دانش و سلامتکسب و کار برتر

نظرات در مورد عقیم سازی سگ و گربه در ایران

حدوداً دو سال پیش بود که یکی از کارشناسان انجمن حمایت از حیوانات به شهرداری تهران پیشنهاد داد تا به منظور کنترل جمعیت گربه های ولگرد تهران، آنها را در طرحی ضربتی به صورت زنده گرفتار سازند و سپس به کشور چین منتقل کنند تا آنها پس از کشتن گربههای تهرانی، از گوشتشان استفاده و آنها را میل بفرمایند. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا جفت گیری گربه همراه با داد است؟ جلوخانی افزود: هاری یک بیماری ویروسی کشنده و مشترک بین انسان و دام است که سیستم اعصاب مرکزی را درگیر میکند و میزان کشندگی آن بسیار بالاست، این بیماری در گوشتخواران اهلی و وحشی مشاهده شده و در صورت ابتلای انسان احتمال مرگ بسیار بالاست. عمل عقیم سازی امکان ابتلابه بیماری عفونی، سرطان رحم و تخمدان در گربه ماد ه را کم میکند و احتمال ابتلا به سرطان پروستات را هم در گربه های نر پایین میآورد. عقیم کردن در سنین پایین تر از سرطان پستان جلوگیری می کند و عقیم کردن در هر سنی از تولید توله های ناخواسته و ناله های زمان فحلی … عقیم یا اخته کردن حیوانات نر علاوه بر پیشگیری از مشکلات رفتاری، احتمال مبتلا شدن به سرطان بیضه را در حیوانات نر کاهش می دهد. پیشنهاد می کنیم سایت دکتر بهزاد شفیعی را نیز ببینید.

حیوانات نری که عقیم شده اند به طور متوسط ۴ برابر بیشتر از سایر حیوانات نر عادی احتمال مبتلا شدن به سرطان بدخیم پروستات را دارند. بی حسی موضعی در درجه اول برای بسته شدن زخم و برداشتن تومورهای کوچک استفاده می شود. اگر سگ به کسی صدمه بزند، با همین میزان جریمه، حبس به دو سال افزایش می یابد. قرار گیرد و علاوه بر انواع و اقسام ظلم ها و ستمها از جمله حبس بودن در زیر زمین ها و … امید جمشیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هاری یکی از خطرناک ترین بیماریهای مشترک بین انسان و دام است که عامل آن ویروس بوده و به طور معمول با گازگرفتگی از حیوان مبتلا به حیوان دیگر و یا انسان منتقل میشود. اقرادی که زدارای گربه به عنوان حیوان خانگی می باشند از این که بخواهند گربه یشان را … هرچند در دیدگاه رایج، سن مناسب برای اجرای جراحی عقیم سازی سنین بین 6 الی 9 ماهگی می باشد، اما در بررسی های اخیر مشخص شده است که توله سگ ها تا زمانی که از نظر بدنی در سلامتی کامل می باشند، حتی در سن 8 هفتگی را می توان اقدام به عقیم سازی گربه ماده نمود.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: در راستای وظایف سازمانی، واحد بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی این اداره کل از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۴۵۷ قلاده سگ را علیه بیماری هاری واکسینه کرده است. ایسنا/لرستان معاون سلامت ادارهکل دامپزشکی لرستان گفت: تاکنون در زمینه مبارزه با هاری ۱۰ هزار قلاده سگ صاحبدار واکسینه شده است احسان سلیمانیمحمدی در جلسه شورای سلامت با اشاره به اقدامات انجام شده در استان در زمینه مبارزه با سیاهزخم و بیماریهای دامی، اظهار کرد: تا قبل از سال ۹۱ سیاست دامپزشکی بر این بود که تمام دامهای مشکوک و سالم واکسیناسیون شوند. این کشف جدید در منطقه سیبری رخ داده و پس از گذشت هزاران سال جسد این سگ به خوبی حفظ شده و سالم است. باستانشناسان دلیل سالم بودن جسد این سگ را هوای بسیار سرد سیبری اعلام کردهاند؛ به طور معمول آب و هوای سیبری بسیار سرد و دمای آن چند ده درجه منفی است.

بیهوشی غیر اصولی قطعا می تواند مرگ حیوان شما را رقم بزند بنابراین بیهوشی نیز اصولی دارد. بزرگ ترین اشتباه هایی که صاحبان گربه انجام می دهند انتخاب … به گزارش ایرنا، احسان سلیمانی روز چهارشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی لرستان در خصوص بیماری شاربن در استان اظهار داشت: برابر قانون طرح واکسناسیون بیماری شاربن در مناطق پاک قطع شده است که در سال ۹۱ واکسناسیون در هفت نقطه استان به دلیل پاکی از این بیماری قطع شد. وی ادامه داد: طبق سیاستهای سازمان از سال ۹۱ به بعد واکسیناسیون در هفت نقطه استان که پبک بودند قطع شد. عقیم سازی سگ ماده از اخته سازی سگ نر سختتر است، با این حال مدت زمان بهبود بعد از عمل یکسان است. اما در گربه های نر، بهتر است کمی بعد از بلوغ جنسی، عقیم سازی انجام شود، … این متفاوت است اما در جایی بین 5 تا 10 ماهگی اتفاق می افتد.

دکمه بازگشت به بالا