عمومیکسب و کار برتر

نحوه جرم گیری ماشین ظرف شویی

اهمیت جرم گیری ماشین ظرفشویی

یکی از دلایل مهم خرابی ماشین ظرفشویی، استفاده طولانی مدت و  عدم رسیدگی به آن است؛ در صورتی که شما نسبت به جرم گیری ماشین ظرفشویی خود بی‌اهمیت باشید، قطعا به قسمت‌های اصلی دستگاه آسیب وارد می‌شود، حتی اگر بهترین برند ماشین ظرفشویی را نیز خریداری کرده باشید. برای طول عمر بهتر دستگاه علاوه بر جرم گیری‌های مداوم در خانه بهتر است سالی یکبار، ماشین ظرفشویی توسط یک متخصص جرم گیری شود اینگونه سلامت موتور و قسمت‌های دیگر دستگاه تضمین می‌شود. تا نیاز به تعمیر بوش نباشد.

بهترین زمان جرم گیری ماشین ظرفشویی چه موقع است؟

بسیاری از افراد هنگام جرم گیری ماشین ظرفشویی این سوال برایشان ایجاد می‌شود که از کجا بفهمیم چه زمانی باید ماشین ظرفشویی را جرمگیری کنیم؟ یا اینکه حد فاصل جرم گیری ماشین ظرفشویی باید چقدر باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت باتوجه به نظر اکثر کارشناسان، به طور متوسط هر ۴ تا ۶ هفته یا بعد از 30 تا 40 بار استفاده، بهترین زمان برای جرم گیری است. برای اینکه مطمئن شوید زمان جرم گیری فرا رسیده، به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • افت کیفیت شستشوی ظروف یکی از عوامل نشان‌دهنده نیاز به جرمگیر است. اگر بعد از مدتی استفاده مستمر از دستگاه، متوجه این موضوع شدید، حتماً اقدام به جرمگیری کنید.
  • بوی نامطبوع از دیگر فاکتورهایی است که نشان می‌دهد زمان جرمگیری ماشین شما فرا رسیده است.
  • تکه‌هایی از مواد غذایی یا آهکی که رسوب کرده را در دستگاه مشاهده کنید.

How to scale the dishwasher

نحوه جرم‌گیری ماشین ظرفشویی

برای جرم‌گیری و رسوب‌زدایی ماشین ظرفشویی بعد از انتخاب ماده جرم گیر، تنظیمات برنامه را روی بالاترین تایم و درجه حرارت قراردهید و بگذارید تا انتها برنامه شستشو انجام شود؛ این کار باعث می‌شود که ذرات غذا و چربی چسبیده و رسوب شده به دیواره‌ها، قفسه‌ها و لوله‌های تخلیه دفع شوند.

جرم گیری ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش و شیرین

بهترین روش جرم گیری ماشین ظرفشویی در خانه، استفاده از سرکه و جوش شیرین است. ترکیب این دو ماده، قدرت پاک‌کنندگی بالایی دارند و به راحتی می‌توانند چربی‌ها و جرم‌هایی که به محفظه یا قسمت‌های مختلف چسبیده‌اند را جدا کرده و بشویند. از سرکه و جوش شیرین، می‌توانید علاوه‌بر جرمگیر، به عنوان از بین برنده‌ بوی نامطبوع ماشین ظرفشویی نیز استفاده کنید. استفاده از این ترکیب ساده حداقل ماهی یک‌بار توصیه می‌کنیم.

استفاده از قرص جرم گیر

قرص‌های جرمگیری، یکی دیگر از انواع جرم گیر ماشین ظرفشویی هستند که جزو بهترین جرم گیر ماشین ظرفشویی نیز به شمار می‌آید که نحوه کار با آن‌ها بسیار راحت است؛ اگر آب محل سکونت شما سختی باجرم گیری ماشین ظرفشویی از جمله کارهای بسیار مهمی می باشد که برای افزایش طول عمر دستگاه و کمک به شستشوی تمیز ظروف باید به صورت دوره ای انجام شود. برای رسوب زدایی ماشین ظرفشویی روش های مختلفی وجود دارد و از مهم ترین آنها می توان به استفاده از پودر، سرکه، جوش شیرین و قرص و ژل های رسوب زدا و جرم گیر اشاره کرد. در این بخش از مطالب تکنوپشتیبان تکنیک ها و نکات مهم برای نگهداری و رسوب گیری ماشین ظرفشویی ال جی، بوش، سامسونگ، مجیک، دوو و پاکشوما را ارائه خواهیم داد.

چرا باید ماشین ظرفشویی را جرم گیری کرد؟

تمام آبهای مورد استفاده در محیط های مسکونی و شهری علیرغم تصفیه های متعددی که بر روی آنها انجام میشود، حاوی املاح می باشند. این املاح منجر به افزایش درجه سختی آب شده و احتمال تشکیل رسوب را بر روی جداره ماشین ظرفشویی و سایر وسایل افزایش می دهد. علاوه براین، تکه های باقی مانده مواد غذایی و چربی و غیره نیز به مرور بر روی قطعات داخلی دستگاه و سبد و جداره ها انباشته شده و لایه های جرم تشکیل میشوند.

به چند دلیل مهم جرم گیری ماشین ظرفشویی و رسوب زدایی آن دارای اهمیت می باشد از قبیل، جلوگیری از ایجاد بوی بد و نامطبوع در دستگاه و افزایش قدرت شستشوی تمیز ظروف و کمک به افزایش طول عمر دستگاه. توجه داشته باشید که تجمع زیاد رسوب و جرم در لوله ها و مسیر خروج آب منجر به گرفتگی میشود و به همین دلیل فشار زیادی به ماشین ظرفشویی وارد شده و به مرور عمر آن نیز کاهش پیدا می کند.

علاوه براین، تجمع لایه های رسوب بر روی بخش های مختلف ماشین ظرفشویی قدرت تمیزکنندگی و شستشو را کاهش می دهد. لذا باید به صورت مرتب با مواد مختلف از جمله نمک، پودر، قرص و ژل و سرکه و جوش شیرین تمام بخش های ماشین ظرفشویی اعم از لاستیک دور درب، سبدها و محفظه داخلی جرم گیری شوند. در صورت تجمع لایه های رسوبی ضخیم می توانید از خدمات تیم های استفاده کنید.

علائم نیاز به جرم گیری ماشین ظرفشویی

یکی از سوالات رایجی که در این زمینه وجود دارد این است که چه زمانی باید از جرم گیر ماشین ظرفشویی استفاده کنیم؟ لازم است بدانید که زمان رسوب زدایی و جرم گیری به عوامل متعددی بستگی دارد و با توجه به شرایط تغییر می کند. به عنوان مثال، برخی از شهرها آب درجه سختی بالایی دارد و به همین دلیل ماشین ظرفشویی خیلی زود رسوب میگیرد. به همین دلیل تعداد دفعات جرم گیری و از بین بردن رسوب ها افزایش پیدا می کند. لذا با بررسی قطعات داخلی و لاستیک دور درب و سبد می توانید به نتیجه بهتری در این زمینه دست پیدا کنید.
از دیگر نشانه های مهم برای زمان جرم گیری ماشین ظرفشویی می توان به استشمام بوی نامطبوع از داخل دستگاه اشاره کرد. جرم ایجاد شده در محفظه داخلی و بخش های مختلف آن بوی بسیار بد و زننده شبیه به بوی کپک ایجاد می کند. در این شرایط بهترین و اصلی ترین اقدام، استفاده از جرم گیر ماشین ظرفشویی و تمیز کردن آن خواهد بود.
علاوه بر موارد فوق، شستشوی کثیف ظروف نیز از دیگر نشانه ها و علائم برای تشخیص زمان مناسب برای جرم گیری ماشین ظرفشویی می باشد. تجمع رسوب در قطعات داخلی باعث میشود آبگیری و شستشوی ظروف به خوبی انجام نشود.

جرم گیری ماشین ظرفشویی با پودر

یکی از بهترین روش برای از بین بردن جرم ظرفشویی، استفاده از پودر می باشد. این پودرها مخصوص از بین بردن جرم داخل ماشین ظرفشویی بوده و به صورت دوره ای باید از آنها استفاده کرد. برای این منظور کافیست ابتدا تمام ظروف داخل ماشین ظرفشویی را از دستگاه خارج کنید. سپس پودر را در کف ظرفشویی یا در مخزن قرص قرار دهید. با اجرای برنامه شستشوی منظم یا عادی این پودر تمام جرم های تشکیل شده در داخل محفظه را تمیز و از بین میبرد.

جرم گیری ماشین ظرفشویی با سرکه

آسان ترین و رایج ترین روش جرم گیری فوری ماشین ظرفشویی، استفاده از سرکه می باشد. سرکه قدرت بالایی در از بین بردن لایه های چربی و جرم های تشکیل شده بر روی سطوح را دارا می باشد. به همین دلیل می توان از آن برای تمیز کردن داخل ماشین های ظرفشویی نیز استفاده نمود.
ابتدا ظروف را از ماشین ظرفشویی خارج کنید، سپس یک فنجان سرکه سفید را در سبد طبقه وسط قرار دهید. کافیست برنامه شستشوی عادی را تنظیم کنید و درب را ببندید. با شروع برنامه شستشو و آب پاشی از بالا سرکه به تمام بخش های محفظه داخلی و کف ظرفشویی پاشیده میشود و جرم گیری را انجام خواهد داد.

خلاصه ای از نکات مهم نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی

کاربران گرامی آی‌ پی امداد برای اینکه وقت کمتری از شما گرفته شود، در جدول زیر به مهمترین نکات در زمینه جرم گیری ظرفشویی پرداخته ایم.

چرا باید ماشین ظرفشویی را جرم گیری کنیم؟
  • از بین بردن بوی مواد غذایی
  • عملکرد صحیح در ظرفشویی
  • جلوگیری از جرم گرفتن قطعات ظرفشویی
  • افزایش طول عمر ظرفشویی
عوامل رسوب در ماشین ظرفشویی کدام ها هستند؟
  • سختی زیاد آب
  • تجمع چربی مواد غذایی
از چه روش هایی برای جرم گیری ظرفشویی میتوان استفاده کرد؟
  • قرص، پودر یا مایع جرم گیر
  • استفاده از مواد طبیعی مثل سرکه و جوش شیرین
هر چند وقت یکبار باید ظرفشویی را جرم گیری کنیم؟
  • اگر مرتب و روزانه از ظرفشویی خود استفاده می کنید، هر 6 ماه یا نهایتا 1سال
  • چنانچه دیر به دیر از ظرفشویی استفاده می کنید، هر 3 ماه یکبار
نحوه استفاده از قرص جرم گیر ماشین ظرفشویی
  • یک عدد قرص را داخل جاقرصی بیندازید و برنامه بلند مدت را انتخاب نمایید.
طریقه استفاده از پودر جرم گیر ظرفشویی
  • یک بسته پودر را در جاقرصی خالی کنید و برنامه بلند مدت را انتخاب کنید.
روش استفاده از مایع یا ژل جرم گیر ظرفشویی
  • مایع یا ژل را داخل جعبه قرص بریزید.
  • یک برنامه طولانی برای شستن ظروف انتخاب کنید.
چگونه ماشین ظرفشویی را با سرکه و جوش شیرین جرم گیری کنیم؟
  • 1 لیتر سرکه + 50 گرم جوش شیرین رامخلوط کنید
  • بعد از گرم شدن آب، درب ظرفشویی را باز نمایید.
  • مخلوط را در کف دستگاه بریزید.
برنامه جرم گیری ماشین ظرفشویی کدام است؟
  • بلندترین برنامه شستشو، بهترین برنامه برای جرم گیری میباشد.
  • از برنامه Sensitive یا Automatic استفاده نمایید.
  • می توانید از برنامه Descaling یا Clean نیز استفاده کنید.
بهترین جرم گیر برای ماشین ظرفشویی چیست؟
  • بهترین جرم گیر برای ماشین ظرفشویی قرص، پودر یا مایع جرمگیر است.
  • اگر در محل سکونت شما، قرص یا مایع جرم گیر با کیفیت وجود ندارد، بهتر است از پودر استفاده کنید.
  • استفاده از جرم گیرها خانگی مثل جوش شیرین + سرکه، پیشنهاد نمیشود.

نتیجه گیری از مقاله جرم گیری ماشین ظرفشویی توسط تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در تهران

همه آنچه در این مقاله در مورد جرم زدایی ماشین ظرفشویی گفته ایم، به شرح زیر است:

  • شستن ماشین ظرفشویی، شستن فیلتر کف ماشین ظرفشویی و تمیز کردن مواد غذایی از ظروف، قبل از شستشو باعث می شود که دستگاه شما کمتر نیاز به جرم گیری داشته باشید.
  • قبل از جرم گیری، ظروف را از دستگاه خارج کنید و از مواد شوینده استفاده نکنید.
  • زمان جرم گیری ماشین ظرفشویی بسته به نحوه استفاده شما از این دستگاه متفاوت است.
  • جرم گیری ماشین ظرفشویی به بهبود فرآیند شستشو و حفظ کیفیت دستگاه کمک می کند.
  • هنگام تمیز کردن ماشین ظرفشویی به اجزای داخلی و لاستیک آن توجه کنید.
  • در این مقاله به روش های طبیعی و استفاده از قرص، پودر و ژل برای از بین بردن جرم ماشین ظرفشویی پرداختیم.
  • با جرمگیری ماشین ظرفشویی در زمان مناسب، میزان مصرف انرژی کاهش می یابد.

اگر مهارت، دانش فنی و یا زمان کافی برای جرم گیری ماشین ظرفشویی را ندارید، می توانید با مرکز در آی پی امداد تماس بگیرید و از خدمات تخصصی این مجموعه بهره مند شوید.

دکمه بازگشت به بالا