دانش و سلامت

وزیر بهداشت به سؤالات زمانی یک اقتصاددان پاسخ می دهد

وزیر بهداشت به سؤالات زمانی یک اقتصاددان پاسخ می دهد

وزیر بهداشت در نامه ای به اقتصاددان مسعود نیلی به سؤالات کرون پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ، دکتر سعید نامکی خطاب به دکتر

استاد گرامی دکتر نلی
صلح و احترام
سرمقاله عالیجناب را در دونیا اقتیاداد ، یکی از مهمترین روزنامه های تخصصی خواندم و ابراز محبتم نسبت به من و همکارانم.

بدون شک بزرگترین آرزوی خدمت من و مدافعان سلامت کشور ، مسیری شایسته و با کمترین پیچیدگی برای مردم شریف ایران از این تنگه دشوار تاریخ نظام سلامت جهان است که در صد سال گذشته امری ضروری است. لازم است با وجود همه مشکلات موجود در این طوفان هولناک ، در حالی که از مراقبت شما تشکر می کنم ، پاسخی برای سؤالات منطقی دارم که ممکن است در ذهن سایر متفکران منطقی و منطقی کشور من باشد. اگر می خواستم تاریخ بیماری را مرور کنم ، آن را به جهانیان و ایران معرفی کنم و با اصل و گفتار شما سر و کار داشته باشم ، مهمترین چیزی که می توان گفت:

1 – آنچه در جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با COVID-19 اتفاق افتاد ، با همه فراز و نشیب هایی که ممکن است در این مقاله قابل تحمل نباشد ، مبتنی بر یک روش علمی و طبق اصول منطقی کنترل بیماری های عفونی و شاید یکی از دلایل آن بود. آن تجربه فروتنانه از چند دهه پیش به عنوان رئیس جمهور بهداشت ، مدیریت و رفع بیماریهای عفونی مانند مالاریا ، سل ، فلج اطفال ، سرخک ، اوریون و کزاز و تجربه طولانی آن روزها در پیش بینی ، تهیه و مدیریت بیماری ، همراه با فداکاری خود جهادی توسط همکارانم در سراسر کشور به گونه ای که بیمار را رقم زد. او در مقابل تحریم ها و جنگ اقتصادی ایستاده است. آشتیانی در شهرهایی که بدون استفاده از مواد مخدر یا وضعیت پزشکی آزاد شده اند در آنجا سرگردان است و در اوج بیماری همه گیر است. این مدل از مدیریت بیماری تاج که می تواند بی نظیر برای سرزمین عزیزمان در نظر گرفته شود ، در آینده به عنوان یک الگوی ملی موفق خواهد شد.

2. اعمال محدودیت در همان روز که وی بیماری خود را در اواخر ژانویه در چین اعلام کرد. من برای ملاقات اضطراری در تعطیلات با معاون اول رئیس جمهور خواستم تا در پروازهای مستقیم از چین به کشور ما و برعکس شرکت کند و بلافاصله پس از آشنایی با اولین موارد آلودگی در کشور ، پیشنهاد کردیم محدودیت هایی از قبیل تعطیلی دانشگاه ها ، مدارس و جوامع را بیشتر کنید. نماز جمعه ، عروسی و عروسی عزاداری ، ایتیکااف ، ره نور ، حرم مطهر ، سینما ، تئاتر ، استادیوم و غیره و با وجود آن دشوار اما با همدلی دنبال می شدند. پس از آن مرحله دو هفته بعدی فاصله های اجتماعی در قالب محدودیت های راهنمایی و رانندگی تصویب شد که جزئیات آن فاش شد.

امروز با افتخار می توانیم بگوییم آنچه در دنیای مالی ، فناوری ، ابزار و امکانات ناشی از بیماری اتفاق می افتد این است که با روش های علمی مدیریت بیماری همه افراد بویژه افراد محترم اصول بهداشت و بقا را رعایت می کنند. در داخل ، اجرای برنامه دوردست ، برنامه ملی بسیج برای مقابله با تفرجگاه و ایثارگری های کادر بهداشتی از موج گسترده مدیریت بیماری در سراسر کشور و در اکثر استانها به آستانه کنترل و کنترل نزدیک می شویم.

بدون شک در زمینه بیماری های همه گیر مانند اپیدمیولوژیک ، داروها ، واکسن ها و درمان های خاص با در نظر گرفتن بعد جسمی ، عدم تمرکز و تراکم جمعیت ، مؤثرترین مؤلفه در کاهش بیماری ، برای مدیران ارشد نظام سلامت ادامه اجرای پروژه ها است. فاصله جسمی و اجتماعی فرصتی طلایی برای آنهاست که با صبر و دقیق بتوانند موارد آلوده را شناسایی کنند و زنجیره حمل و نقل را به سرعت منزوی و برش دهند.

مشخص است که مدت طولانی تر ماندن در خانه و تعطیلی شرکت ها و در نتیجه محدود کردن ترافیک ، تمهیدات اقتصادی ویژه ای را طلب می کند که مدت هاست با توجه به عدم امکان جبران خسارت خسارت به خزانه داری به عنوان جناب عالی خود ، این نگرانی بیان شده است. از نظر اقتصادی ، ما و همکاران خود مجبور شدیم راه حلی پیدا کنیم تا با تدوین و اجرای دستورالعمل ها ، به تدریج شکافی در اقتصاد تاریک کشور باز شود که این امر تأثیر شدیدی بر سیستم سلامت نخواهد گذاشت.

بنابراین و به لطف تلاش های خستگی ناپذیر ، طرحی را با عنوان “فاصله هوشمند” تهیه کرده ایم که با استفاده از آن می توانیم بتدریج فشارها را بر اقتصاد کشور بویژه در تولید کاهش دهیم و بتدریج شرکت های کم خطر را بر اساس پایبندی دقیق به دستورالعمل ها باز کنیم. با مراجعه به وب سایتی که وزارت بهداشت برای بازگشایی مجدد آن طراحی کرده است ، به شما اطلاع داده می شود که یکی از علمی ترین اسناد جمع آوری شده در این زمینه در جهان است.

امیدوارم با نظارت مستمر بر اجرای این پروتکل ها ، بتوانیم اثر بازگشایی در افزایش بیماری و مرگ را به حداقل برسانیم ، که به حداقل می رسد. با این حال ، ما و همکاران ما همیشه از نظر دیدگاه و از طریق نظارت مداوم و بازگشایی تدریجی در جستجوی بیماری هستیم. وقتی شاهد تأثیر منفی در مدیریت بیماری بود ، سریعاً فکر خواهیم کرد و خواستار از سرگیری شرایط افتراقی هستیم. زیرا ما معتقدیم که هیچ پدیده ویرانگر دیگری از طولانی شدن بیماری بر روی مؤلفه های اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی کشور وجود ندارد.

برای پاسخ به سؤال شما در مورد اینکه این بیماری در ماه های آینده چه خواهد کرد ، ما همچنین باید واقعیت تلخی را تصدیق کنم که من بارها گفتم که همه کشورهای جهان و WHO پاسخی به این سؤال ندارند.

همه با ویروس شطرنج ناشناخته بازی می کنند. اگرچه پیش بینی اپیدمیولوژیک ما هنوز معتبر است ، اما تغییرات نامشخص در جهان در آینده باعث عدم اطمینان همه متخصصان شده است. آنچه ما از اجداد ویروس موجود می دانیم همان رفتاری با این کودک نامشروع نیست و شاید با گذشت زمان و تبادل اطلاعات جهانی ، بتوان در مورد تخمین های آینده مطمئن تر اظهار نظر کرد.

می خواهم بگویم اگر به دلیل باز شدن تیغه های انگشت مشکلی برای سلامتی و زندگی افراد ایجاد شود ، این فرد فروتن هدف قرار می گیرد. دانش علمی و اجرایی در صحنه نمایش داده شد.

آنچه همکاران و اقتصاددانان شما به عنوان یک نگرانی ملی برای اقتصاد کشور ابراز کرده اند ، ما را بر آن داشته است که یک سازش را انتخاب کنیم. در سلامتی می گوییم آب آلوده ننوشید ، اگر آنها می گویند در این بیابان خشک آب دیگری وجود ندارد ، ما می گوییم حداقل آن را جوشانده و بنوشید. همه دانشمندان علوم اقتصادی ، جامعه شناسی و غیره باید در این مواقع دشوار در کنار مدافعان سلامت کشور بایستند و راه حلهای دیگری پیدا کنند تا همکاران من فقط به سلامتی مردم توجه داشته باشند نه اقتصاد ، سیاست ، فرهنگ ، روابط بین الملل و غیره.

حافظ ، این لباس را نپوش / شیخ پاکدامن ، ما را ببخش
زنده باد افتخار بزرگ
دکتر سعید نامکی “

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا