند ، رفتار اجتماعی نامناسب دارند یا از ماسک استفاده نمی کنند ، پول می دهد.

وی تأكید می كند: مطمئن باشید كه یك بیماری در كشور زمانی كنترل و كنترل می شود كه همه جامعه آن را مشاهده كنند و اگر برخی افراد از قوانین پیروی نكنند ویروس را در جامعه پخش می كنند.

بعداً می توانید سفر کنید

معاون وزیر بهداشت گفت: “19 بیماری خطرناک وجود دارد.” درست است که بیشتر افراد بهبود می یابند ، اما مشخص نیست چه کسی به این بیماری مبتلا می شود و چه کسی زنده می ماند. مردم باید آگاه باشند که ممکن است بعداً سفر کنند ، اما زندگی و خانواده خود را به خطر نمی اندازند زیرا ظرفیت خدمات بیمارستان محدود است.

تجربیات کشورهای موفق چه بوده است؟

طبق وب سایت وبدا ، دکتر جان بابایی گفت: کوید 19 هنوز هم یکی از کشنده ترین بیماری ها است و ثابت شده است که تردد غیرضروری یکی از دلایل اصلی این بیماری است. اولین کاری که کشورهایی که موفق به رانندگی با کرونا شدند انجام شد این بود که ترافیک را محدود کنند ، فاصله را مجبور کنند ، از ماسک و قرنطینه استفاده کنند و هیچ کشور دیگری موفق نشده است و ما نمی توانیم تجربه دیگری داشته باشیم در بیایید کشور را شروع کنیم. تاکنون جامعه پزشکی توانسته است مشکلات مردم را با وقار برطرف کند ، اما ادامه و آینده این بیماری به رفتار اجتماعی افراد جامعه بستگی دارد.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا