جامعه

وزیر بهداشت: مطالعات درباره ضرورت دز چهارم واکسن کرونا هنوز بی‌پاسخ است

وزیر بهداشت: مطالعات درباره ضرورت دز چهارم واکسن کرونا هنوز بی‌پاسخ است

وی با اشاره به سویه Amicron Corona گفت: همه دانشمندان معتقدند که هر سه دوز واکسن باید تزریق شود تا افراد مبتلا نشوند، اما اینکه آیا به دوز چهارم نیاز است یا خیر هنوز در حال بررسی است. هیچ پاسخی وجود ندارد. به این. در حال حاضر، دوز سوم می تواند از حدود 80 درصد مرگ و میر یا بیماری های جدی جلوگیری کند.

به گزارش آپارات نیوز، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های جهاد دانشگاهی 1400 که در محل دائمی نمایشگاه های باغ گفتگو برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: امروز تحولی در درمان بیماری ها ایجاد شده است. ما عادت داریم بیماری ها را با دارو درمان کنیم و دومین تجارت بزرگ دنیا دارو است. شرکت های داروسازی دوست ندارند از روش های دیگر استفاده کنند، اما دنیا مجبور است به روش های جدید متوسل شود و خوشبختانه کشور ما در این روش ها پیشتاز بود.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز جنین در دهه 70 به عنوان زیرمجموعه جهاد دانشگاهی و استفاده از سلول های بنیادی در درمان، ادامه داد: امروزه این روش به طور کامل در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. بازدید ما از این مرکز باعث شد تا نکاتی در مورد سلول های بنیادی و روش های جدید تشخیص و درمان سرطان و روش های غیر دارویی بسیار پیشرفته را ببینیم. پیشرفت های زیادی در زمینه مسائل ژنتیکی حاصل شده است.

وزیر بهداشت با تقدیر از نمایشگاه، توانمندی ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی با بیان اینکه وزارت بهداشت از این دستاوردها حمایت خواهد کرد، اعلام کرد که وزارت بهداشت قطعا از این دستاوردها حمایت کرده و با جهاد دانشگاهی قرارداد می بندد.

عين اللهي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت گياهان دارويي در درمان بيماري ها گفت: كشور ما در اين زمينه وضعيت خوبي دارد و به گياهان دارويي زيادي در دنيا اشاره مي كنيم. کشت و استفاده از این داروها مهم است. جهاد دانشگاهی در این زمینه کارهای خوبی انجام داده است و ما باید این دانشمندان را بیشتر تشویق کنیم و در این راستا کار مشارکتی انجام دهیم و شاید در آینده یکی از کشورهایی باشیم که آن را دنبال می کنیم.

وزیر بهداشت در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به آمیکرون کرونا گفت: خوشبختانه 88 درصد مردم کشور ما یک دوز تزریقی و حدود 78 درصد دوز کامل و بیش از هفت میلیون نفر سه دوز تزریق کردند. دوزهای واکسن.” خوب است.

وی ادامه داد: رهاسازی آمیکرون سریع و مانند سرماخوردگی است اما خوشبختانه میزان مرگ و میر بالا نیست. در این میان استفاده از ماسک و واکسیناسیون مهم است.

به گزارش آپارات نیوز، نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی 1400 از 14 دی ماه سال جاری آغاز و تا نهم ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بوستان گفتگو تهران دایر است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا