بین الملل

مصطفی آل کاظمی اولین نخست وزیر عراق + CV شد


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، وابسته به گروه المیادین ، ​​عدنان الزورفی نخست وزیر عراق سرانجام مجبور شد از دولت جدید خود کناره گیری کند.

مصطفی آل کاظمی اولین نخست وزیر عراق + CV شد

از طرف دیگر ، مصطفی آل کاظمی به همراه تعدادی از رهبران احزاب سیاسی و دیگر اعضای پارلمان به کاخ ریاست جمهوری عراق رسیدند.

مصطفی آل کاظمی اولین نخست وزیر عراق + CV شد

برهم صالح ، رئیس جمهور عراق ، کاظمی را به عنوان یک مقام دولتی منصوب کرد.

بیوگرافی

پس از استعفای محمد توفیق الوی از سمت نخست وزیر عراق و عدم توانایی عدنان الدرفی در تشکیل دولت جدید ، نام رئیس سرویس اطلاعاتی عراق برای این سمت پیشنهاد شد.

مصطفی آل کاظمی در سال 1967 در بغداد به دنیا آمد و فارغ التحصیل رشته حقوق است. مدتی به عنوان سردبیر بخش عراقی سایت خبری ال-مانیتور مشغول انتشار مقاله هایی با هدف بالا بردن روحیه صلح و مشارکت اجتماعی در عراق ، نشان دادن آینده و وضعیت تاریخی خوب کشور و کشف ناکامی های پشت صحنه بود.

کاظمی مدتی به عنوان چهره مخالف رژیم صدام در تبعید بود و در همان زمان وی را به عنوان شخصی نزدیک به حزب داوا می شناسند. با این حال ، او تا سال 2016 که به دستور نخست وزیر پیشین عراق حیدر العبادی انتخاب شد ، در ساختار اداری عراق موضع برجسته ای نداشت.

وی قبل از اینکه رئیس سازمان اطلاعات عراق شود ، به مدت 15 سال بر حل اختلافات داخلی متمرکز شد و همواره به عنوان مدیرعامل بنیاد حافظه عراق در مستندسازی جنایات رژیم سابق فعالیت داشته است.

کاظمی همچنین بنیاد گفتگوی دوستی بشر را از بغداد تا لندن اداره کرد. این سازمان همچنین به دنبال ایجاد شکاف بین تمدنها بود. کاظمی علی رغم ازدواج با دختر یکی از رهبران آن زمان شیعه است اما فعالیت های وی تقریباً بین المللی و با کشورهای غربی بود.

انتهای پیام / 4033 /


انتشارات سایت طبق استخراج اخبار روز، اقدام به نشر محتوا می نماید، بنابراین مسوولیت نوشته های سایت بر عهده مراجع اصلی بوده و سامانه آنلاین آپارات نیوز هیچ مسوولیتی در قبال این نوشته از سایت ندارد.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا