دانش و سلامت

نیم میلیون نفر در آلمان از عوارض بلندمدت کووید ۱۹ رنج می‌برند

نیم میلیون نفر در آلمان از عوارض بلندمدت کووید ۱۹ رنج می‌برند

به گزارش شفاف ، یک سال و نیم از شیوع بیماری همه گیر کرونا می گذرد. تاکنون تعداد کشته شدگان ناشی از بیماری کوید 19 و وسعت بیمارستان – بخشهای مراقبت ویژه که با این بیماران سروکار دارند بیشتر مورد بررسی قرار گرفته است.

در آلمان ، جایی که تعداد آنها برای چندین هفته در حال کاهش است ، وقت آن است که وضعیت بهبودی Covid 19 را بررسی کنیم. افرادی که ماهها در دوره نقاهت به سر می برند هنوز از تأثیرات بیماری رنج می برند و زندگی روزمره آنها تحت تأثیر قرار گرفته است.

وزیر آموزش و تحقیقات آلمان روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی دولت اعلام کرد که انتظار می رود از هر ده نفری که از Covid 19 بهبود یافته اند ، یک نفر دچار عوارض طولانی مدت شود.

آنیا کارلیچک گفت: “برای آلمان ، این بدان معناست که به طور متوسط ​​حدود 350 000 نفر درگیر هستند و من فکر می کنم این رقم بسیار بالایی است.”

استفان شرایبر ، مدیر انستیتوی زیست شناسی مولکولی بالینی در دانشگاه شلسویگ-هولشتاین ، در کنفرانس مطبوعاتی با وزیر آموزش و تحقیقات صحبت کرد و گفت که او فکر می کند رقم واقعی حتی می تواند بیشتر باشد.

شريبر گفت: “اولين اطلاعاتي كه از يك مطالعه ميان مدت گرفتيم نشان داد كه درصد افرادي كه بين شش تا ده ماه پس از بهبودي از بيماري قلبي قلبي رنج مي برند دو رقم است.

به گفته این متخصص ، تأثیرات تاج برای این افراد به حدی شدید است که به هیچ وجه نمی توانند کار کنند ، یا اگر کار کنند نمی توانند به طور موثر کار کنند و کیفیت زندگی خود را به شدت تغییر دهند. Schreiber به طور متوسط ​​حدود 500000 نفر است.

اما چرا برخی از افراد از عوارض قلبی طولانی مدت رنج می برند و برخی دیگر دچار این عارضه نمی شوند؟

برای پاسخ به این س ،ال ، وزارت آموزش و تحقیقات آلمان 5 میلیون یورو در اختیار مutesسسات تحقیقاتی قرار داده است. به گفته وزیر تحقیقات ، این اولین قدم است زیرا اثرات طولانی مدت Covid 19 بر سلامت عمومی یک چالش جدی برای دولت آلمان است.

استفان شرایبر همچنین تأکید می کند که سرمایه گذاری برای مطالعه این موضوع بسیار مهم است ، زیرا تعداد مبتلایان به بیماری قلبی طولانی مدت در آلمان بیشتر از تعداد مبتلایان به برخی بیماری های شایع است و دلایل این امر باید به این صورت روشن شود در اسرع وقت در صورت امکان.

سردرد ، خستگی مفرط ، مشکلات تمرکز و حدود 50 عارضه دیگر در بهبودی کووید 19 مشخص شده است. محققان در حال بررسی این هستند که چرا مبتلایان از ماه ها بعد از یک عفونت ویروسی از مشکلات جدیدی رنج می برند ، بیشتر آنها هیچ ارتباطی با بیماری ندارند و نه در طول این بیماری وجود نداشت

وزیر آموزش و تحقیقات آلمان 50 عارضه را “بسیار شخصی و گاه به گاه” توصیف کرد و از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است.

به گزارش دویچه وله ، استفان شرایبر همچنین گفت که اینها دیگر عوارض طولانی مدت کوید نیستند ، بلکه خود یک بیماری جدید هستند. علاوه بر این ، این عوارض به شدت بیماری کووید مربوط نیستند ، به این معنی که این عوارض صرف نظر از شدید یا خفیف بودن بیماری ، در برخی افراد رخ می دهد.

به گفته این محقق ، هیچ دارو یا روش درمانی خاصی برای این عوارض وجود ندارد و در بیشتر موارد ، بیماران حتی نمی دانند به کدام پزشک مراجعه کنند.

کشورهای دیگر با تجربه مشابه در این زمینه انگلستان هستند و اکنون کارشناسان و محققان در آلمان در چندین پروژه مطالعاتی بزرگ به این سوال پاسخ خواهند داد.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا