عمومیکسب و کار برتر

نکاتی در مورد خرید خانه در منطقه 22

هر خانواده‌ای دوست دارد سرپناهی برای خود داشته باشد. امروزه با توجه به شرایط کشور داشتن مسکن مستقل برای جوانان یکی از شروط اصلی ازدواج محسوب می‌شود. لذا هر فردی سعی دارد خانه‌ای تهیه کند و بدون شک تهیه مسکن یکی از دغدغه‌های مهم مردم کشور محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر با توجه به گرانی‌های مختلفی که در اقتصاد و بازار کشور پیش آمده است، قیمت مسکن بسیار افزایش پیدا کرده و تهیه خانه برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده است. با وجود شرایط این چنینی در وضعیت بازار فروش و خرید مسکن، اگر بودجه شما آن چنان بالا نیست، یکی از بهترین گزینه‌های شما خرید خانه در منطقه ۲۲ تهران است.

یکی از مزایای گزینه‌های پیش خرید پروژه های چیتگر دسترسی آسان به این منطقه است. منطقه 22 به بزرگراه‌های آزادگان، شهید همت، شهید حکیم و آزاد راه تهران-کرج نزدیک است و به‌راحتی می‌توانید از مسیرها برای رفت‌وآمد استفاده کنید.

در ادامه توضیحاتی را در رابطه با خرید خانه در منطقه ۲۲، شاخص قیمت خانه در منطقه ۲۲ و خرید آپارتمان در منطقه ۲۲ تهران برای شما آورده‌ایم.

معرفی منطقه ۲۲ تهران

منطقه ۲۲ از جمله جدیدترین مناطق شهری تهران است که در شمال غرب تهران قرار دارد و طبق سرشماری سال ۱۳۹۰ جمعیتی حدود ۱۲۸۹۵۸ دارد. منطقه ۲۲ تهران از لحاظ جغرافیایی بزرگ‌ترین منطقه تهران محسوب می‌شود که مساحتی حدود ۶۲۰۰ هکتار دارد.

بزرگی منطقه ۲۲ موجب شده است شهرک‌ها و مناطق مسکونی پراکنده‌ای داشته باشد و نظارت بر آن کمی دشوار شود. در نتیجه دو واحد کلانتری در این منطقه وجود دارد اما همچنان نیاز به نظارت بیشتری بر این منطقه وجود دارد. این منطقه از دسترسی مطلوبی برخوردار است و از طریق بزرگراه‌های همت، آزادگان، حکیم، تهران-کرج و آزادراه تهران-شمال می‌توان به این منطقه دسترسی داشت.

محلات منطقه ۲۲ شامل: پیکان‌شهر، دهکده المپیک، شهرک راه‌آهن، شهرک چشمه، شهرک صدرا (جهادگران)، شهرک لاله، زیبادشت بالا، زیبادشت پایین، شهرک امید، شهرک نمونه سپاه، شهرک شهاب، شهرک امیرکبیر، شهرک هوانیروز، شهرک باقری، شهرک کوثر، شهرک یاس، شهرک ساحل، شهرک آزادشهر، شهرک آتی شهر (وردآورد)، شهرک دانشگاه صنعتی شریف، شهرک کوهستان، شهرک نسیم، شهرک نگین غرب، شهرک امام رضا چیتگر، شهرک آسمان سپاه، شهرک شهید خرازی و شهرک اسکان سبز می‌شود.

نکاتی در مورد خرید خانه در منطقه 22

دلیل اصلی به وجود آمدن منطقه ۲۲ تهران، ایجاد مکان‌های گردشگری و تفریحی است. در نتیجه تلاش شده است در این منطقه مناطق تفریحی زیادی بازگشایی شود. از جمله مناطق گردشگری و تفریحی این منطقه، پارک جنگلی چیتگر، دریاچه چیتگر، پارک جنگلی وردآورد، پارک جنگلی خرگوش دره، بوستان جوانمردان ایران، آبشار تهران، شهربازی هزار و یک شهر، باغ ملی گیاه‌شناسی، استودیو محله گل و بلبل و… هستند.

برای رفت ‌و آمد به این منطقه می‌توانید از ایستگاه مترو (عادی) خط ۵ یعنی ایستگاه مترو ورزشگاه آزادی، ایستگاه مترو ایران خودرو، ایستگاه مترو چیتگر و ایستگاه مترو وردآورد استفاده کنید.

اطلاعاتی جامع در رابطه با قیمت خانه در منطقه ۲۲

همان گونه که قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران و ایران افزایش یافته است، قیمت خانه در منطقه ۲۲ تهران نیز بالا رفته است. قیمت خانه‌های این منطقه در ۷ سال اخیر به میزان ۲۵۳ درصد افزایش یافته است! در ادامه اطلاعاتی مبنی بر میزان تغییرات قیمت خانه در منطقه ۲۲ را در سال‌های اخیر برای شما می‌آوریم:

  • تغییرات قیمت در ۷ سال اخیر: ۲۵۳ درصد
  • تغییرات قیمت در ۵ سال اخیر: ۵۸ درصد
  • تغییرات قیمت در ۳ سال اخیر: ۶۱ درصد
  • تغییرات قیمت در ۱ سال اخیر: ۴۵ درصد
  • تغییرات قیمت در ۶ ماه اخیر: ۲۵ درصد
  • تغییرات قیمت در ۳ ماه اخیر: ۲۱ درصد

همان طور که مشاهده می‌کنید قیمت خانه در این منطقه تغییرات زیادی کرده است و به دنبال آن نحوه خرید خانه در منطقه ۲۲ نیز دستخوش تغییراتی شده است. با این حال از ۷ سال پیش تا کنون حدود شش هزار و ششصد و شصت و نه معامله در این منطقه انجام شده است.

شاخص قیمت خانه در منطقه ۲۲ نیز ۵۹۵ میلیون تومان است که این میزان برای خرید خانه‌هایی با سن بنای زیر ۵ سال به حدود ۷۴۲ میلیون تومان و برای خرید خانه‌هایی که بالای ۵ سال سن دارند به حدود ۴۱۳ میلیون تومان می‌رسد.

میانگین قیمت خانه‌ها و آپارتمان‌های معامله شده که زیر ۵ سال سن دارند به حدود ۷۸۸ میلیون تومان می‌رسد و این میزان برای مسکن بالای ۵ سال ساخت به حدود ۵۲۱ میلیون تومان می‌رسد و میانگین قیمت مسکن معامله شده به صورت کلی به ۴۲۶ میلیون تومان می‌رسد.

در هفت سال گذشته بیشترین میزان خرید مسکن برای خانه‌هایی با متراژ بین ۸۵ متر تا ۱۵۰ متر بوده است. میزان معاملات انجام شده برای خانه‌هایی که با این متراژ در هفت سال اخیر، ۳۸۱۱ معامله است. در رتبه بعدی خانه‌هایی با متراژ کمتر از ۸۵ متر قرار دارند که با ۱۹۱۴ معامله انجام شده در رتبه دوم قرار دارند. رتبه سوم معاملات با تعداد ۹۴۴ معامله انجام شده به مساکنی می‌رسد که متراژی بالای ۱۵۰ متر دارند.

قیمت هر متر مربع در منطقه ۲۲

در این بخش شاخص قیمت خانه در منطقه ۲۲ را بر اساس مترمربع در سه ماهه ابتدای سال ۹۷ مقایسه می‌کنیم:

  • شاخص قیمت هر متر مربع در فروردین: ۵.۱۱ میلیون تومان
  • شاخص قیمت هر متر مربع در اردیبهشت: ۵.۷ تومان
  • شاخص قیمت هر متر مربع در خرداد: ۵.۷۴ تومان

همان طور که مشاهده می‌کنید قیمت هر متر مربع تغییرات زیادی داشته است.

نکاتی که هنگام خرید خانه در منطقه ۲۲ باید به آن‌ها توجه کنید!

برخی از موارد هنگام خرید خانه در منطقه ۲۲ جز امتیازات محسوب می‌شوند. از جمله امتیازاتی که در هنگام خرید خانه در منطقه ۲۲ باید به آن توجه کنید و در تغییر قیمت خانه‌ها تأثیر بسیاری دارند، داشتن چشم‌انداز به دریاچه‌ها، پارک‌های جنگلی و باغ ملی گیاه‌شناسی است. این امتیازات موجب می‌شوند قیمت خانه‌ها افزایش پیدا کند.

اگر آب و هوای محل زندگی‌تان برای شما مهم است و نمی‌توانید خانه‌های منطقه یک (که دارای آب و هوایی مطلوب است) را با بودجه خود تهیه کنید، ما خرید خانه در منطقه ۲۲ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

به دلیل وجود مناطق تفریحی و پارک‌های مختلف، منطقه ۲۲ از آب و هوایی مطلوبی برخوردار است. یکی از عوامل مهم رشد میزان خرید خانه در منطقه ۲۲ نیز همین آب و هوای مطبوع این منطقه است.

نکات حقوقی هنگام خرید و فروش آپارتمان در منطقه 22 تهران

  1. از آنجا که در منطقه 22 تهران پیش فروش واحدهای آپارتمانی بسیار رایج است؛ توجه نمایید که شما قصد معامله ی ملکی را دارید که هنوز وجود نداشته و قابل رویت نیست. بنابراین هنگام ثبت قرار داد حتما مشخصات کامل واحد مورد نظر خود را نوشته و دقیقا ذکر نمایید تا از ایجاد هر گونه شائبه ای در آینده جلوگیری شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به اوراق تسهیلات مسکن روی لینک کلیک نمایید.
  2. به هیچ وجه در هنگام خرید و فروش آپارتمان در منطقه 22 متراژ ملک را به صورت تقریبی در نظر نگیرید؛ بلکه مساحت و ابعاد دقیق را ثبت نمایید. همچنین میزان هزینه ای که می بایست پرداخت کرده به همراه زمان و تاریخ مشخصی را که سازنده می بایست واحد مورد نظر را به شما تحویل دهد، حتما ثبت کنید. زیرا سازنده موظف است در صورت دیرکرد، جریمه ای را به خریداران بپردازد. جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به اسقاط کافه خیارات ، می توانید روی لینک کلیک نمایید.
  3. قبل از خرید آپارتمان در این منطقه حتما از امنیت ناحیه و ملک مورد نظر، اطمینان حاصل نمایید.

سخن آخر

منطقه 22 یکی از نقاط مهم و محبوب تهران می باشد که خرید و فروش آپارتمان در آن روز به روز افزایش یافته و در حال توسعه است. معامله ی املاک و مسکن در این منطقه نیاز به آگاهی و اطلاعات کافی در این زمینه داشته که می بایست به آن توجه نمایید. بنابراین هنگام خرید و فروش آپارتمان در منطقه 22 تهران نیز، مانند معامله در هر ناحیه ی دیگری، اگر از تجربه ی کافی برخوردار نیستید حتما از یک مشاور املاک حاذق و خوب در این حیطه مشورت بگیرید.

امین پارسائی

امین پارسائی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا