بین الملل

نهاد مرتبط با سازمان ملل: مردم یمن به تغذیه از برگ درختان روی آورده‌اند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین آپارات نیوز، برنامه جهانی غذا، شعبه کمک های غذایی سازمان ملل و بزرگترین سازمان بشردوستانه جهان در زمینه امنیت غذایی و گرسنگی از کمبود شدید مواد غذایی در یمن خبر داده اند.

وابسته به سازمان ملل است حساب شما وی در توییتر اعلام کرد که هیچ نشانه ای از کاهش بحران یمن در نتیجه جنگ و فروپاشی اقتصاد یمن که قحطی را در این کشور چند برابر کرده است، وجود ندارد.

عربستان سعودی در راس ائتلاف عربی مورد حمایت آمریکا، از 26 آوریل 2015 تجاوز نظامی و محاصره یمن، زمین، هوا و دریا را آغاز کرده و مدعی است که در تلاش است تا رئیس جمهور بازنشسته یمن را به قدرت بازگرداند.

برنامه جهانی غذا در ادامه گفت که باعث شده خانواده های یمنی با چیزهایی مانند خوردن برگ درختان برای زنده ماندن زنده بمانند.

نهاد مرتبط با سازمان ملل: مردم یمن به تغذیه از برگ درختان روی آورده‌اند

نخبگان سعودی تاکنون با حمله نظامی به یمن به هیچ یک از اهداف خود نرسیده اند. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که ده‌ها هزار یمنی جان خود را از دست داده و مجروح شده‌اند، میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند، زیرساخت‌های این کشور آسیب دیده و قحطی، قحطی و بیماری‌های عفونی گسترش یافته است.

جیمز آلدر ، سخنگوی یونیسف روز سه شنبه پس از بازگشت از سفر به یمن ، در گزارشی به سازمان ملل متحد در ژنو گفت: “درگیری یمن به سطح جدیدی رسیده و شرم آور است.” ما در حال حاضر 10000 کودک کشته یا مجروح از مارس 2015 داریم که معادل چهار کودک در روز است. علاوه بر این، بسیاری از عملیات هایی که منجر به مرگ یا ناتوانی کودکان شده است، ثبت نشده است.

وی گفت: از هر پنج کودک، چهار نفر یا حدود 11 میلیون نفر در یمن به کمک های بشردوستانه نیاز دارند، در حالی که حدود 400 هزار کودک از سوء تغذیه شدید رنج می برند و بیش از دو میلیون کودک آموزش می بینند. “آنها رفتند.”

این در حالی است که در جدیدترین اقدام جنایتکارانه ائتلاف سعودی علیه مردم یمن، پنجشنبه گذشته منابع خبری از هدف قرار دادن انبار دارو در منطقه ساوان در پایتخت یمن توسط جنگنده های ائتلاف سعودی خبر دادند.

لحظاتی بعد، المسیره گزارش داد که یکی از نگهبانان اردوگاه آموزشی پلیس در جریان این حمله شکنجه شده و سه نفر دیگر زخمی شده اند.

انتهای پیام/



برای جلد آن را پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا