عمومیکسب و کار برتر

مزایا و معایب پکینگ فیلمی برج خنک کننده

مزایا و معایب پکینگ اسپلش برج خنک کننده انواع و اقسام مختلف دارند و چیزی که آنها را از دیگری متمایز می‌ کند، قطعاتی است که داخل آنها به کار برده شده است. به همین دلیل در این مقاله تصمیم داریم راجع به پکینگ اسپلش برج خنک کننده صحبت کنیم که احتمالا خیلی از شما دوست دارید و می خواهید بدانید تفاوت آن با دیگر پکینگ ها چیست. برای اینکه آن ها را بهتر بشناسید، بهتر است که اول ویژگی های آن را بخوانید و از طرفی با مزایا و معایبشان آشنا شوید تا بتوانید بهترین تصمیم گیری را در انتخاب پکیج داشته باشید.‌ پس این مقاله را از دست ندهید.

طبقه بندی پکینگ برج خنک کننده بر اساس جنس

پکینگ اسپلش چیست؟

پکینگ اسپلش یکی از انواع پکینگ ها در کولینگ تاور است که در این مقاله می خواهیم راجع به مزایا و معایب پکینگ اسپلش با شما صحبت کنیم. این پکینگ ها از لایه لایه های بند و میله های پلاستیکی ساخته شده اند و زمانی که آب با آنها برخورد می‌ کند، آب را به صورت قطرات خیلی ریز پخش می کنند.

هر چه تعداد این قطرات بیشتر و بیشتر باشد، سطح تماس و زمان بیشتری را ایجاد می‌ کند. پکینگ اسپلش در حالت سنتی از چوب ساخته می‌ شود؛ اما طراحی های جدیدی هم از آن وجود دارد که از جنس pvc  ساخته شده اند. مهمترین و بزرگترین بخش کارخانه  تولید کننده برج خنک کننده واحد فایبرگلاس است.

ویژگی ‌ها و مشخصات پکینگ اسپلش

قبل از صحبت کردن راجع به مزایا و معایب پکینگ اسپلش برج خنک کننده، بهتر است در مورد ویژگی ها و مشخصات آنها اطلاعاتی در اختیار شما بگذاریم. پکینگ اسپلش توالی برخورد آب با میله ها را به گونه ای ایجاد می‌ کند که زمان تماس با آب و هوا افزایش پیدا کند و همین باعث می‌ شود که حرارت بیشتری تولید شود.

هنگامی که قطره ها به سمت پایین ریزش پیدا می‌ کنند، به صورت متعدد به میله ها برخورد می کنند و فرصت خنک شدن را به وجود می آورند؛ همین جاست که متوجه می شویم چرا برخورد های متوالی باعث تجمع رسوب نمی شود.

با این ویژگی، گرفتگی و رسوب به کمترین میزان خودش می‌ رسد.این پکینگ ها در برابر آب با سختی بالا خیلی مقاوم و قابل اطمینان هستند که این جزء مزیتشان نسبت به پکینگ فیلمی محسوب می شود.

مزایا و معایب پکینگ اسپلش

پکینگ اسپلش برج خنک کننده یا ها در جهت افقی قرار می گیرد که در برابر جریان هوا مقاومت ایجاد نمی کند. بیشتر پکینک های اسپلش در برج خنک کننده در جریان متقاطع قرار می گیرند که جریان هوا به صورت افقی و جریان آب به صورت عمودی باشد.

مزایای پکینگ اسپلش

حتماً شما هم در این مقاله می خواهید مزایا و معایب برج خنک کننده را متوجه شوید. مزایای این پکیج ها شامل موارد زیر است:

  • این پکینگ ها برای آب هایی که کیفیت ندارند، یعنی درجه سختی آنها خیلی بالاست، ایده آل و مناسب می باشد، زیرا دچار گرفتگی نمی شود.
  • در برابر رسوم و خرابی نازل ها عملکرد مطمئنی از خودش نشان می‌ دهند.
  • در طول ریزش، آب را به خوبی توزیع می‌ کنند که یکی از مهمترین ویژگی های آن ها می باشد.
  • در صنایع مختلف کاربرد های بسیار وسیع و گسترده دارند.
  • نگهداری از آن ها آسان است.
  • طول عمر آن ها بالاست.
  • در دما های مختلف هم مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.

اکنون نوبت این است که معایب و پکینگ اسپلش را هم بگوییم که شامل موارد زیر هستند:

  • این پکینگ ها اغلب در ابعاد کوچک بوده و اندازه پکینگ فیلمی راندمان بالا نخواهند داشت.
  • نصب آن ها نسبت به پکینگ های دیگر راحت نیست.
  • روی خودشان قطره گیر ندارند که همین باعث می شود کمی کارتان سخت باشد.
  • قابلیت ساخت آن ها در بلوک های مختلف هم خیلی خوب نیست.

اصل عملکرد و قرارگیری پکینگ در برج خنک کننده چگونه است ؟

پکینگ برج خنک کننده که به آن بسته انتقال حرارت یا پک پر کن نیز گفته می‌شود. سطح بزرگی را برای خنک‌سازی تبخیری فراهم می‌کند. اصل عملکرد پرکننده برج خنک کننده این است که تا آنجا که ممکن است سطح آب در تماس با هوا باشد، این پرکن در زیر لوله توزیع آب و بالای حوضچه برج خنک کننده قرار میگیرد . بسته به طراحی برج ، هوا یا از لایه بسته‌بندی عبور می‌کند (فشار اجباری) یا از طریق آن کشیده می‌شود. با عبور هوا از روی لایه آب، خنک شدن تبخیری صورت می گیرد و آب خنک می شود .

 متریال پکینگ برج خنک کننده

در گذشته، پکینگ برج خنک کننده با استفاده از چوب ساخته می‌شد، اما امروزه این پرکن ها به صورت شبکه‌ای (اسپلش مدیا یا فیلم ) که  لایه‌هایی غیر تنظیمی و با اشکال هندسی گوناگون طراحی و اجرا می شوند. متداول ترین ماده برای تولید پکینگ پی وی سی یا پلی پروپیلن می باشد.

مهم ترین کارایی آن سبک وزن بودن وکارایی آسان است که سبب شده تعویض و حذف رسوبات آن برای تمیز کردن و نگهداری برج به راحتی صورت پذیرد ،کاهش اندازه پر کن به اندازه مورد نیاز برج خنک کننده یکی دیگر از مزایای این نوع پکینگ ها می باشد .مجموعه ما با بيش از 10 سال سابقه درخشان در طراحي و توليد فروش قطعات برج خنک کننده ,توانسته است حداکثر رضایتمندی مشتریان را بدست آورد.

پکینگ برج خنک کننده کراس فلو

پکینگ در برابر فرسایش بسیار مقاوم است، این شبکه ها از بابت تعداد زیاد ،نقطه و نحوه اتصال دارای ساختار خود نگهدارنده است . و به دلیل ویژگی ذاتی در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش، شیمیایی و باکتریایی مقاوم می باشد و عمر طولانی را ارائه می دهد .

آیا انواع مختلفی از پکینگ برج خنک کننده وجود دارد؟

بله پکینگ ها در همه اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد و مهم است که بدانید چه زمانی و کجا از هر نوع استفاده کنید. این امر در هنگام تعویض پکینگ از اهمیت ویژه ای برخوردار است، که در طول عمر معمولی هر برج خنک کننده اجتناب ناپذیر خواهد بود .

انواع پکینگ برج خنک کننده

پکینگ در برج خنک کننده باعث می شود که سطح آب گرم با هوا بسیار بلند تر باشد به طوری که آب به سرعت خنک می شود .  نوع و کیفیت آن مشخص می کند که آیا یک برج خنک کننده می تواند به طور مستقیم آب یا سیال را خنک کند یا خیر.

یک پرکننده برج خنک کن از نوع فیلمی بوده که دارای حذف کننده رانش سلولی بسیار کارآمد است و  در قالب های حرارتی قالب گیری می شود . قابل استفاده و جایگذاری در  برج خنک کننده با جریان متقاطع است و ساخته شده با صفحه های هندسی مورب  از متریال PVC یاPP  با ضخامت 400 و 600 و 300 میکرون طراحی و اجرا می شود .

با توجه به گام پکینگ صفحات مورب با فواصلی معین بر روی هم چیده می شوند این فواصل در حدود 12 تا 22 میلیمتر هستند و از ورقهایی با جنس پی وی سی PVC ، پلی پروپیلن  PP  که پر کاربرد ترین در ساخت  مدل پکینگ لانه زنبوری می باشد . نصب نازل برج خنک کننده درون برج باید طی دقت بالایی صورت گیرد زیرا اگر جای صحیح خود قرار نگیرد مکانیزم خنک کاری سیستم دچار اختلال اساسی خواهد شد.

برای عملکرد بهینه این نوع پکینگ باید از آبهایی با کیفیت استفاده شود زیرا رسوب پذیری، پرکن فیلمی در آب های سخت بسیار بالا است. البته پکینگ خنک کن فیلمی  قابلیت برش کاری به در خواست مشتری را دارد و باید گفت پکینگ فیلم ها بیشترین کاربرد را در برج خنک کننده مخروطی به خود اختصاص داده است .  این پکینگ در سه نوع  پکینگ لانه زنبوری ،پکینگ رولی ، پکینگ شانه تخم مرغی قابل تولید است .

امین پارسائی

امین پارسائی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا