استانها

مراحل پایانی تدوین طرح جامع گردشگری، نقشه راه توسعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

مراحل پایانی تدوین طرح جامع گردشگری، نقشه راه توسعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح جامع گردشگری این استان در مراحل پایانی تدوین است تا توسعه حوزه گردشگری به صورت هدفمند پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری آپارات نیوز از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سعید طالبی پور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تدوین طرح جامع گردشگری به منظور استفاده از همه ظرفیت‌های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه زیرساخت‌های این حوزه راهبردی اثرگذار است که می‌تواند منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید شود.

 

وی افزود: طرح جامع گردشگری این استان در مراحل پایانی تدوین است تا توسعه حوزه گردشگری به صورت هدفمند پیگیری شود.

 

طالبی پور ادامه داد: توجه به گردشگری کشاورزی، بومگردی، گردشگری روستایی و دیگر ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد در طرح جامع گردشگری استان پیش بینی شد.

 

وی تاکید کرد: توانمند سازی جوامع محلی از دیگر برنامه‌های دولت برای حوزه گردشگری استان است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تهیه این طرح تا پایان امسال نهایی و آماده اجرا خواهد شد.وظیفه دولت ایجاد زیرساخت‌ها و ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران است و بیشتر نقش تسهیل گری دارد.

 

طالبی پور بیان داشت: ظرف یک سال گذشته با وقفه‌ای که در پرداخت تسهیلات و کمبود اعتبارات مواجه بوده ایم روند اجرای برخی طرح ها به کندی پیش رفت البته طرح‌هایی هم بودند که از محل منابع داخلی بانک کشاورزی استان تسهیلات گرفتند.

 

وی ادامه داد: در برخی از مناطق نمونه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد همچون چشمه بلقیس، موگرمون، کمردو، طسوج، سقاوه و دیگر موارد کار‌های خوبی در دست اجراست.

انتهای پیام 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا