دانش و سلامتکسب و کار برتر

مهم ترین نشانه های لوازم آرایش فاسد

امروزه یکی از مسائلی که توسط خانم ها نادیده گرفته می شوند، توجه به تاریخ انقضا لوازم آرایشی می باشد. این در حالی است که محصولات آرایشی هم مانند مواد غذایی تاریخ انقضا دارند و استفاده از هر گونه لوزام آرایش فاسد، عوارض سخت و جبران ناپذیری را برای ما به دنبال خواهد داشت. از کجا بفهمیم لوازم آرایش ما فاسد شده است؟

مهم ترین نشانه های لوازم آرایش فاسد

این سوالی است که ممکن است ذهن شما را هم به خود مشغول کرده باشد. اگر به دنبال یافتن پاسخ این سوال هستید، مطالعه این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید، چرا که این بخش از مجله در ابتدا به مهم ترین نشانه های لوازم آرایش فاسد می پردازد و در پایان نیز به این مسئله اشاره دارد که استفاده از محصولات آرایشی تاریخ گذشته و فاسد چه بلایی بر سر پوستمان می آورد.

  1. تغییر رنگ لوازم آرایشی

یکی از نشانه‌های مهمی که در مورد فاسد شدن لوازم آرایشی نباید به هیچ وجه آن را نادیده بگیرید، تغییر رنگ  است؛ طوری که به حالت قبلی‌شان برنگردند. این مورد را می‌توان به ویژه موقع فاسد شدن کرم پودر مشاهده کرد. به همین دلیل است که بسیاری از برندهای معتبر کرم پودرهای خود را داخل شیشه‌های شفاف قرار می‌دهند؛ این کار علاوه بر اینکه میزان باقی مانده از محصول را به راحتی نشان می‌دهد، منجر به چک کردن کیفیت آن نیز خواهد شد. دقت داشته باشید که اگر رنگ لوازم آرایش شما عوض شده باشد، حتی احتمال رشد باکتری در آن وجود دارد که برای سلامت شما بسیار مضر خواهد بود.

  1. تغییر بافت لوازم آرایشی

یکی دیگر از راه‌های تشخیص لوازم آرایش فاسد، مشاهده تغییراتی در بافت محصول است. برای تشخیص تغییر در بافت کافیست محتویات لوازم آرایش مورد نظرتان را لمس کنید. مثلا کمی از و یا تان را روی انگشت خود بریزید و با دو انگشت بافت آن را با دقت لمس کنید. اگر احساس کردید که بافت آن لیز یا سر شده، بدانید که قطعا فاسد شده و به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید.

  1. تغییر بوی محصولات آرایشی

یکی دیگر از نشانه‌های فاسد شدن لوازم آرایشی، تغییر بوی آن هاست. تغییر بو یک نشانه بارز فاسد شدن لوازم آرایشی می‌باشد. برای تشخیص فاسد بودن وسیله مورد نظرتان کافیست آن را بو کنید و بدانید محصولات آرایشی فاسد شده دارای بوی تند و نامطبوعی هستند.

لوازم آرایشی معمولا خوش بو هستن که ممکنه بو و رایحه اون‌ها به مرور کم بشه ولی وقتی که محصولات آرایشی منقضی می شن،
به طور کلی بوشون عوض میشه و اکثرا بوی ناخوشایندی می‌دن.

مثلا ممکنه بویی شبیه به بوی گازوئیل از اون به مشام برسه یا حتی بوی روغن مونده در رژ ها یا کرم پودر ها احساس بشه.

  1. تاریخ انقضای لوازم آرایشی

امین پارسائی

امین پارسائی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا