جامعه

نکات مهم درباره “ماندگاریِ کرونا”

خستگی مداوم، مشکل در تنفس حتی هنگام بالا رفتن از پله، اختلال در خواب، اضطراب و افسردگی، احساس فشار یا درد در قفسه سینه، درد مفاصل یا عضلانی، «مه مغزی» و حتی سرفه‌های مداوم، مشکلات آزاردهنده‌ای هستند که این روزها به گوش می‌رسد. گاهی اوقات برخی از افراد مدتی است که با آنها دست و پنجه نرم می کنند و حتی پس از درمان از طولانی شدن علائم جسمی یا روحی شکایت می کنند.

به گزارش آپارات نیوز، در حالی که بسیاری از کشورها در هفته‌های اخیر محدودیت‌های عروق کرونا را کاهش داده‌اند و اکنون اکثر متخصصان پزشکی بر این باورند که این واکسن تأثیر امیدوارکننده‌ای در کنترل کوید داشته است، اکنون تعدادی از افراد با سابقه این عفونت ویروسی مداوم هستند. مبارزه با یک عارضه ناخوشایند و آزاردهنده به نام «کود طولانی» یا «کود طولانی».

اگرچه اکثر افراد مبتلا به کووید-19 معمولاً پس از طی دوره بیماری بهبود می یابند، علائم و اثرات عفونت ویروسی در برخی افراد می تواند هفته ها یا حتی ماه ها ادامه داشته باشد و برخی می توانند برای مدتی متناوب باشند. بهبود و بدتر شدن علائم را تجربه کنید.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) می گوید که تخمین زده است که صف طولانی 23 میلیون آمریکایی را تحت تأثیر قرار داده است، اگرچه برخی کارشناسان معتقدند این تعداد حتی بیشتر است.

نکات مهم در مورد "لانگ کواید"
یک سال پس از درمان در بخش مراقبت های ویژه، برخی از بیماران کووید علائم فوق را گزارش کردند
منبع: مجله هیلو

این مرکز می‌گوید: «اگرچه اکثر افراد با کووید-۱۹ ظرف چند هفته پس از ابتلا به این بیماری بهبود می‌یابند، برخی از افراد شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند.» این شرایط شامل یک سری مشکلات سلامتی جدید، تکرار شونده یا مداوم است که افراد ممکن است چهار هفته یا بیشتر و حتی ماه‌ها پس از اولین آلوده شدن به ویروسی که باعث بیماری کووید 19 می‌شود، تجربه کنند.

در اینجا چند یافته جدید و مهم در مورد لانگ کوید آورده شده است.

چگونه می توان از ایجاد حفره های طولانی مدت جلوگیری کرد؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده توصیه می‌کند که بهترین راه برای جلوگیری از کووید درازمدت اجتناب از کووید 19 است که به معنای تزریق به موقع و به موقع واکسن‌ها و دوزهای تقویت‌کننده کرونا است.

دکتر دکتر گفت: اگر واجد شرایط واکسن کرونا هستید و آن را دریافت نکرده اید، به روز نیستید و باید واکسن را دریافت کنید. والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، گفت.

برخی از جوامع بیشتر تحت تأثیر صف های طولانی قرار می گیرند

دکتر می‌گوید: «ما مدت‌هاست که درباره بیماری‌های عفونی می‌دانیم که در جاهایی که ثروت اندک و فقر و دسترسی محدود است، شیوع بیشتری دارند. والنسکی

او گفت: «ما آن را در مورد کووید لانگ خواهیم دید. کسانی که احتمال بیشتری به این بیماری داشتند دسترسی کمتری به مراقبت های بهداشتی و شرایط بهداشت عمومی داشتند. اگر عدالت بهداشتی بیشتری در این کشورها داشتیم، فکر می کنم همه ما سالم تر بودیم و می توانستیم بهتر عمل کنیم. [پاندمی بعدی] اعتراف کنیم.

لنگ قوی بر کودکان نیز تاثیر می گذارد

اگرچه بیماری کووید 19 کودکان را به اندازه بزرگسالان تحت تاثیر قرار نمی دهد، کودکان هنوز هم می توانند برای مدت طولانی کووید را تجربه کنند.

به گفته یکی از متخصصان، اکنون شواهد واضحی وجود دارد که نشان می دهد تعدادی از کودکان علائم کووید طولانی مدت دارند و علائم آنها تا حدودی شبیه علائم بزرگسالان است.

این کارشناس همچنین افزود: کودکان نیز از خستگی و مشکل در تمرکز شکایت دارند. بی خوابی نیز از دیگر علائم گزارش شده توسط کودکان مبتلا به کووید طولانی است. علائم کووید طولانی مدت ممکن است در کودکان و بزرگسالان مشابه باشد، اما تفاوت اصلی این است که تعداد بیماران مبتلا به این بیماری در کودکان کمتر است و اکثر این علائم در عرض چند ماه از بین می روند.

زنان بیشتر در معرض ابتلا به حفره های بلند هستند

کارشناسان خاطرنشان می کنند که ظاهراً قوید طولانی زنان را بیشتر از مردان تحت تأثیر قرار می دهد.

نکات مهم در مورد "لانگ کواید"
درصد افرادی که علائم رایج جنسیت گرایی طولانی مدت را بر اساس جنسیت تجربه می کنند
منبع: مجله هیلو

یک کارشناس می گوید: مطالعات اخیر نشان داده است که درصد زنان مبتلا به سندرم کووید بیشتر از مردان است و این تنها مختص دنیای غرب نیست و در همه جای آسیا، اروپا و آمریکا دیده شده است.

وی گفت: بیشتر زنان میانسال بیشتر از مردان در معرض ابتلا به حفره های بلند هستند. با این حال، ما باید بیشتر روی این موضوع خاص تمرکز کنیم تا تفاوت دقیق بین زن و مرد را ببینیم.

علائم طولانی مدت کوئید چیست؟

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، شایع ترین علائم عضله چهار سر ران طولانی مدت عبارتند از:

دشواری در تنفس یا تنگی نفس، خستگی، علائمی که پس از فعالیت فیزیکی یا ذهنی بدتر می شوند، مشکل در تفکر یا تمرکز (که گاهی اوقات به عنوان “مه مغزی” شناخته می شود)، سرفه، درد قفسه سینه یا معده، سردرد، تپش قلب، درد مفاصل یا ماهیچه ها، سوزن سوزن شدن احساس، اسهال، مشکلات خواب، تب، سرگیجه هنگام ایستادن (سبکی سر)، بثورات پوستی (ضایعه پوستی)، بدخلقی، تغییر در حس بویایی یا چشایی، تغییر در چرخه های قاعدگی.

چگونه بیرون از خانه ایمن بمانیم؟

با رعایت اصول بهداشت عمومی می توان به این اپیدمی پایان داد.

واکسن ها یا دوزهای تقویت کننده باید در اسرع وقت برای محافظت از زندگی شما و دیگران تزریق شوند.

از ماسک‌های N95 در مناطقی با نرخ واکسیناسیون پایین استفاده کنید.

او مسافرت نمی کرد مگر در موارد ضروری.

فاصله اجتماعی را رعایت کنید و تا حد امکان از ازدحام خودداری کنید.

– و همچنین بهداشت دست ها را رعایت کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا