جامعه

در پاندمی کووید ۱۹ چگونه از افسردگی جلوگیری کنیم؟

در پاندمی کووید ۱۹ چگونه از افسردگی جلوگیری کنیم؟

یک روانشناس با اشاره به بیماری همه گیر Covid 19 گفت: با توجه به شرایط فعلی که بیشتر افراد در خانه هستند ، آنها با اقوام خود ملاقات نمی کنند و بسیاری از مشاغل تعطیل شده و حتی ترس از دست دادن عزیزان زنده است. و حضور افراد بیشتری در خانه. کار صدمه دیده است ، افسردگی یکی از اختلالات روانی است که می تواند افزایش یابد ، بنابراین لازم است افراد علائم را بدانند و با راه حل های ساده از آنها جلوگیری کنند.

گوهر یسنا انزانی در مصاحبه با آپارات نیوز ، وی گفت: افسردگی یک بیماری نسبتاً شایع است که انواع مختلفی دارد و تشخیص آن به عهده روانپزشک و روانشناس است. ذات الریه 19 و عود بیشتر روزها نیز احتمال اختلال افسردگی را در انسان افزایش می دهد ، بنابراین لازم است افراد با علائم آن آشنا شوند.

وی با تأکید بر اینکه افسردگی به عهده روانشناس است ، علائم اختلال افسردگی را توصیف می کند و می گوید: پنج نشانه وجود دارد مانند خلق افسرده ، عدم لذت بردن از فعالیت ها ، احساس بی ارزشی و احساس گناه شدید ، بی قراری یا سکون ذهنی. حرکتی است که دیگران می توانند تجربه کنند. ” مشاهده ، کاهش توانایی تمرکز و بلاتکلیفی ، افکار مربوط به مرگ و خودکشی ، اقدام به خودکشی با برنامه ای خاص و غیره ، که به مدت دو هفته ادامه دارد ، نشان دهنده بروز افسردگی است.

به گفته وی ، تأثیرات افسردگی بر افکار شامل برانگیختن باور به عدم موفقیت ، انتقاد بیش از حد از خود ، احساس بی ارزشی و ناامیدی و عدم تمرکز است. افسردگی همچنین با ایجاد ترس از شکست ، ترس از تنهایی ، ترس از دوست نداشتن شدن ، احساس بی ارزشی ، ترس از دست دادن شغل و دارایی ، ترس از شکست و اندوه بر احساسات افراد تأثیر می گذارد.

این روانشناس ادامه می دهد: از جمله تأثیرات افسردگی در بدن افراد می توان به کاهش یا افزایش شدید اشتها و وزن ، کاهش یا افزایش خواب ، اینرسی ذهنی و حرکتی و … اشاره کرد. همچنین گریه بدون دلیل ، داد و فریاد ، انزوا ، خشم زودرس ، بی علاقگی ، خستگی مفرط و … از تأثیرات افسردگی بر رفتار افراد است.

وی راهکارهای مقابله با این اختلال روانی را بیان کرد و گفت: “ابتدا باید افکار خود را بشناسیم و تعیین کنیم که این افکار در چه شرایطی و تحت چه شرایطی به سراغ ما می آیند و سپس با حوصله علت افکار یا رفتارهای خود را بررسی کنیم.” . ما همچنین باید خطاهای شناختی مانند برچسب زدن ، فاجعه سازی و سرزنش افکار منفی خود را تشخیص دهیم ، زیرا هرچه بیشتر بتوانیم اطلاعات معنوی خود را تجزیه کنیم ، بهتر است. ما می توانیم از افسردگی جلوگیری کنیم.

وی همچنین چند توصیه ساده ارائه داد و گفت: “در این روزها كه به دلیل شرایطی كه باید در خانه بمانیم ، مردم باید مراقب باشند كه هر روز در ساعت مشخصی بیدار شوند ، با دوستان خود صحبت كنند برای جلوگیری از افکار. ” از آن دور شوید ، تغییرات کوچکی در فضای زندگی و ظاهر و حتی رفتار روزمره خود ایجاد کنید ، با ثبت نام در کلاس های آنلاین ، شناختن ویژگی های مثبت و ایجاد سرگرمی های جدید ، تنوع ایجاد کنید. افکار منفی همچنین می توانند با کنار گذاشتن و تقویت اعتقادات مذهبی خود کاهش یابند.

انزانی در پایان تأكید كرد: لازم است نزدیكان فرد مبتلا به افسردگی بدون تجویز پزشك دارو ندهند ، وی خود را سرزنش نكند ، احساس ارزشمندی كند و به سخنان خود گوش دهد و توصیه های روانپزشكان و از روانشناسان استفاده می شود

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا