استانها

نمایشگاه صنایع دستی در رویداد خانواده، فرزند آوری و جوانی جمعیت دامغان برگزار شد

نمایشگاه صنایع دستی در رویداد خانواده، فرزند آوری و جوانی جمعیت دامغان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری آپارات نیوز استان سمنان، مجتبی اکبرپور گفت: هم زمان با اول ذی الحجه، سالروز ازدواج فرخنده امام علی (ع) حضرت فاطمه (س) و آغاز هفته ازدواج، در حاشیه نخستین رویداد شهرستانی خانواده، فرزند آوری و جوانی جمعیت شهرستان دامغان، به مناسبت هفته صنایع دستی نمایشگاه و غرفه های فروش صنایع دستی هنرمندان شهرستان دامغان برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان افزود: در این نمایشگاه که با استقبال خوب علاقه مندان همراه بود، محصولات هنرمندان در رشته سفال و سرامیک، چهل تیکه دوزی، قلاب بافی، زیورآلات سنتی، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، چاپ قلمکار و … عرضه و معرفی شد.

مجتبی اکبرپور گفت: این همایش دوروزه در تاریخ 20 و 21 خردادماه 1403 با همکاری ستاد جوانی جمعیت دامغان و با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان برگزار شد.

او با اشاره به اینکه کشفیات باستان شناسی در تپه حصار پیشینه صنایع دستی و هنرهای سنتی به خصوص سفال در دامغان، به بیش از شش هزار سال پیش بر می گردد، افزود: هم اکنون دیگر صنایع ازجمله چاپ قلمکار، معرق، مشبک و منبت چوب، گوهر تراشی، پته دوزی، چهل تیکه دوزی، گلیم و جاجیم، قلاب بافی، چرم دوزی، نازک کاری، گره چینی، خراطی، زیورآلات سنتی، تریکوبافی، کرباس بافی و … در این شهرستان فعال است.

دکمه بازگشت به بالا