دانش و سلامت

واکسیناسیون ۷۰ هزار بیمار خاص؛ تاکنون/برنامه جدید برای توزیع انسولین قلمی

واکسیناسیون ۷۰ هزار بیمار خاص؛ تاکنون/برنامه جدید برای توزیع انسولین قلمی

رئیس مرکز پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت از واکسیناسیون 70 هزار بیمار خاص برای بیماری عروق بیماری کرونا خبر داد و گفت: یکی از اقدامات ما ثبت نام بیماران دیابتی با استفاده از پنی سیلین است.

در مصاحبه ای با آپارات نیوز ، دکتر مهدی شادنوش وی در مورد وضعیت واکسیناسیون بیماران خاص گفت: طبق سند ملی واکسیناسیون ، ما هنوز وارد مرحله واکسیناسیون بیماران خاص و صعب العلاج نشده ایم و در قسمت دوم مرحله دوم ، واکسن کرونا باید تزریق شود. این بیماران “معالجه خاص و دشواری بود ، اما در بحث و گفتگو با کمیته فنی واکسیناسیون وضعیت را توضیح دادیم و از بیماران خاص و صعب العلاج سهم واکسیناسیون کل کشور را خواستیم. بنابراین ، درصدی از هر محموله واکسن در سراسر کشور برای بیماران خاص و صعب العلاج توزیع می شود.

شادنوش گفت: بر این اساس ، حدود 70 هزار بیمار خاص و صعب العلاج در کشور با توجه به اولویت های موجود ، علیه Covid-19 واکسینه شده اند. به طوری که بیماران در دیالیز ، تالاسمی ، هموفیلی و … به کسانی که مجبور بودند بیشتر به مراکز درمانی مراجعه کنند ، ترجیح داده شد که واکسیناسیون بیماران خاص و صعب العلاج را انجام دهند.

وی گفت: با دریافت واکسن کرونا به اندازه کافی ، همه بیماران خاص ، صعب العلاج و نادر می توانند به سرعت واکسینه شوند. براساس وزارت بهداشت ، 540 هزار بیمار نادر و خاص و صعب العلاج داریم که از این تعداد 70 هزار نفر تاکنون واکسن دریافت کرده اند.

شادنوش در مورد واکسیناسیون بیماران خاص در مراکز تمرکز خاص گفت: با گذشت زمان ، برای بیماران خاص که زمان واکسیناسیون آنها فرا می رسد ، sms ارسال می شود تا در چه ساعت ، روز و مراکز حضور داشته باشد.

وی در پاسخ به این سال که در صورت عدم ثبت بیمار خاص یا نادر در وزارت بهداشت ، چه باید کرد ، گفت: بیماران خاص و نادر در سیستم ما ثبت شده اند. چون دارو و … دارند. الزامی است و باید در سیستم ما ثبت شود. با این حال ، اگر ما در زمینه بیماری هایی که اعلام کرده ایم ثبت نام کنیم ، هیچ کس ثبت نام نمی کند. آنها باید در سیستم مدیریت بیماری های نادر وزارت بهداشت ثبت شوند و می توانند به بیماری های دانشگاه ها اشاره کنند. معاون درمان و درخواست ثبت نام کنید.

شادنوش گفت: “در بیماری هایی مانند پیوند اعضا ، CF ، MS ، تالاسمی و هموفیلی ، کسی باقی نمانده است که در سیستم ما ثبت نشده باشد.” زیرا با گذشت زمان ، هر سرویسی که بخواهیم به این افراد ارائه دهیم فقط به کسانی که در سیستم های ما ثبت شده اند ارائه می شود. بنابراین بیمارانی که ثبت نام نکرده اند باید از ثبت اطلاعات خود مطمئن باشند. ما بقیه بیماران را به موقع اعلام خواهیم کرد.

وی گفت: “گام بعدی که بسیار مهم است این است که ما برای بیماران دیابتی که از پنی سیلین استفاده می کنند ثبت نام کنیم.” این افراد باید به مراکز تخصصی اعلام شده از سوی دانشگاه های علوم پزشکی مراجعه کرده و اطلاعات خود را ثبت کنند. در ماه های آینده فقط انسولین مکتوب به کسانی که در سیستم اطلاعات ثبت شده اند داده می شود.

شادنوش گفت: بنابراین ، هر دانشگاه علوم پزشکی تعدادی از مراکز تخصصی را اعلام کرده است که بیماران دیابتی که از طریق قلم انسولین دریافت می کنند ، برای ثبت اطلاعات خود به این مراکز مراجعه کنند. ما یک ماه فرصت داده ایم و می توانیم مهلت را یک ماه دیگر تمدید کنیم ، اما همه بیماران باید در اسرع وقت مراجعه کنند تا مزاحمتی برای آنها ایجاد نشود. بنابراین ، توزیع شبه انسولین توسط سیستم مدیریت بیماری های نادر تنظیم می شود.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا