جامعه

مطالعه‌ ملی پیامدهای اجتماعی و روانی کرونا بر کودکان و دانشجویان

مطالعه‌ ملی پیامدهای اجتماعی و روانی کرونا بر کودکان و دانشجویان

رئیس دبیرخانه پایش اجتماعی کووید 19 مطالعه ای در مورد سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان و همچنین یک مطالعه ملی “پیامدهای اجتماعی، روانی، بهداشتی و ایمنی” با همکاری (یونیسف) در زمینه ارزیابی روانی و اجتماعی طراحی کرده است. وضعیت سلامت کودکان زیر 18 سال در این دبیرخانه اعلام شد.

دکتر دکتر در گفت وگو با آپارات نیوز محمد ساعتچی وی گفت: یکی از تغییرات ناشی از ویروس کرونا در جامعه مربوط به دوران بعد از تاج گذاری است. انسان ها نیز آفریده شده اند. بنابراین علاوه بر بحث سلامت جسمی، سلامت روان مردم ایران نیز به شدت آسیب دیده است و این موضوع یک سری عوارض حاد و یک سری عوارض طولانی مدت به جای خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: آنچه محققان سلامت روان باید به آن توجه و مداخله کنند این است که عوارض طولانی مدت عروق کرونا چه تاثیری بر سلامت روان دارد؟ تاثیر طولانی مدت کرونا بر سلامت اجتماعی چیست؟

رئیس دبیرخانه پایش اجتماعی کووید 19 در این خصوص از طراحی مطالعه ای در زمینه سلامت روان و سلامت اجتماعی دانش آموزان در این دبیرخانه خبر داد و افزود: دانش آموزان گروهی بودند که دو سال در خانه بودند. یعنی به دلیل تعطیلی دانشگاه ها از فضاهای اجتماعی مانند خوابگاه، کلاس درس و حضور فیزیکی به شدت آسیب دیدند. در همین راستا رصدخانه مطالعه ای را برای تعیین وضعیت سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان قبل و بعد از شیوع ویروس کرونا و افت تحصیلی طراحی کرده است.

ساعتچی همچنین گفت: یک مطالعه ملی با عنوان «پیامدهای اجتماعی، روانی، بهداشتی و ایمنی» با همکاری صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) برای تعیین وضعیت سلامت روانی و اجتماعی کودکان زیر 18 سال در حال تدوین است. افت تحصیلی، عدم دسترسی به سیستم های کامپیوتر، تلفن همراه و تبلت برای آموزش و همچنین عدم دسترسی کودکان به خدمات بهداشتی را بررسی می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا