جامعه

هشدارِ مقاوم شدن بیماری دیفتری در برابر آنتی بیوتیک و واکسن

هشدارِ مقاوم شدن بیماری دیفتری در برابر آنتی بیوتیک و واکسن

متخصصان پزشکی هشدار می دهند که یک عفونت دیفتری بسیار مسری و کشنده می تواند در برابر آنتی بیوتیک ها و واکسن ها مقاوم شود.

به گزارش آپارات نیوز ، کارشناسان هشدار داده اند که دیفتری به دلیل مقاومت در برابر واکسن ها و آنتی بیوتیک ها ، ممکن است بار دیگر به یک مشکل بزرگ بهداشتی در جهان تبدیل شود.

دیفتری یک عفونت بسیار مسری است که می تواند کشنده باشد و روی بینی ، گلو و پوست تأثیر بگذارد. علت اصلی این بیماری یک گونه باکتریایی به نام Corynebacterium diphtheriae است که باعث ایجاد ماده ای سمی می شود و باعث ایجاد بیماری در فرد می شود.

این بیماری معمولاً از طریق سرفه ، عطسه یا تماس نزدیک با فرد آلوده منتقل می شود. به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، افراد در ایالات متحده همچنین می توانند از طریق تماس با زخم آلوده آلوده شوند.

در کشورهای مرفه مانند ایالات متحده ، نوزادان علیه دیفتری واکسینه می شوند ، اما در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​، هنوز موارد پراکنده ای از این بیماری وجود دارد.

در سالهای اخیر میزان بروز این بیماری افزایش یافته است. در سال 2018 ، بیش از 16600 مورد دیفتری در سراسر جهان گزارش شده است ، در حالی که بین سالهای 1996 و 2017 به طور متوسط ​​8105 مورد در سال است.

محققان انگلیسی می گویند واکسن دیفتری برای خنثی سازی ترکیب سمی ساخته شده است به طوری که هر متغیر ژنتیکی که ساختار سم را تغییر دهد می تواند بر اثربخشی واکسن تأثیر بگذارد. اگرچه داده های ما نشان نمی دهد که واکسن فعلی مورد استفاده بی اثر خواهد بود ، اما این واقعیت که ما شاهد افزایش دامنه سموم هستیم نشان می دهد که واکسن ها و درمان هایی که عامل ایجاد کننده آن هستند باید به طور منظم ارزیابی شوند.

به گزارش آپارات نیوز ، دیفتری معمولاً با آنتی بیوتیک درمان می شود. اما این مطالعه نشان داد که تعداد متوسط ​​ژن های دیفتری مقاوم در برابر آنتی بیوتیک در حال افزایش است.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا