بین الملل

نخست وزیر ایتالیا: با متحدانمان علیه ایران رایزنی می‌کنیم!

نخست وزیر ایتالیا: با متحدانمان علیه ایران رایزنی می‌کنیم!

به گزارش خبرگزاری رویترز، جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا روز پنجشنبه در یک سخنرانی در یک کنفرانس خبری در رم قول داد در اقدامی مداخله جویانه و خلاف قوانین بین المللی در حمایت از آشوبگران با متحدان خود مشورت کند. .

نخست وزیر ایتالیا در این خصوص گفت: آنچه امروز در ایران می گذرد برای ما غیرقابل قبول است که منشور سازمان ملل متحد مبنی بر لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل را نقض می کند. ایتالیا دیگر نمی تواند این را تحمل کند.

وزارت امور خارجه ایتالیا روز گذشته در بیانیه ای از احضار آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه، سفیر جمهوری اسلامی در رم خبر داد.

وزارت امور خارجه ایتالیا اعلام کرد که محمدرضا صبوری سفیر جدید جمهوری اسلامی در رم به بهانه سرکوب اعتراضات ایتالیا توسط تهران به وزارت امور خارجه ایتالیا رفت.

«آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه ایتالیا پیشتر اقدامات ایران در دفاع از امنیت مردم در برابر اغتشاشگران را «غیرقابل دفاع» خوانده بود!

از زمان آغاز شورش های پراکنده در ایران، کشورهای غربی و آمریکا ضمن اعمال تحریم ها علیه مقامات قانونی و واقعی ایران، آشوبگران را تحریک و تشویق کرده اند.

پیش از این ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری در واکنش به اظهارات مداخله جویانه مقامات فرانسوی علیه کشورمان گفت: با توجه به اظهارات مقامات فرانسوی، رئیس جمهور این کشور کشور و نوع رفتار و مواضع آنها در قبال تحولات داخلی ایران و نیز نوع رویکرد قبلی به تحولات و اعتراضات داخلی فرانسه و انتصابات اخیر کارگری در این کشور و سمت ها به نظر می رسد رویکرد مقامات فرانسوی در این زمینه همانند اروپایی ها باشد که تروریسم را به خوب و بد تقسیم می کنند و این زمینه نیز بی نظمی را به خوب و بد تقسیم می کند.

وی افزود: اگر در ایران اغتشاش باشد، این اغتشاش خوب است اما اگر در اروپا اتفاق بیفتد به آن اغتشاش بد می گویند و مقامات امنیتی با آن برخورد می کنند.

کنعانی گفت: دولت ایران دولتی مسئولیت پذیر است و در عمل نیز آن را ثابت کرده است. حکومت ایران دولتی است که به نظرات شهروندان احترام می گذارد و با رای مردم در یک دوره چهار ساله انتخاب می شود و به امنیت شهروندان توجه دارد.

310310

دکمه بازگشت به بالا